Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

groot probleem draadloos!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een probleem met nieuwe mijne laptop deze draait op vista
hij ziet mij draadlose router(linksys WRT54G) wel maar kan geen verbinding maken
het vreemde is dat me oude lapop wel verbinding heeft met het router
ook kan ik met deze laptop op de livebox van mijn overburen
ik heb allebeveileging al uitgeschakeld en heb blokkeer onbekende verbinding al uitgeschakeld
ook heb ik al nieuwe firmware geinstallerd en de router compleet opnieuw geinstalleerd met de nieuwe software die ik van de linksys site heb gedownload

ik ben helemaal radeloos

btw ik heb hem nu via een kabel aan de router zitten en dan doet die het wel
het is dus echt een probleem tussen mijn nieuwe laptop en mijn router via draadloos
mvg evan

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat doet die niet .... Krijg je geen Ip ?
Heb je hem al wel eens gereset?

en lees even de FAQ door over Topic titels..

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Gooi even eventuele virusscanners en/of firewalls tijdelijk uit. Let op dat je ze ook weer aanzet. Of pas de instellingen daarvan aan.

You can't trust freedom when it's not in your hands.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen verbinding als ik verbinding maken doe zegt die gelijk niet mogelijk
en ja ik heb alles al gereset en opnieuw geinstalleerd

ik heb al vanalles doorgelezen google faq ben er sinds gistermiddag al mee bezig ik weet het echt niet meer...

ALLE beveileging is uit firewalls virusescanners alle windows pruttel alles in het router alles dus dit bericht is neit geschikt voor hackers :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 16:20 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:13

samo

yo/wassup

Zoek dan iemand met meer kennis, want jij zit helemaal vast en geeft zo ook niet echt genoeg informatie om je verder te helpen.
Volg de Vista Wizard probleemoplosser (of hoe dat heet) en zoek de oorzaak. Als dat niet helpt; reset je modem (helpt soms)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• LuckY
  • Niet online
Verbind je wel naar het Juiste draadloze netwerk ?

Verander je SSID is en ga is op een ander Kanaal.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al geprobeerd met vista me geeft en resetten ook al een aantal keer
welke informatie moet je hebben dan, ik ben hier in de buurt de gene met de meeste kennis van computers anders was ik na een dag prutsen hier pas naartoe gekomen ;)
ik zit wel op het goed SSid deze heb ik tussendoor al een keer veranderd
en waarom zou ik het kanaal moeten veranderen als mijn andere laptop hem pak op een 5X zon grote afstand

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 16:23 ]

• LuckY
  • Niet online
Probleem met Drivers zou ook nog kunnen download is de nieuwste...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
al eens geprobeerd om op 'probleem oplossen' te klikken? Dit kan soms helpen om wat meer info te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
ik dowbload nu de drivers voor mij laptop(wat heeft acer een pokke site..) en probleem oplossen ook al geprobeerd

• LuckY
  • Niet online
Heb je al geprobeerd met Statische gegevens te verbinden (IP subnet DNS GATEWAY ) ?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:29:
Heb je al geprobeerd met Statische gegevens te verbinden (IP subnet DNS GATEWAY ) ?
nee hoe moet dan dan?

ik heb al wel me ip vrijgegeven en opnieuw ingeslelt of ofzoiets moest iig via commandpromt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:14:
hallo,
ik heb een probleem met nieuwe mijne laptop deze draait op vista
hij ziet mij draadlose router(linksys WRT54G) wel maar kan geen verbinding maken
het vreemde is dat me oude lapop wel verbinding heeft met het router
ook kan ik met deze laptop op de livebox van mijn overburen
ik heb allebeveileging al uitgeschakeld en heb blokkeer onbekende verbinding al uitgeschakeld
ook heb ik al nieuwe firmware geinstallerd en de router compleet opnieuw geinstalleerd met de nieuwe software die ik van de linksys site heb gedownload

ik ben helemaal radeloos

btw ik heb hem nu via een kabel aan de router zitten en dan doet die het wel
het is dus echt een probleem tussen mijn nieuwe laptop en mijn router via draadloos
mvg evan
Gezien je kleine posthistorie, welkom op GoT!

Het is niet nodig om te gaan crossposten en je titel zegt ook bijzonder weinig.

Lees even de FAQ in het algemeen en de FAQ van netwerken er even op na.

Tot zover...

Probeer de nieuwste drivers eens te installen, je hebt de security op de router ook even afgezet ?
Update je router eens naar de laatste nieuwe firmware...

knip.. Laat dat a.u.b. achterwege

[ Voor 29% gewijzigd door Equator op 12-06-2008 07:33 ]

• LuckY
  • Niet online
In je configuratie scherm kan je bepaalde gegevens instellen op je netwerk kaart.

Zoek maar op google op Statisch ip in vista (static ip in vista)

Verwijderd

Topicstarter
ikga zo werken ik lees berichten vanavond wel weer rond 8 uur ben ik er weer dan ga ik nog even proberen wat jullie hebben voor te stellen;)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:22:
ik heb alles al geprobeerd met vista me geeft en resetten ook al een aantal keer
welke informatie moet je hebben dan, ik ben hier in de buurt de gene met de meeste kennis van computers anders was ik na een dag prutsen hier pas naartoe gekomen ;)
ik zit wel op het goed SSid deze heb ik tussendoor al een keer veranderd
en waarom zou ik het kanaal moeten veranderen als mijn andere laptop hem pak op een 5X zon grote afstand
Het gebruik van leestekens en hoofdletters zou je post een stuk leesbaarder maken.

Wat is de output van ipconfig?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:40
Run het volgende in een shell met admin rechten

stel wel even het goede IP in en gateway zodat je in het zelfde subnet terecht komt

dus als je router het volgende IP heeft 192.168.1.1 mask 255.255.255.0

%windir%\system32\netsh.exe int ip set address LAN-verbinding static 192.168.1.2 255.255.255.0 192.168.1.1 1
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:31:
[...]

nee hoe moet dan dan?

ik heb al wel me ip vrijgegeven en opnieuw ingeslelt of ofzoiets moest iig via commandpromt

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Een goed begin is het halve werk:

- Fatsoenlijke posts hier in het forum plaatsen, niemand heeft zin om 3 keer jouw epistels te lezen om te begrijpen wat er staat.
- Kijk eens in je device manager of je wireless module geen foutmelding geeft. Een geel driehoekje geeft een conflict aan.
- Kan je je laptop misschien op een ander draadloos netwerk proberen te verbinden?
- Check je router eens op een zgn. MAC filter.
- Is het een utility conflict? Ga om dit te checken op je laptop naar de services en (her)start je Zero Wireless Config. Schakel eventueel de door Acer geleverde utility (rechts onderin je scherm) uit.
- Post de exacte foutmelding, eventueel aangevuld met logboek events (rechter muisknop op 'deze computer' -> beheren.

Succes

Geen Ping, wel Pong

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20
Wat ik bij mijn laptop heb (en mogelijk ook bij jou het geval is), is dat de ingebouwde wireless adapter eigen software heeft om contact te maken met netwerken.
Deze software schakelt echter de standaard-Windows functionaliteit uit. Binnen XP kun je dat veranderen door naar je Wireless Network Connection Properties te gaan, naar het tabje "Wireless Networks". Daar kun je een vinkje aan/uit zetten bij "Use Windows to configure my wireless network settings".
Wil ik thuis op draadloos kunnen werken, moet ik dit vinkje áán zetten.
Nogmaals, dit is XP, maar wellicht heb je bij Vista een soortgelijke grap.

www.steamloco.info

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 08:09
Post verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Edwin88 op 24-03-2011 21:15 ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:03
Als de ene laptop wel verbinding heeft en de andere laptop niet, dan kan je de router bij deze uitsluiten.
Het: "Windows zegt meteen dat hij niet kan verbinden" klinkt als een virusscanner probleem. Je hebt een nieuwe laptop? Van Acer? Daar zit heeeel veel onnodige software in. Voor geinstalleerde troep :) Veel van die programma's blokken ook teveel, waarschijnlijk zit Norton of zo'n Acer wireless manager er tussen bij jou. Een format is echt heel relaxt om nu te doen.
-Snelheidswinst
-Meer beschikbare ruimte
-Programma's van jouw keuze
-Geen Spyware/Adware (vooral dat laatste bij zo'n voor geinstalleerde acer ;) )
Nadelen? Tja, het kost je misschien 2 uurtjes tijd..

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 11-06-2008 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sinnsyk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:52:
Hej

Ik komt toevallig dit tegen, en mijn vriendin heeft precies zo'n router. Zelfde probleem, geen oplossing voor handen. Alles al geprobeerd, drivers, firmware, andere kaartjes, etc etc.
Het probleem lijkt zich in Vista meer voor te doen dan in bijvoorbeeld XP, is dat bij jou ook zo?

Verder, het betreft een versie 7.0 van het apparaat. Dat staat ergens op een sticker. Heb jij die ook?
Zoja, dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de router zelf liggen, daar zit een andere chip in dan de andere modellen WRT54G. Misschien dat we maar eens naar linksys moeten mailen?
Kijk daar heb ik nou wat aan.
Ik heb inderdaat de versie 7.0 ook drivers, frimware alle beveiliging uit alles, en nog doet hij het niet.
Het vreemde is ook( wat ook in de startpoast staat vermeld die vele niet schijnen te lezen); dat ik op andere routers wel gewoon kan verbinden, die zelf aan de overkant van de straat staat dus een niet al te beste verbinding heeft.
Maar op deze router kan ik er niet in.
Toevallig heeft een kameraad van mij ook een laptop met vista, ik zal hem eens even vragen of hij hem wil menemen zodat ik kan testen dat het niet aan mij laptop licht maar toch echt aan het router.
Bedankt voor je reactie,
mvg, Evan

btw er staat iid veel zooi op maar kan niet echt zeggen dat het me veel boeit het is toch geen game pc ofzo, alleen om mee te internetten.
mijn game pc staat boven ;)

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:32:
[...]
<KNIP>
btw er staat iid veel zooi op maar kan niet echt zeggen dat het me veel boeit het is toch geen game pc ofzo, alleen om mee te internetten.
Als het niet boeit en je neemt ons advies niet aan, Wat heb dan voor nut om het te posten / hier te zijn....

• HyperBart
[...]

Wij proberen ook maar te helpen en proberen het niveau van de posts nog wat hoog te houden (nofi) (je gebruikte nogal rare zinsconstructies, geen interpunctie enz)
Ik heb inderdaat de versie 7.0 ook drivers, frimware alle beveiliging uit alles, en nog doet hij het niet.
Het vreemde is ook( wat ook in de startpoast staat vermeld die vele niet schijnen te lezen)
Ik denk dat het normaal is dat mensen daar over lezen, zie mijn vorige alinea.
; dat ik op andere routers wel gewoon kan verbinden, die zelf aan de overkant van de straat staat dus een niet al te beste verbinding heeft.
Zo, dus het ligt aan je router
Echt zeker dat je de laatste nieuwe firmware hebt en dat mac filtering uitstaat ? Probeer em eens dertig seconden het resetknopje in te houden, stroom er af, knopje blijven vasthouden, stroom er terug op ?
Toevallig heeft een kameraad van mij ook een laptop met vista, ik zal hem eens even vragen of hij hem wil menemen zodat ik kan testen dat het niet aan mij laptop licht maar toch echt aan het router.
Mijn laptop bv kan niet connecten met het ap van mijn vriendin, ik heb een dongletje in mijn tas zitten voor als ik bij haar zit...
Bedankt voor je reactie,
mvg, Evan
Groeten is echt niet nodig, alhoewel het goed bedoeld is ;)
het blijft natuurlijk wenselijk dat je 'm eens format, altijd die crap er op...
Je rijdt toch ook niet graag met je mooie nieuwe audi met 200 kilo dood gewicht eraan ?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Als de ene laptop wel verbinding heeft en de andere laptop niet, dan kan je de router bij deze uitsluiten.
Als je laptop bij de ene router wel verbinding heeft en bij de andere niet kun je de laptop ook uitsluiten, dit gaat dus in dit geval niet op.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SCIxX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:
[...]

Als je laptop bij de ene router wel verbinding heeft en bij de andere niet kun je de laptop ook uitsluiten, dit gaat dus in dit geval niet op.
Dan is het dus de combinatie router - laptop. Ander wireless kaartje in diezelfde laptop proberen dus, bijvoorbeeld een USB dongle

Vicariously I live while the whole world dies

• HyperBart
Vicarious schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:02:
[...]

Dan is het dus de combinatie router - laptop. Ander wireless kaartje in diezelfde laptop proberen dus, bijvoorbeeld een USB dongle
Zoals al gemeld ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Het vreemde is ook( wat ook in de startpoast staat vermeld die vele niet schijnen te lezen); dat ik op andere routers wel gewoon kan verbinden, die zelf aan de overkant van de straat staat dus een niet al te beste verbinding heeft.
Bedankt voor je reactie,
mvg, Evan

Beste TopicStarter..

Ten eerste zou ik graag zien dat je wat aan je Nederlandse taal/spelling doet, want je posts moeten 3x gelezen worden om te snappen wat je bedoelt.

Ten tweede is het handiger om enige informatie te geven over welke instellingen je gebruikt, en wat er precies niet werkt. Nu moeten we gissen naar je instellingen, en dat helpt jou totaal niet.

Kan je aangeven welke instellingen je op wireless gebied nu ingesteld hebt? (Kanaal, Beveiliging type etc..)
Kan je aangeven welke Wireless Netwerkkaart je gebruikt in je laptop, en welke WiFi netwerken deze kaart ondersteund..
Verder kan je alle instellingen van dit draadloze netwerk eens verwijderen van je laptop, en daarna opnieuw proberen. Want het lijkt mij tot dusver een issue te zijn met de instellingen op je laptop. misschien staat er nog een foutieve instelling op de laptop, en probeer je continue met een verkeerde key binnen te komen.

Ergo: we hebben veel meer informatie nodig..

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 08:09
Hej

Mijn vriendin is inmiddels teruggegaan naar de winkel, en heeft daar flink herrie gemaakt. De knul die daar werkte zei dat het probleem vaker voorkomt met deze versie, en heeft een andere versie meegegeven. Het hele probleem was direct opgelost, alle laptops werkten, en alles draait nu als een zonnetje.

Dus, gooi die router het raam uit, want na wat research op internet is versie 7 de slechtste editie ooit uitgebracht van dit type.
Pagina: 1