Geen verbinding met modem

Pagina: 1
Acties:

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:04
Sinds een aantal dagen hebben we geen internet meer. Het modem communiceert niet met de router. Instellingen gecontroleert en dat leverde niets op en ook een nieuwe router bood geen uitkomst. Daarna mijn laptop direct op het kabelmodem aangesloten maar ook dan geen internet en ook het modem zelf kom ik niet meer in. Alle lampjes wel normaal en het modem is overigens een Motorola SB 5100E.

Met Ziggo klantenservice aan de lijn gehangen en het volgende uitgevoerd:
- signaal doorgemeten, hij kon mijn laptop aan het modem zien hangen
- netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- tcp/ip doorlopen
- ip config geen verbinding
- virusscanners/firewalls uitgezet
- winsock reset
- opgestart in veilige modus

Dit alles mocht niet baten. De medewerker bleef volhouden dat mijn laptop de verbinding blokkeert, maar ook mijn router detecteert geen internet wanneer ik deze op het modem aansluit. En wifi via de buren werkt wel gewoon.

Heeft iemand nog suggesties of komt dit bekend voor? De medewerker kon mij niet verder helpen.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Heb je al geprobeerd met een andere computer / netwerkkaart de modem te bereiken?

Probeer verder eens je modem te pingen
( in cmd: ping <ip van je modem> )
en te tracerten:
( in cmd: tracert <ip van je modem>

[ Voor 45% gewijzigd door Enfer op 11-06-2008 17:59 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan een paar dingen testen...
Nog eens bellen naar de helpdesk en je laptop er niet aanhangen.. wel een kabel maar niks anders eraan...
zoals enfer zegt ook even testen met een andere pc om de netwerkkaart aan te sluiten..

• Melniek
Ik moet even wachten tot mijn broer thuis komt met zijn laptop en daar nog eens mee proberen, kijken wat dat oplevert.

Ik heb net even geprobeerd te pingen maar hij geeft aan dat de doelhost niet gevonden kan worden. Het gekke is dat wanneer ik het modem herstart ik het wel kan benaderen en pingen/tracen wel lukt, echter zodra het lampje van online op groen springt, is dit niet meer mogelijk.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je je modem uitzet je plugt je pc erin.

Dan zet je het modem aan.
In windows doe je Ipconfig /release
ipconfig /renew

en daarna Ipconfig..

Kan je die uitkomst hier posten tussen Code tags
code:
1
[ code][ /code]

• Melniek
Op de een of andere manier heeft mijn broer alles vanavond weer werkend gekregen. Volgens mij was het meer geluk dan wijsheid, maar alles lijkt weer in orde.

Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Pagina: 1