Ik heb 2 RAID1 erray's aangemaakt, maar zodra windows is opgestart en ik kijken in schijfbeheer om te kijken of ik in plaats van 4 schijven 2 schijven zie, zie ik tot mijn verbazing dat ik er 4 zie 
De schijven die ik gebruik voor de erray's:
2x320GB van WD
2x500GB van WD
Ook heb ik nog 2x80 voor het besturingsysteem, maar zodra ik een back-up terug wil zetten krijg ik een foutmelding (norton Ghost v11). Aangezien ik net vorige week mijn windows schoon heb geinstalleerd, maak ik van die 2x80 geen RAID erray maar 'gewoon' 2 aparte schijven, waarvan 1 voor het besturingssysteem
Ik heb al verschillende malen drivers van het moederbord geinstalleerd in de windows setup, maar dit mocht niet helpen (of dat ik dan alsnog het hele systeem moet installeren.. geen idee
), zelfs als ik dan windows opnieuw zou willen installeren krijg ik een foutmelding dat er geen schijven zijn gevonden)
Ook het verwijderen en opnieuw aanmaken van de erray's helpt niet.
Op mijn moederbord schijnt een Jmicron chipset te zitten waarvoor losse drivers zijn, nadat ik die heb geinstalleerd, krijg ik nog geen optie om in die aparte bios te komen
Mijn configuratie:
mobo: M2N-SLI Deluxe
proc: AMD Athlon 6400+ X2 black edition
geheugen: 2x1GB DDR2-800Mhz Kingston
videokaart (niet geheel van belang maar toch): Asus 8600GT
DVD-brander
Creative geluidskaart
2x80GB WD
2x320GB WD
2x500GB WD
Voor de duidelijkheid: de 2x320 en 2x500 gaan puur dienen voor opslag, maar aangezien de 320GB's al een poosje oud zijn, en ik niet het risico wil lopen al mijn data kwijt te zijn wil ik nu dus de schijven in RAID1 zetten. De schijven kan ik rustig formateren en doen, ik heb de data nl op een andere schijf gezet die normaal niet meedraait in mijn pc.
-EDIT-
Na nog eens alles goed checken bleek dat ik de RAID controller nog een keer moest installeren, sindsdien zie ik nog maar keurig netjes 2 schijven in schijfbeheer
...
Ach zo leer je nog eens wat
De schijven die ik gebruik voor de erray's:
2x320GB van WD
2x500GB van WD
Ook heb ik nog 2x80 voor het besturingsysteem, maar zodra ik een back-up terug wil zetten krijg ik een foutmelding (norton Ghost v11). Aangezien ik net vorige week mijn windows schoon heb geinstalleerd, maak ik van die 2x80 geen RAID erray maar 'gewoon' 2 aparte schijven, waarvan 1 voor het besturingssysteem
Ik heb al verschillende malen drivers van het moederbord geinstalleerd in de windows setup, maar dit mocht niet helpen (of dat ik dan alsnog het hele systeem moet installeren.. geen idee
Ook het verwijderen en opnieuw aanmaken van de erray's helpt niet.
Op mijn moederbord schijnt een Jmicron chipset te zitten waarvoor losse drivers zijn, nadat ik die heb geinstalleerd, krijg ik nog geen optie om in die aparte bios te komen
Mijn configuratie:
mobo: M2N-SLI Deluxe
proc: AMD Athlon 6400+ X2 black edition
geheugen: 2x1GB DDR2-800Mhz Kingston
videokaart (niet geheel van belang maar toch): Asus 8600GT
DVD-brander
Creative geluidskaart
2x80GB WD
2x320GB WD
2x500GB WD
Voor de duidelijkheid: de 2x320 en 2x500 gaan puur dienen voor opslag, maar aangezien de 320GB's al een poosje oud zijn, en ik niet het risico wil lopen al mijn data kwijt te zijn wil ik nu dus de schijven in RAID1 zetten. De schijven kan ik rustig formateren en doen, ik heb de data nl op een andere schijf gezet die normaal niet meedraait in mijn pc.
-EDIT-
Na nog eens alles goed checken bleek dat ik de RAID controller nog een keer moest installeren, sindsdien zie ik nog maar keurig netjes 2 schijven in schijfbeheer
Ach zo leer je nog eens wat
[ Voor 5% gewijzigd door pcprutser op 11-06-2008 21:02 . Reden: oplossing gevonden :) ]