Toon posts:

[ibood]Dead on arrival, wat zijn mijn rechten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb onlangs een AV Autoradio 8940BT aangeschaft en deze vertoonde direct na het arriveren al een serieus mankement, hij wil geen cd's afspelen (dat arriveren was trouwens vandaag). Ook de rest van de functionaliteit vertoont gebreken (bluetooth die niet goed werkt, vastlopers, traag etc).

Ibood heeft het volgende volgens de faq te zeggen:
Indien een bestelling bij ontvangst niet ingeschakeld blijkt te kunnen worden of beschadigd is, dan spreken we van een DOA ('Dead On Arrival'). DOA's komen zelden tot nooit voor. Mocht je een DOA ontvangen, dan dien je dit onmiddellijk na constatering, doch uiterlijk binnen 1 werkdag per e-mail te melden bij de klantenservice van iBOOD.com. Het e-mailadres hiervoor is klantenservice@ibood.com.

Vervolgens dien je de gehele bestelling (inclusief alle onderdelen) te retourneren in de originele, onbeschadigde verpakking. De zending dient voldoende gefrankeerd te zijn. Het adres voor de retourzending is afhankelijk van het product en wordt daarom per e-mail toegezonden.

Na ontvangst van de bestelling beoordelen wij of er sprake is van een DOA. Indien iBOOD.com vaststelt dat er sprake is van een DOA, sturen wij je per aangetekende post kosteloos een nieuwe exemplaar toe en vergoeden wij uiteraard de gemaakte verzendkosten. Vergeet dus niet je bank- of gironummer te vermelden en te controleren in de begeleidende e-mail.
Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij een internetaankoop binnen een bepaald tijdsbestek je bestelling kan retourneren en geld terugeisen, zelfs als er geen gebrek is en zonder opgaaf van reden.

Verder vraag ik me af of dit ook een dead on arrival is, de autoradio werkt verder gewoon, maar een zeer belangrijk onderdeel van de functionaliteit dus niet. Kan ik het dan beschouwen als doa?
Alvast bedankt :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:49

3DDude

I void warranty's

Second that, Ja
Als het product niet voldoet aan hetgeen waarmee geadverteert / en sommige functies helemaal niet werken is het imo een DOA.

[Voor 80% gewijzigd door 3DDude op 11-06-2008 21:47]

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• DarkShadow
Ok, en mag ik dan ook geld terugeisen of zal ik tevreden moeten zijn met eenzelfde product?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
Ja, het is een DOA, uitgaande van de gequote tekst.

Verder heb je het over wat in de volksmond "Wet koop op afstand" genoemd wordt. Dan kun je inderdaad, onder bepaalde voorwaarden, binnen 7 dagen / 6 maanden het product terugsturen.

Je geld kun je niet terugeisen als je gebruik maakt van de DOA procedure. Dat kun je wel als je gebruik maakt van de "Wet koop op afstand", maar dan liggen de verzendkosten weer anders.

[Voor 28% gewijzigd door Nijn op 11-06-2008 21:49]

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
moet het produkt dan niet werkend zijn, bij "Wet koop op afstand"? Dus dat gaat niet op. Gewoon als DOA RMA'en

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:49

3DDude

I void warranty's

DarkShadow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:48:
Ok, en mag ik dan ook geld terugeisen of zal ik tevreden moeten zijn met eenzelfde product?
Uhh dat ligt er natuurlijk aan wat jij wilt en of ze uberhaubt een 'nieuwe' kunnen leveren lijkt mij, als je DOA aanvaagt moet je een nieuwe krijgen.

Als je hem niet wilt geef je dat natuurlijk an dat je de wet koop op afstand wilt gebruiken 'áfkoelperiode' en het product wilt retourneren. - geld terug

Doa aanvragen = nieuw product krijgen

[Voor 21% gewijzigd door 3DDude op 11-06-2008 21:55]

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
eth0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:50:
moet het produkt dan niet werkend zijn, bij "Wet koop op afstand"? Dus dat gaat niet op. Gewoon als DOA RMA'en
Het werkt misschien niet, maar is wel in dezelfde staat als geleverd. Hoe dan ook, geen van beiden zijn stricte vereisten. Wat natuurlijk wel vereist is, is dat je zelf het product niet (verder) beschadigd hebt.

• DarkShadow
Nijn schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:05:
[...]

Het werkt misschien niet, maar is wel in dezelfde staat als geleverd. Hoe dan ook, geen van beiden zijn stricte vereisten. Wat natuurlijk wel vereist is, is dat je zelf het product niet (verder) beschadigd hebt.
Dat is natuurlijk duidelijk, en gelukkig is dat ook niet zo.

Bedankt voor de informatie.

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Hoe is dit afgelopen?

Ik heb een Panasonic Plasma tv gekocht bij iBood. Barsten in het scherm, een doa dus (waarschijnlijk tijdens transport gebeurd). Ik lees in de shopsurvey van tweakers alleen maar negatieve reacties over de aftersales van iBood, en begin met toch serieuze zorgen te maken.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Pred schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:46:
Hoe is dit afgelopen?

Ik heb een Panasonic Plasma tv gekocht bij iBood. Barsten in het scherm, een doa dus (waarschijnlijk tijdens transport gebeurd). Ik lees in de shopsurvey van tweakers alleen maar negatieve reacties over de aftersales van iBood, en begin met toch serieuze zorgen te maken.
Bij mij duurde het meer dan een maand om het geld terug te krijgen. Geen reacties of wat dan ook.
Voor mij reden genoeg om nooit meer bij ibood te kopen.

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Ossi schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:58:
[...]

Bij mij duurde het meer dan een maand om het geld terug te krijgen. Geen reacties of wat dan ook.
Voor mij reden genoeg om nooit meer bij ibood te kopen.
Op zo'n reactie hoopte ik dus niet :) ik kon kiezen voor geld terug of vervangend product. Heb voor vervangend product gekozen, maar als ik weet wat ik nu weet, had ik mijn geld teruggevraagd en elders meer betaald.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee