Toon posts:

[htaccess] "Virtuele" subdomeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat alle subdomeinen van m'n domein worden herschreven naar een .php bestand:
http://sub1.domein.tld/asdf
>> /index.php?a=sub1&b=asdf

Al wat rondgezocht op het forum en mijn .htaccess werkt nu in principe, behalve dan het feit dat de directory check er in moet zitten. Als ik niet kijk of de directory bestaat, dan krijg ik een "500 Internal Server Error".

code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine on 
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domein\.tld [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.domein\.tld
RewriteCond %{document_root}/%1/$1 -d
RewriteRule (.*) /index.php?a=%1&b=$1 [L]

Kan iemand me vertellen hoe ik deze .htaccess file kan laten werken _zonder_ de check of de directory bestaat? :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Heb je al in je logfiles gekeken waarom je die 500 krijgt? Met de juiste settings krijg je een gruwelijke bak loginformatie uit mod_rewrite :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een simpel hosting accountje op een server met DirectAdmin. De error.log die ik hier kon vinden lijkt niet up-to-date te zijn. Het enige wat ik hierin tegenkom zijn zoals:
code:
1
2
3
[Tue Jun 10 23:37:59 2008] [error] [client xxx.xxx.xxx.xxx] File does not exist: /home/xxx/domains/domein.tld/public_html/favicon.ico
[Tue Jun 10 23:38:09 2008] [error] [client xxx.xxx.xxx.xxx] File does not exist: /home/xxx/domains/domein.tld/public_html/bg.gif, referer: http://www.domein.tld/
[Tue Jun 10 23:46:17 2008] [error] [client xxx.xxx.xxx.xxx] File does not exist: /home/xxx/domains/domein.tld/public_html/robots.txt

Deze error.log was ingepakt, dus ik vermoed dat de log één keer per dag wordt ingepakt en in die map wordt gezet.

Nog andere ideeën? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 00:19 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik geloof dat je bij de Domain Setting of de Account Details o.a de errorlog kon bekijken.
En die is hier altijd up-to-date.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 21:54

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even een tikje door naar Windows Servers en Server-software aangezien dit niet over ontwikkelen/programmeren gaat maar puur over het instellen van Apache.

Move Programming -> Windows Servers en Server-software

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die tip, daar staat inderdaad een error_log die up-to-date lijkt te zijn. Vanavond ga ik weer wat verder klussen!
Pagina: 1