Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BF2 kan lokale game niet vinden met LAN wel met WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem. Ik zal eerst even mijn opstelling uitleggen :

Linksys WRT54GL router (met tomato firmware)
|
|
3Com 8 poorts gigabit switch
|
|
- PC vista business    
- PC XP Pro  
- Laptop Vista Home premium bedraad (en kan dus ook rechtstreeks draadloos op de linksys werken)

Alles werkt perfect. Ik kan bestanden delen tussen Vista en XP machine en laptop. Pingen werkte allebei de kanten op op alle machines. Ik kan C&C3 perfect spelen alleen bij BF2 heb ik een raar probleem. Als ik op 1 pc een game start en probeer met de laptop via bedraad die game te vinden, vindt ie hem niet. Als ik dan WLAN aanzet dan kan ik de game wel vinden en spelen. Ik vermoedde dat IPv6 er iets mee te maken had dus ik heb het vinkje bij TCP/IP v6 uitgeschakeld maar dit hielp niet. 1 raar ding is wel dat Vista aan het bedrade netwerk de naam RoesWireless heeft gegeven. Dit is de SSID van mijn wireless netwerk dus misschien zit daar iets raar. Ik heb al heel vaak netwerkproblemen opgelost met computernamen, werkgroepen, pingen enzovoorts maar zover ik kan zien werkt alles, behalve die ene game.... heeft iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
^^ kick ^^

Wellicht past dit topic ook beter thuis in Netwerken, als dit zo is zou een mod zo vriendelijk willen zijn dit te verplaatsen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Start je de server wel op het bedraade netwerk ?(juiste ip/subnet ?)
Voor hetzelfde geld kiest BF2 automatisch je wlan als ip/subnet

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ik start de server op een van de vaste PC's, deze zitten alleen via kabel aangesloten en kunnen elkaar ook prima vinden

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja bedraad werkt dus prima, je laptop gaat alleen wireless (ander subnet?) naar de server zoeken. Ik heb BF2 niet meer geïnstalleerd staan, maar bij de instellingen kun je volgens mij wel een netwerkkaart kiezen die het spel gebruikt.

En anders moet je gewoon even je wireless uitschakelen voordat je een game probeert te joinen. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:00:
Ja bedraad werkt dus prima, je laptop gaat alleen wireless (ander subnet?) naar de server zoeken. Ik heb BF2 niet meer geïnstalleerd staan, maar bij de instellingen kun je volgens mij wel een netwerkkaart kiezen die het spel gebruikt.

En anders moet je gewoon even je wireless uitschakelen voordat je een game probeert te joinen. :)
In het spel kan ik geen netwerkkaart kiezen. Ik kan het nu even niet testen maar misschien werkt het inderdaad wel dat het zoeken via de wireless verbinding loopt en dat het verbinden wel bedraad kan. Maargoed als ik de wireless uitschakel voordat ik het spel opstart, dan zou hij toch automatisch op die andere verbinding moeten zoeken lijkt me.
Pagina: 1