• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Hallo Tweakers,

Vanaf vandaag heb ik een nieuw moederbord binnen met Solid Capacitators, De P5E VM-SE om mijn lanbox weer van een upgrade te voorzien. Nu heb ik echter een probleem: Wanneer mijn CPU volledig word belast ( Orthos etc) komt er een vaag geluid (Lijkt op een hardeschijf maar dan harder) vanaf mijn Moederbord, Om precies te zijn richting de Socket en de Capacitators eromheen, Deze worden gloeiendheet ook. Met en Zonder OC, het probleem blijft. Temps van CPU zijn normaal (30-38)

Al gedaan:

Chipsetdrivers/bios en alle andere software
Andere CPU koeler, Boxed naar Scythe ninja mini en Mugen
Andere CPU: E8400, QX9650, Pentium D 2.8
Koelpasta verandert: Artic mx2 en Silver 5
Geheugen: Dominator 8888 en OCZ Sli Ready geheugen
Uit de kast gehaald en met zo min mogenlijk bijbehoren laten booten.

Nu de vraag: Maar RMA doen of afwachten dat het weg mocht gaan ofzo. mischien iemand nog wat tips of tricks om het eventueel te verhelpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Sqorpius op 11-06-2008 20:11 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je hem minder dan 8 dagen hebt anders zou ik hem gelijk terugsturen. Misschien maakt ie kortsluiting. Haal em eens uit je pc en doe hem er opnieuw in.

• Sqorpius
Allebei al geprobeert helaas, het word maar een RMA dan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt idd als een spoel die naar aan het resoneren is. An sich waarschijnlijk niet fataal, maar het zal niet bepaald bevorderlijk zijn voor stabiele spanningen en levensduur van de onderdelen. Klinkt idd als RMA, je hebt iig duidelijk alles uitgesloten wat behalve het moederbord zelf betrokken kan zijn :)

Oslik blyat! Oslik!

• Sqorpius
Nee inderdaad, Mijn ervaringen zijn uit het verleden ook dat het systeem de ene dag nog stabiel werkt, en de volgende dag gewoon niet meer boot, Het bordje is inmiddels als RMA aangeboden, Bedankt voor de hulp.