Toon posts:

Vraag over een Wireless Range Expander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de WRE54G van linksys en ben aan het uitzoeken hoe deze werkt. Opzich een leuk en simpel apparaat, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe dit ding kan ontvangen EN het versterkte signaal kan verzenden op hetzelfde tijdstip? In theorie kan dit helemaal niet!
Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen? Hij hopt ook niet over en zend op een ander kanaal!

Alvast bedankt.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31
Op hetzelfde moment is veel gezegd, je moet het als volgt zien, de RE krijgt een signaal binnen, schoont het op en stuurt het weer door.

Vergelijk het zo, ik sta 100m van je af, jij bent de RE, ik ben de laptop, 100m in dezelfde lijn is je AP, jij zit midden tussen ons in, dus

HyperBart ---100m--- Jasper ---100m--- Wireless AP

Ik spreek op gewone toon tegen jou, Jasper, ik wil naar google, jij hoort heel lichtjes nog net "jasper ik wil naar google". Jij zegt die boodschap gewoon verder tegen de AP, de AP hoort je net weer genoeg en voila, het werkt...

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toevoeging op HyperBart:

Maar de snelheid gaat dus 2x zo langzaam!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En de beveiliging gaat meestal niet helemaal goed (meestal alleen WEP ondersteuning)
en 100 M word 10 meter :p

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt hyperbart, wat je zei snaptje ik al, maar ik bedoelde eigenlijk dat zender en ontvangen op hetzelde tijdstip niet mogelijk is ivm storen!
Uit de reactie van Scottcohen, dat hij 2x zo langzaam wordt kan ik opmaken dat het half-duplex werkt.
Omdat wifi zelf met CDMA (Code Division Multiplex Access) werk vroeg ik me af welk trucje ze verzonnen hadden om te zenden en ontvangen op dezelfde frequentie zonder je ontvangst signaal dicht te gooien.
Bedantk!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31
Ja en dat dus allemaal :+
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:26:
Bedankt hyperbart, wat je zei snaptje ik al, maar ik bedoelde eigenlijk dat zender en ontvangen op hetzelde tijdstip niet mogelijk is ivm storen!
Uit de reactie van Scottcohen, dat hij 2x zo langzaam wordt kan ik opmaken dat het half-duplex werkt.
Omdat wifi zelf met CDMA (Code Division Multiplex Access) werk vroeg ik me af welk trucje ze verzonnen hadden om te zenden en ontvangen op dezelfde frequentie zonder je ontvangst signaal dicht te gooien.
Bedantk!
Graag gedaan !

offtopic:
Tsss ! tis HyperBart, hyperbart of Hyperbart zijn de luie varianten ! :+ ;)
Pagina: 1