Ach kom nou. Ononderbouwde trolls, laat die alsjeblieft achterwege

maar dit is zowat de eerste keer dat ik echt op de resources moet letten en schrok van de (erg hoge) 10MB. Ik denk dat mijn reactie wel gegrond is. Overigens heb ik er bijgezet dat ik er geen pro- en contra-MS discussie van wou maken. MS is helemaal geen slecht bedrijft, maar ik denk dat niemand met een onderbouwde reden kan beweren dat (sommige van) hun oplossingen GEEN performanceproblemen hebben...
En dat geldt voor ieder bedrijf. Onzin dus om specifiek MS te noemen. En als je het hebt over .Net, kun je simpelweg niet verder van de waarheid zitten. Jij schrikt van die 10 MB, dat kan ik me voorstellen. Het is best veel voor een app die van zichzelf weinig doet, helemaal mee eens. Vervolgens geef je hier MS de schuld van, zonder dat je blijkbaar ook maar enigszins kennis hebt van de materie. Is het ook de schuld van Epic als ik de Unreal Engine gebruik om 1 simpel polygoon te renderen en dan blijkt dat m'n executable 15MB groot is?
Overigens heb ik er bijgezet dat ik er geen pro- en contra-MS discussie van wou maken
Dan moet je hier niet van die domme opmerkingen plaatsen, want dan vraag je er gewoon om

Ik dacht dat het hoge geheugenverbruik met een simpele ingreep verholpen kon worden, wat dus niet het geval blijkt te zijn. Daarom ga ik in de toekomst (omdat ik nu geen tijd heb, lees mijn voorlaatste post) C++ bekijken
Dan ga je zeker geen VC++ gebruiken, want ja, dat is ook een MS product... (en het feit dat een van de beste optimaliserende compilers is vergeten we voor het gemak dan maar even)
Kijk, ik ben het er helemaal mee eens dat MS niet altijd altebeste software heeft ontwikkeld. Maar WTFs kom je tegen in elk product van elke software ontwikkelaar, en MS is gewoon een
heel erg groot softwarebedrijf dat
heel erg veel software maakt en dus
heel erg veel mensen in dienst heeft. Niet zo vreemd dat daar dus af en toe zooi uit komt. Maar dat argument kun jij niet zonder meer gebruiken om te zeggen dat "er elegantere oplossingen zijn dan MS-producten" (in sommige gevallen is dat waar, maar in heel veel gevallen ook weer niet), of het feit dat het MS' schuld is dat jouw applicatie veel geheugen gebruikt. Dat is namelijk niet hun schuld. Jij kiest (weliswaar niet bewust) voor een bepaalde oplossing (namelijk een hele virtual machine waarbinnen je applicatie moet draaien), en die oplossing is wellicht wat ongelukkig gekozen als je 10MB veel vindt (waarvan het meeste overigens in system resources gaat zitten die toch al zijn ingeladen, dus ik vraag me af hoeveel je applicatie daadwerkelijk aan
extra geheugen inneemt, maar dat terzijde). Het schiet mij dus in het verkeerde keelgat dat je wel in staat bent om meteen met je vingertje te wijzen, zonder dat je daadwerkelijk snapt wat er ten grondslag ligt aan dat geheugengebruik, en daarbij voor het gemak ook maar even heel MS door het slijk haalt.
[
Voor 45% gewijzigd door
.oisyn op 12-06-2008 16:12
]