Toon posts:

Dode pixel of wat is dit? Samsung P96P50 plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een heel raar iets en weet niet goed wat het is en dus ook niet of ik er moeilijk over moet doen.
Het volgende is het geval ik heb onlangs een 50 inch plasma tv aangeschaft.(zie titel)
Deze heb ik uiteraard op pixels gecheckt.Ik kon er geen vinden totdat ik linksboven aan de rand een zwart stipje zag. Ik dacht meteen: ah dead pixel.

Toch is dit denk ik niet het geval. Het zwarte puntje zit precies op de kruising van de draden van het pixel grid. ( hoop dat dit het juiste woord daarvoor is)
Alle pixels in de omgeving van het zwarte puntje doen het gewoon. ( de gekleurde vierkantjes zijn de pixels neem ik aan )

Wanneer ik ook vanuit een bepaalde hoek naar de tv kijk(heel dichtbij) zie ik hem ook niet en valt deze weg tegen het pixel grid.

Mijn vraag:
Met wat heb ik nu te maken?
Een pixel grid foutje?
Een oneffenheid in het glas?
Een vuiltje of stof achter het glas(neem aan dat het plasma niet direct achter het glas zit)

Iemand ervaring met wat ik beschreven heb?
Graag tips.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kan van alles zijn,stof of idd een beschadiging in 't scherm/plastic etc.
* GoldenSample heeft vorig jaar een nieuwe tft monitor gezien met een haar d'r in oid 8)7

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.