Toon posts:

Nieuwe hd niet herkent in acer 5920g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ben bezig met mijn laptop (acer 5920g met t7500 vst hp) te voorzien van een snellere wd schijf, ook een sata300.
Alleen deze word niet herkend in de bios, is het bekend dat acer dit beperkt houdt?
Of zijn er oudere bios versie's die meer vrijheid daar in laten?
Ben nu ook al aan het uitproberen er mee maar tot nog toe nog zonder resultaat helaas.
Andere mensen toevallig ervaring met wisselen van hun hd?

Geert

Verwijderd

Lijkt me sterk dat ze filteren op interface type. Wat voor type is de oorspronkelijke schijf?

En welke BIOS draai je (heb je deze zelf geupdate)?

Verwijderd

Topicstarter
de orginele schijf is een wd2500bevs, en dus helaas sata 150 zie ik net.
waarschijnlijk zit dus daar het probleem, had ik eerlijk gezegt nog niet aan gedacht.
bios versie die ik er zelf op het gezet is 3811(laatse) en ben nu vanaf de 3702 aan het uitproberen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Aan het crossposten zie ik?

SATA300 is trouwens gewoon compatible met SATA150.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42

DjVe

Hatsaflats!

crossposten is vet! anayway, usb aansluiten op laptop en formatten. Soms wil dat wel eens helpen!

Verwijderd

Topicstarter
zo midden in de nacht kan je wel eens van dat soort actie's hebben.
Heb de schijf al aan een andere pc gehangen en keurig nfts format overheen gehaald.
maar bios blijft weigeren.
Van wat ik tot nog toe beetje kan terug vinden blokkeert acer op de 5920g lijn hd's van boven de 250GB deze zouden volgens hun niet onderstound worden door de chipset, wat onzin is omdat er ook laptops zijn met 320GB hd's er in op de zelfde chipset.
Weet niet of iemand al heeft geprobeert om de bios van een andere reeks van acer die dat wel heeft er in te flashen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42

DjVe

Hatsaflats!

ik denk dat de meeste daar een beetje huiverig voor zijn....ik heb al 2 een nieuwe bios ingeladen, maar tijdens die installatie, raak ik mijn laptop niet aan :P

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:49:
zo midden in de nacht kan je wel eens van dat soort actie's hebben.
Heb de schijf al aan een andere pc gehangen en keurig nfts format overheen gehaald.
maar bios blijft weigeren.
Van wat ik tot nog toe beetje kan terug vinden blokkeert acer op de 5920g lijn hd's van boven de 250GB deze zouden volgens hun niet onderstound worden door de chipset, wat onzin is omdat er ook laptops zijn met 320GB hd's er in op de zelfde chipset.
Weet niet of iemand al heeft geprobeert om de bios van een andere reeks van acer die dat wel heeft er in te flashen?
Je zou kunnen proberen om de BIOS van de Aspire 5930 erin te flashen. Hier is de link ftp://ftp.work.acer-euro....k/aspire_5930/vista/Bios/
Persoonlijk zou ik dat niet proberen maar deze BIOS ondersteunt zeker harde schijven van 320 GB. Volgens mij is zelfs de Aspire 5920 met een 320 GB HDD te krijgen. Hier staat er zo een te koop http://www.2compute.net/Acer/LX.AQC0X.465.htm
Pagina: 1