[Microfoon] Vervelende brom tijdens opnamens

Pagina: 1
Acties:

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48
Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat er een vervelende brom in mijn opnamens zit.
Ik maak deze opnamens via een Logitech ClearChat Pro op mijn laptop(XP English SP3). Deze ClearChat Pro heeft absoluut geen problemen op elke andere pc. Ik krijg daar altijd haardscherp geluid, echter op mijn laptop niet.
Zojuist heb ik de laatste drivers geinstalleerd voor mijn geluidskaart en nog steeds helpt het niet. Ik ben ook gaan verzitten. Met mobieltjes aan, mobieltjes uit, etc.

De brom is te horen op het filmpje in: http://sitecore.alexiasof...d-search-in-the-client-12

Iemand enig idee wat hier aan te doen valt?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Ik heb zoiets ook wel eens gehad, en dat had te maken met dat het volume van het opnemen te hoog stond.

weet niet of het voor jou ook zo is, maar valt te proberen.

• Alex
Ook daarmee heb ik gespeeld, mocht helaas niet baten.
Evenals een andere USB poort.

[ Voor 22% gewijzigd door Alex op 11-06-2008 19:38 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Zit de laptop toevallig met de netvoeding in een ongeaarde wandcontactdoos?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Alex
bobo1on1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:48:
Zit de laptop toevallig met de netvoeding in een ongeaarde wandcontactdoos?
Lol, dat is dus het issue.
Het is vast heel logisch, maar wat gebeurd er dan?

- Giphart

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het is een diepe brom zonder boventonen, dus waarschijnlijk het product van magnetische inductie. Of, in gewoon nederlands, je microfoon stond in het magnetisch veld van een transformator. De frequentie is 50Hz, dus je monitor was het niet. Heb je je microfoon dicht in de buurt van desktop-speakertjes met een eigen voeding staan, of liggen er adapters op minder dan een halve meter afstand van je microfoon?

De meeste speakers hebben geen netschakelaar, dus het magnetisch veld blijft aanwezig, ook al zet je ze uit. Stekker eruit is de enige oplossing, en hetzelfde gaat op voor adapters.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Alex
* Alex heeft weer eventjes natuurkunde gehad en snapt het ook nog ;)

Bedankt heren!

- Giphart

Pagina: 1