Toon posts:

Probleem met Nvidia 175.16 driver voor 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien doe ik wat verkeerd, maar ik heb problemen met de nieuwste Nvidia-driver 175.16.
De graka is lang niet meer zo ver over te klokken als met de vorige driver.

Vergelijk:

175.16
Clock: 625
Shader: 1464
Memory: 935
3DMark06 ongeveer 11300

169.35
Clock: 660
Shader: 1546
Memory: 985
3DMark06 ongeveer 12200

Verschil in 3DMark06 is bijna 1000 punten !?

Ik heb voorlopig de vorige driver weer geinstalleerd totdat iemand mij kan helpen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Overclocken is geen garantie, dus als je met deze drivers ineens minder ver kan, probeer dan inderdaad de oude weer. Blijkbaar werken die beter in jouw geval, wacht even op een nieuwe versie.

/je zit verkeerd..

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 11-06-2008 19:18 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

1. Even een topic report maken dat je topic verkeerd staat, niet zeuren als 'ie niet verplaatst wordt maar gewoon gesloten

2. Voor overclocken is geen garantie te geven, zowel wat hardware als wat software betreft. Niemand zal je kunnen helpen omdat drivers in eerste instantie voor hardware aansturing en stabiliteit worden gemaakt, niet om je overclockresultaten te beinvloeden. Als dat toch gebeurt, tough luck.

Drivers updaten is vrij vaak overrated, pas als er in de changelog denderende stabiliteits- of snelheidswinst staat beschreven of een fix voor dat ene spel waar je al zo lang op zit te wachten staat beschreven is het echt de moeite waard om te updaten.
Als je problemen hebt ergens mee kan het nooit kwaad om andere drivers te installeren, maar niet altijd zal de nieuwste driver dan een oplossing bieden, soms blijken oudere beter te werken.