[Vmware] host machine niet te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

• Raffy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 19:10
Via de zoekfunctie hier en via google al even aan het zoeken maar tot nu nog niks nuttigs gevonden.

Ik heb een windows 2003R2 server geinstalleerd met daarop VMware server. Op vmware draait een windows 2008 test machine. Deze machine is via een bridge verbinding verbonden met het LAN netwerk,

Het vreemde is dat de VM (2008) gewoon een IP krijgt via de DHCP die fysiek in me LAN draait.

Het is alleen niet mogelijk om vanaf welke machine in me netwerk dan ook (zelfs niet vanaf de Host machine) de VM te pingen of op een andere manier te benaderen.

iemand een idee of dit een instelling in VMware is?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ken Windows2008 niet, maar kan het zijn dat standaard zo'n beetje alle poorten dicht zijn gezet? Gezien de security-obsessie van Microsoft, kan ik me best voorstellen dat ze iets dergelijks er standaard in hebben gestopt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er standaard (net zoals in 2003 R2) toevallig geen firewall aan in Windows Server 2008? :)

Verwijderd

staat je lokale firewall niet aan op je VM?

• Raffy
ik heb in Windows 2008 al gezocht naar de lokale firewall maar kan die niet terug vinden...

Zal nog ff verder google naar firewall in 2008

• Raffy
Oke gevonden.
Er zit dus een firewall in win2k8 die je voor 3 situaties afzonderlijk moet in of uitschakelen.

Hier nu even alles uitgeschakeld omdat ik win2k8 wil leren kennen...

zat dus verkeerd te zoeken maar iig bedankt iedereen.
Pagina: 1