[SBS2003] The active directory is rebuilding the indices

Pagina: 1
Acties:

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Beste Tweakers,

Sinds vanmiddag heb ik een probleem, een sbs 2003 proliant die ik beheer start de meeste services niet meer na het installeren van een symantec endpoint protection. Na het voltooien van deze installatie crashte de server, deze was alleen nog te herstarten via een harde reset. Sindsdien heb ik dus ook bij het aanmelden het in de topic titel genoemde bericht.

Inmiddels ben ik al een tijdje opzoek naar oplossingen ik heb de volgende dingen geprobeerd:

via f8 naar het directory restoration systeem booten en een semantische scan uitgevoerd van de directory. Deze gaf echter geen enkel probleem weer. Na het opnieuw opstarten kreeg ik echter weer de zelfde melding.

Toen heb ik chkdsk /f geprobeert dit leverde ook geen resultaat op.

Ik heb overigens back ups.. maar deze gebruik ik liever niet omdat ik dan de data van vandaag kwijt ben.

Tussen het meerdere malen rebooten van het systeem ook een aantal BSODs gehad. Twee stuks, Hardware malfunction en Memory parity error. De eerste kwam al eerder voor waar na mijn hardware aangaf dat deze BSOD 's wel eens voorkomen na een update. Dit vertrouwde ik niet helemaal dus ik heb toen besloten toch het geheugen te vervangen (ongeveer twee maanden geleden) nu komt deze melding samen met een nieuwe toch weer terug. Ik begin mij zorgen te maken over de gezondheid van de RAID controller.

Ik vroeg mij af of iemand al ervaring met deze problemen had en/of nog suggesties had om het te verhelpen. ntdsutil.exe heb ik nog niet in de repair variatn gebruikt. Dit schijnt data te verwijderen... maar ik heb geen idee hoe ernstig deze verwijderingen zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke build van Endpoint heb je geinstalleerd dan? Je vermeldt niet dat je de nodige maatregelen hebt genomen via de Endpoint Protection Manager voordat je de client uitrolde naar de server? Lijkt me een vrij logische oorzaak, check dit document en kijk zodra je weer in kan loggen (laat m anders een nachtje staan) of je in dat console kan komen, en de aanpassingen kan doen:
http://www.symantec.com/b...BS_BestPractices_v3.0.pdf
http://blogs.technet.com/...ection-11-0-with-sbs.aspx
Neem trouwens even aan dat je de MR2 hebt geinstalleerd, dus niet de RTM ofzo....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik had toevallig zelfde probleem vorige week, maar dan niet gekoppeld aan een installatie van een nieuw product. Na een CHKDSK vanop de boot-CD nog geen resultaat.

Wat ik nu heb gedaan is booten van de CD, een herinstallatie doen en wanner hij bij de hersintallatie het OS, vindt, vragen om dit te repairen. Nu heb ik een draaiend OS maar er zijn nog steeds een aantal services die corrupt zijn en ik manueel moet starten (bijv. Exchange).

Voor mij is nu de enige oplossing een nieuwe installatie en alle data migreren. Zal zweten worden maar dit OS zie ik niet emer in orde komen.

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Dat is nu ook de optie die ik gekozen heb. Op dit moment probeer ik het O.S. opnieuw te installeren. Dat gaat wel lukken denk ik, het enige probleem wat ik nu nog heb is af en toe tijdens het booten die bsod's met memory parity error.

Ik heb even op internet rond gekeken maar daar wordt vooral melding gemaakt van dergelijke errors tijdens het gebruik van de computer. Bij mij gebeurt het tijdens het booten of helemaal niet. Misschien dat iemand anders mij hier nog iets over kan vertellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij een SBS server kan je niet zomaar even Windows herinstalleren cq. repareren, er wordt dan veel meer kapot gemaakt dan je wil herstellen... imho kan je dan beter de gehele server from scratch opbouwen en de databases van Sharepoint en Exchange opnieuw importeren oid...

Maar als je memory parity errors krijgt, zou je dan niet eens gaan kijken of al je hardware (in het byzonder geheugen) wel helemaal gezond is?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters