Als ik download, kan ik niet internetten.

Pagina: 1
Acties:

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 21:03
Ik heb sinds gister een probleem. Als ik met Newsleecher aan het downloaden ben, kan ik opeens niet meer internetten, pagina's worden niet meer geopend, kan bv ook geen email binnen halen. Zodra ik Newsleecher pauzeer doet alles het weer.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat jij je lijn te vol trekt met Data ?
Probeer je newsleecher is te cappen @ 95% van je snelheid...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Yup, dat denk ik ook. Sowieso zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad (op google en GoT) en die geven dit ook aan :)

(bijv netvista in "Newsleecher en trage verbinding bij IE")

[ Voor 23% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2008 19:21 ]

☻/
/▌
/ \

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hoeveel connecties maakt Newsleecher? Veel volgens mij...
Bepaalde, vooral goedkopere, routers kunnen het volume aan connecties niet aan en het is dan niet meer mogelijk om extra connecties aan te maken. Dat levert het probleem op wat je schetst.

Hang je PC eens direct aan je internet verbinding, zonder tussenliggende apparatuur. Alleen modem, geen routers e.d. Als je modem een geintegreerde router heeft, zet die functie dan uit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 18:09
McKaamos schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:21:
Bepaalde, vooral goedkopere, routers kunnen het volume aan connecties niet aan
..zoals de Zyxel 2602 die je bij Telfort krijgt.

• Dyna20
Ja maar waarom heb ik daar nu pas last van dan? Ik heb de hardware die ik gebruik al bijna 3 jaar nooit last van gehad. En sinds gister opeens wel.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sommige internet providers updaten automagisch de firmware en/of instellingen van de modems die ze uitgeven. Het kan zomaar dat er net een update is geweest die problemen oplevert.
Probeer het anders eens met een andere PC aan dezelfde modem, en als je een ander modem en/of router hebt om mee te testen, doe dat dan eens.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• loser180
  • Laatst online: 30-12-2025
sverzijl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:33:
[...]

..zoals de Zyxel 2602 die je bij Telfort krijgt.
die heeft er echt geen problemen mee. (kan vanaf hier 16 lijnen tegelijk pakken, 6 is voldoen om de volledige 20 mmbit te benutten , maar het kan wel)

Jouw naam in onder mijn Post

• Dyna20
Op mijn laptop precies hetzelfde, als ik daar download dan kan ik niet internetten maar dan ook niet op mijn pc. Ik heb Tele2 20 mb lijn, met een Davolink modem. Weet iemand of Tele2 de firmware op afstand updated?

• Dyna20
Nou ik heb in Newsleecher een limit ingesteld dan werkt het wel allemaal, blijf het wel apart vinden maar het kan dat er een nieuwe firmware op zit. Iedergeval bedankt voor degene die gereageerd hebben.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

McKaamos schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:21:
Hoeveel connecties maakt Newsleecher? Veel volgens mij...
Weinig. Dat is het voordeel van usenet. Een paar connecties, maar wel per connectie een flinke snelheid.

Hier heb ik "maar" 8 connecties nodig om m'n lijn (19Mbit) vol te trekken. En dan nog kan ik prima internetten. Lijkt me geen newsleecher probleem, maar wellicht een modem probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 11-06-2008 21:02 ]

• Dyna20
Ja lijkt mij ook niet dat het aan Newsleecher ligt. ik gebruik het programma al jaren, en nooit problemen mee gehad.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Modem al eens gereboot ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 18:09
loser180 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:20:
[...]

die heeft er echt geen problemen mee. (kan vanaf hier 16 lijnen tegelijk pakken, 6 is voldoen om de volledige 20 mmbit te benutten , maar het kan wel)
met 16 lijnen (threads bedoel je denk ik) natuurlijk niet, dat is niets. Maar ga je 'torrenten' dan zit je normaliter toch als snel met een paar honderd threads te werken. Die Zyxel trekt dat voor geen meter.
Pagina: 1