SourceSafe is dan misschien wel
wat verouderd en heeft zeer zeker z'n
nukken. Maar om een ontwikkelclub daar op af te rekenen en onproffesioneel noemen in plaats van op inhoudelijke zaken danwel kwaliteit van 't werk dat ze leveren is zo mogelijk nog kanslozer

Ze
gebruiken in ieder geval Source control; ik ken zat clubs die er nog nooit van gehoord hebben. En dan nog boeit het niet (tenzij je er misschien wil gaan werken, en in dat geval is het een uitdaging om ze zover te krijgen

) als je er klant bent; als ze hun beloftes maar nakomen en fatsoenlijk werk leveren.
Overigens is er tegenwoordig een 'opvolger' van SourceSafe:
Team Foundation Server. Ik ben er toevallig pas (heel even maar) mee aan 't spelen geweest en ik moet zeggen dat 't (zonder dat ik de ins- en out's (al) ken) er ontzettend goed uit ziet en ont-zet-tend uitgebreid is. Uiteraard is VS integratie super (niet klooien met 'plugins' e.d.) en o.a. Sharepoint integratie, ondersteuning voor verschillende ontwikkelmethodieken, god-knows-hoeveel templates voor bug-tracking, project-management, requirements, automatische builds etc. en dat allemaal in een 'default' projectje. Mijn eerste indruk kan dan ook worden samengevat met:
[
Voor 39% gewijzigd door
RobIII op 11-06-2008 17:07
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij