Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Salieri
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 12:25
Hello,

Ik heb onderstaande foto getrokken met een canon powershot A95, op stand "auto"....dit was het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/4049/img5634largekd8.jpg

is het toestel volledig stuk? of aan wat kan er aan de hand zijn?

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:22
zit er niet toevallig een of andere instelling als bijvoorbeeld (wat dit dus niet is) sepia, of black and white? dat dit bijvoorbeeld "neon" is, en dat je die aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik vermoed dat je het al oude (bekende) CCD probleem hebt, er zit een productiefout in (bijna) alle camera's van Canon en andere fabrikanten uit die periode.
Wat je kunt doen is even contact opnemen met canon, je kunt de camera dan gratis laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

Waarschijnlijk sturen ze gewoon een nieuwe camera die qua vorm vergelijkbaar is (de huidige variant van de A95). Dat zal denk ik de Powershot A650 IS zijn, die heeft ook een draai/kantelscherm. Zo heb ik een S1 IS met het sensorprobleem (paarse vlekken, daarna paarse strepen en vervolgens helemaal geen beeld meer) opgestuurd en een S5 IS terug gekregen :) Toch mooi zo'n upgrade tegen verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Salieri
ok, bedankt voor de reacties allemaal, ik zal eens contact opnemen met de klantendienst van canon, ik heb het toestel sinds juni 2005, en de garantieperiode loopt maar een jaar...

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Zoefff

❤ 

Kleine huishoudelijke mededeling; je bedoelt het uiteraard vriendelijk, maar het is niet nodig om onder iedere post de groeten te doen. We gaan er van uit dat je dat toch al wel doet, en door het achterwege te laten worden de berichten wat minder lang :P

Verder welkom op GoT, en het lijkt me inderdaad verstandig om hiermee langs Canon / de winkel waar je hem gekocht hebt te gaan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.canon.nl/about...ses/consumer_2005_ccd.asp

Ik heb zeer recent met hetzelfde euvel contact gezocht met ETBass en ben zeer snel en correct geholpen. De camera was binnen een week gratis gerepareerd terug. Hulde _/-\o_

[edit]
Het was een A70, en jááren uit garantie. Uiteraard een briefje bijgedaan, dat ik eerst een prijsopgaaf wilde hebben als de reparatie niet gratis zou zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door AlterEgo op 08-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Salieri
AlterEgo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:54:
http://www.canon.nl/about...ses/consumer_2005_ccd.asp

Ik heb zeer recent met hetzelfde euvel contact gezocht met ETBass en ben zeer snel en correct geholpen. De camera was binnen een week gratis gerepareerd terug. Hulde _/-\o_
Was dit ook een powershot A95, buiten de garantieperiode?
Ik had op een reparatiecenter site gezien, dat het opsturen van de camera alleen al 140 eur zou kosten, in dat geval kijk ik beter uit naar een ander toestel.
Bedankt voor de tip, ik zal daar zo snel mogelijk eens naar bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ben met hetzelfde probleem met één van de eerste A75'en, naar een Canon-winkel gestapt. Was dus ver buiten garantieperiode, géén papieren, aankoopbewijs oid. Ze hebben hem opgestuurd, 2 weken later had ik hem terug. Top service van Canon en Canon-winkel _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door -Klimaks- op 08-07-2008 12:25 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 16:37
Vorige week gaf mijn A95 van 5jr oud opeens onherkenbare paarse strepen op het display. ook de gemaakte foto's waren zwart met paars.
Even googlen en daar kwam ik dit CCD probleem tegen.
Mail gestuurd naar Tech Repair, toestel opgestuurd. Als het inderdaad de CCD is gaan ze het alsnog repareren 8)
Pagina: 1