Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eens opzoek geweest naar een nieuwe tv voor in de slaapkamer, en kwam de samsung syncmaster 2032 MW tegen. Van deze monitor werd beweerd (Wat naar nazoeken ook bleek te kloppen) dat het uiteindelijk een TFT monitor is met tv-tuner.

De prijs stond mij echter wel aan.
En vandaar eigenlijk de volgende vraag:

Maakt deze LCD tv ook gebruik van deze tv-tuner als je gebruikt maakt van Digitenne?
Heeft iemand ervaring met deze combinatie en bevalt het?

Ik kom in vergelijkbare prijsklasse alleen wat LG's tegen, en met het merk heb ik helaas slechte ervaringen gehad.
Weet iemand anders nog iets vergelijkbaars? Een muurbevestiging, wat de Samsung niet heeft zou opzich ook wel erg handig zijn.

Rob_D

Verwijderd

Ik weet niet wat die 2032 MW kost, maar ik heb toevallig vorige week ook een Samsung 20" LCD TV gekocht, een T200HD.
Is in feite ook een monitor (1680x1050, 2x HDMI, DVI, VGA, Component en SCART-RGB ingangen) met een analoge en een DVB-T (digitenne) tuner. Design en vooral prijs (299) stonden me wel aan, en zelfs via z'n analoge tuner is het beeld uitstekend!

Ook deze TV heeft trouwens geen VESA bevestigingspunten, maar da's blijkbaar normaal bij kleinere Samsung TV's...

Edit: Heb een plaatje van de 2032 MW gevonden, en die lijkt als 2 druppels water op mijn TV! :)

Edit2: Wat verder gekeken, en er zijn toch wel wat verschillen:
De 2032MW heeft geen DVB-T tuner, geen 2e HDMI ingang en geen S/PDIF out, en
De T200HD heeft geen S-Video of composiet ingang en geen PIP.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 21:43 ]

Verwijderd

Digitenne gaat via een scart kabel naar je tv, dus als die niet op de samsung zit is het helaas pindakaas :).

Verwijderd

De DVB-T tuner heeft een CAM slot, dus in principe moet dat kunnen, zelfs bij de rare FTA implementatie van KPN...
Maar aangezien ik DVB-C heb, heb ik me daar nog niet zo erg in verdiept. :)

Verwijderd

Topicstarter
De Samsung heeft een scart ingang:

http://www.samsung.com/nl...=LS20PMASF/EDC&fullspec=F

Maar als ik het dus zelf goed begrijp maakt de SCART geen gebruik van de TV-Tuner en hebben de klachten van het slechte beeldkwaliteit dus niets te maken met extern aangesloten apparatuur, DVB-T of DVD-spelers etc....

Verwijderd

SCART maakt idd geen gebruik van de ingebouwde tuner(s), maar slechte beeldkwaliteit kan via SCART wel degelijk worden veroorzaakt/versterkt door externe apparatuur.
Maar het kan net zo goed aan de TV zelf liggen.

Levert die 2032MW klachten over de beeldkwaliteit op dan? Ik kan alleen maar oordelen over 't beeld van m'n T200HD, en die geeft juist een prachtbeeld!

Kwam trouwens nog een verschil tegen tussen beide TV's in de schaarse info bij Samsung: de T200HD ondersteunt 1080p, ook al is 't scherm 1680x1050 ipv 1920x1080. Boeit me verder niet zo, want op die TV draai ik toch geen full HD materiaal, maar 't kan wel betekenen dat er net iets meer aandacht aan de scaler en deinterlacer besteed is dan bij de 2032MW. En dat kan flink wat beeldkwaliteit schelen...

Enfin, al met al ben ik heel erg tevreden met m'n T200HD, ook al vind je er nauwelijks info over op 't internet (eigenlijk alleen een beetje op de Samsung USA site).
Heb 'm gekocht bij It's in Breda, maar daar was 't 't laatste exemplaar.

Verwijderd

Daarbij is mijn vraag bij dit scherm of de contrastwaardes redelijk zijn. Vooral bij het spelen van een donkere game, is dit goed mogelijk of toch echt wel iets té donker?
Pagina: 1