Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email (pop3) proxy en/of verzamelaar

Pagina: 1
Acties:

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 22:17

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
Ik ben al een poos op zoek naar een fatsoenlijk stuk software om email van een pop3 server binnen te halen, op te slaan, en vervolgens zelf als pop3 server te fungeren zodat ik dit via andere email clients weer binnen kan halen. Dit, omdat mijn huidige mailbox een beperkte grootte heeft en ik mail graag op de server wil laten staan wegens meerdere pc's.

Programma's waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen zijn volledige mailservers (maar ik hoef geen smtp), anti spam proxies, maar niets wat doet wat ik wil: mail downloaden, opslaan en beschikbaar maken voor download via een andere mailapp. Een extra pré is het opslaan binnen de proxy in een formaat dat redelijk standaard is zodat ook andere apps er in geval van nood mee aan de slag kunnen.

Misschien zoek ik op de verkeerde termen, maar ik kan niets fatsoenlijks vinden. Heeft iemand een suggestie?

Verwijderd

Ik ben geen gmail gebruiker, maar volgens mij kan je daar pop3 accounts toevoegen waarna gmail je mails voor je bewaart. Dat is misschien nog te overwegen?

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik denk dat je zoekt naar iets zoals fetchmail (howto: http://howtoforge.net/debian_etch_fetchmail),
eventuele (spam)filtering is ook mogelijk.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 22:17

Thomix

cAFFEÏNE!

Topicstarter
WoRsTeNBoY schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:16:
Ik denk dat je zoekt naar iets zoals fetchmail (howto: http://howtoforge.net/debian_etch_fetchmail),
eventuele (spam)filtering is ook mogelijk.
Ik ben er wel mee aan het spelen, maar voorlopig heb ik nog geen linux systemen draaien hier. Heeft Fetchmail ook een windows-zusje?
Gmail wil ik liever niet aan; ik wil mijn eigen adres houden en wil al mijn mail liever niet aan een bedrijf overlaten. Bovendien: mocht gmail dan ooit kappen dan ben ik alles kwijt.
Biedt Gmail, tussen twee haakjes, nog pop-toegang?

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
of er Windows oplossingen voor fetchmail zijn weet Google je vast wel te vertellen,

echter hoeft een Linux servertje niet veel resources te slikken om bvb in een virtuele omgeving te draaien...