Toon posts:

8800 gt 1024 + lag in +/- alles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een computer aangeschaft en hij begint nu een kuurtje te geven. Ik startte gisteren ( dinsdag 10 juni ) call of duty 4 op (Wat ik al 498 uur probleemloos gespeeld heb)
En vervolgens als ik met mijn cursor beweeg heb ik tussen de 2 en 20 fps. Normaal is dit tussen de 80 en de 250 fps. Een opvallend verschil. Mijn ping was rond de 70.
Vervolgens verteldde ik het aan een maatje van me. Die sinds 2 dagen precies hetzelfde probleem heeft. Het is ook bij assasin's creed en andere goed grafische spellen. (Trackmania merk ik weinig tot niks aan.)
Merkwaardig is dat Crysis weer redelijk lekker speelde tenzij ik veel met de cursor beweeg. dan schokt hij heel erg.

Het gaat om het volgende systeem:

Q6600 intel quad core 2.4 CPU
8800 gt (1024 mb 650 mhz van gainward) g.k.
2 x 2048 mb RAM
p5n 32e sli plus Moederboord
op een 22" scherm bij een resolutie van 1680 x 1050

Verder draai ik windows xp prof. 64-bit.

Recente instalaties zijn. de 1.6 patch van call of duty 4. Die ik 2 dagen en gister middag probleemloos speelde.

Het probleem dus kort beschreven: schokt bij bewegen van de cursor. In meerdere spellen. Ook bij een maatje van me. Die alles precies hetzelfde heeft. Op het beeldscherm na.

Ik speel per week zo`n 30 - 50 uur cod 4. Dus het stoort me uiteraard vrij erg. Ben ik verder onduidelijk geweest ofzo dan hoor ik het graag. Bij voorbaat dank!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je in windows veel met de cursor beweegt, krijg je dan een hoog cpu-gebruik? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Als zowel jij en je maat het op hetzelfde moment zo een beetje hebben dan ligt het dus aan de server van de games, aan het (inter)net(werk) in de buurt of aan je ISP? Of aan een of andere software verandering (windows update?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal geen verschil..

Edit: Het enige verschil in onze computers is de kast. en de voeding ik heb 550 W en hij 500.
Crysis doet ook raar in single player. Als ik veel met m'n cursor beweeg.
(inter)net(werk) ? Hij woont een kleine 2 km verderop en we hebben allebei een draad- netwerk. hij heeft een leuke verbinding via de kabel bij zeelandnet. (hij download gem. 440 kbs.) Ik gemiddeld 320 kbps bij xs4all (lite volgens mij)

ISP ? Internet service provider ?
Ik snapte je eerste zin niet helemaal.
Ik heb automatische updates uit staan.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 17:51 ]

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Heb je een programma als bv everest zodat je de temperatuur kan uitlezen uit een log? Misschien is je GPU te warm en klokt hij terug.

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hier inderdaad geen programma voor volgens mij. Misschien speedfan ?
De kwaliteit van het beeld (als ik stil sta) gaat niet achteruit. En bij stilstant heb ik een goede fps. (in cod) ook crysis weergeeft die leuk.
We hebben beide spontaat rond dezelfde dag dit probleem gehad. (ook onze windows is van hetzelfde cdtje) Ik heb namelijk zijn computer in elkaar geflanst en geinstaleerd.

Edit: ik heb een programmatje gedownload Everest corporate edition. [ TRIAL version ]

Waar kan ik temparaturen vinden ?
(Er staat GPU clock (Geometric domain) 602 mhz (original 650 mhz)
Maar dit kan geen verklaring zijn lijkt me. Al die spellen spelen extreem gaar.
Wat me nu even opvalt.
Onder display - gpu - ' memory bus properties ' Real clock 499 mhz (DDR) (original 950 Mhz) Hier zit wel degelijk een verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 18:18 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:30
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:54:
Nee ik heb hier inderdaad geen programma voor volgens mij. Misschien speedfan ?
De kwaliteit van het beeld (als ik stil sta) gaat niet achteruit. En bij stilstant heb ik een goede fps. (in cod) ook crysis weergeeft die leuk.
We hebben beide spontaat rond dezelfde dag dit probleem gehad. (ook onze windows is van hetzelfde cdtje) Ik heb namelijk zijn computer in elkaar geflanst en geinstaleerd.

Edit: ik heb een programmatje gedownload Everest corporate edition. [ TRIAL version ]

Waar kan ik temparaturen vinden ?
(Er staat GPU clock (Geometric domain) 602 mhz (original 650 mhz)
Maar dit kan geen verklaring zijn lijkt me. Al die spellen spelen extreem gaar.
Wat me nu even opvalt.
Onder display - gpu - ' memory bus properties ' Real clock 499 mhz (DDR) (original 950 Mhz) Hier zit wel degelijk een verschil.
misschien in bios iets fout ingesteld? of bij de drivers van je kaart. verder kun je de temps zijn bij ''sensors''

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
check cpu load. check spyware, check game updates?

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 21:04
Heb hetzelfde probleem met cod4 sinds een aantal dagen.
Q6600, 8800gt 512, p35 mobo en 4x1024 ocz geheugen.
Kan er niet achter komen wat het is.
Heb vista 64 bits. Heb je toevallig ook een audigy geluidskaart met de nieuwe drivers van een paar dagen geleden? Heb het idee dat het sinds de installatie hiervan hapert.

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 19:30

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Dat je vreemde klokwaarden vindt is misschien niet zo gek vanwege 2D/3D klokinstellingen...
Gebruik GPU-Z anders voor de temperatuur..

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
_the_crow_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:44:
Als je in windows veel met de cursor beweegt, krijg je dan een hoog cpu-gebruik? :)
Wat is hiermee?

Heb et zelfs es getest en mijn load gaat ook omhoog. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Topicstarter
MelvinB schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:12:
[...]

Wat is hiermee?

Graag ontopic? Dankje..

However.. Ik heb gewoon de geluidskaart die standaar bij een p5n 32 e-sli zit. En heb hier recent Geen drivers voor geinstalleerd. (2 maanden terug voor het laatst denk ik)
Spyware etc. doe ik regelmatig testen en dus legen.. Game updates? ik heb de laatste versie van Cod in ieder geval. Assasins creed kan ik ook niet spelen door de lag.
Zou het niet iets met COD4 de 1.6 patch te maken hebben i.c.m. de 8800 gt ofzo ?

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 21:04
Bij mij was het probleem xfire, laatste update schijnt voor problemen te zorgen. Xfire uit en cod loopt weer als een zonnetje.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

MelvinB schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:12:
Wat is hiermee?

Uiteraard gaat de load iets omhoog, maar als het gebruik enorm stijgt, gaat er toch iets niet goed. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:47:
Nee helemaal geen verschil..

Edit: Het enige verschil in onze computers is de kast. en de voeding ik heb 550 W en hij 500.
Crysis doet ook raar in single player. Als ik veel met m'n cursor beweeg.
(inter)net(werk) ? Hij woont een kleine 2 km verderop en we hebben allebei een draad- netwerk. hij heeft een leuke verbinding via de kabel bij zeelandnet. (hij download gem. 440 kbs.) Ik gemiddeld 320 kbps bij xs4all (lite volgens mij)

ISP ? Internet service provider ?
Ik snapte je eerste zin niet helemaal.
Ik heb automatische updates uit staan.
Aantal W van een voeding zegt niets. Welk merk?

Daarnaast, leuke verbinding? 440 kbps = 55 KB/s en 320 kbps = 40 KB/s. Lijkt mij wat summier.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de voeding kan het ook niet zijn. Ik heb namelijk al met deze computer zo`n 250 - 300 uur probleemloos gespeeld.

- verbinding ik bedoel idd 440 KB/s en 320 KB/s

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Soortgelijk probleem hier.
CoD4 en Ass Creed lopen wazig, welke het voorheen wel goed deden. Ik vraag het me af wat het kan zijn.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:19

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:01:
Nou de voeding kan het ook niet zijn. Ik heb namelijk al met deze computer zo`n 250 - 300 uur probleemloos gespeeld.
Er gaat nooit iets kapot.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik had hetzelfde probleem en zoals jurjendt al zei is het inderdaad xfire (weer eens)!!! Bedankt Jurjen!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
jurjen is een held!

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk kan er wat kapot gaan sebazzz... Maar als er tegenwoordig iets los zit in een computer dan piept hij, of een of ander programma die dat wel aangeeft. Als er een probleem in m'n voeding zou zitten dan had ik dat wel gemerkt.

Het is Opgelost. Het bleek inderdaad de nieuwste update van xfire te zijn. Als ik xfire uit heb staan en ik speel doet die het wel. Dit is erg jammer, want ik gebruik xfire best wel heel veel..
Nu maar hopen dat er snel een fix uitkomt.

Hartstikke bedankt voor het helpen hier. En ik denk dat er een slotje op kan.
Pagina: 1