Sinds een aantal dagen hebben we geen internet meer. Het modem communiceert niet met de router. Instellingen gecontroleert en dat leverde niets op en ook een nieuwe router bood geen uitkomst. Daarna mijn laptop direct op het kabelmodem aangesloten maar ook dan geen internet en ook het modem zelf kom ik niet meer in. Alle lampjes wel normaal en het modem is overigens een Motorola SB 5100E.
Met Ziggo klantenservice aan de lijn gehangen en het volgende uitgevoerd:
- signaal doorgemeten, hij kon mijn laptop aan het modem zien hangen
- netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- tcp/ip doorlopen
- ip config geen verbinding
- virusscanners/firewalls uitgezet
- winsock reset
- opgestart in veilige modus
Dit alles mocht niet baten. De medewerker bleef volhouden dat mijn laptop de verbinding blokkeert, maar ook mijn router detecteert geen internet wanneer ik deze op het modem aansluit. En wifi via de buren werkt wel gewoon.
Heeft iemand nog suggesties of komt dit bekend voor? De medewerker kon mij niet verder helpen.
Met Ziggo klantenservice aan de lijn gehangen en het volgende uitgevoerd:
- signaal doorgemeten, hij kon mijn laptop aan het modem zien hangen
- netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- tcp/ip doorlopen
- ip config geen verbinding
- virusscanners/firewalls uitgezet
- winsock reset
- opgestart in veilige modus
Dit alles mocht niet baten. De medewerker bleef volhouden dat mijn laptop de verbinding blokkeert, maar ook mijn router detecteert geen internet wanneer ik deze op het modem aansluit. En wifi via de buren werkt wel gewoon.
Heeft iemand nog suggesties of komt dit bekend voor? De medewerker kon mij niet verder helpen.