Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laserprinter vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met een probleem. Ik ben op zoek naar een HP laserprinter die automatisch zijn papiersoort detecteert. Nu weet ik dat ze bestaan, maar de HP site maakt mij ook niet veel wijzer. Nu weet ik dat we normaalgesproken iets meer moeite moeten doen hier op GoT, maar ik heb er nu de tijd niet voor en moet hem einde van de middag bestellen. Is er wellicht een welwillende tweaker die een suggestie heeft? Budget is maximaal € 400. Verder geen wensen, color laserjet, geen all-in-one. Geen netwerkaansluiting. De automatische papierdetectie is wel van belang.

Sorry voor mijn karige voorwerk, maar dit kwam plotseling op mijn dak.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom is het zo van belang? De meeste HP-laserprinters kan je gewoon op "A4/Letter Override" zetten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Volgens mij zit die papierdetectie alleen in dure kopieermachines :)

(Correct me if i'm wrong).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlnags de HP 1600 gehad en bij iedere printtaak werd er gevraagd om de papierlade en formaat papier. Dit was zo irritant, zelfs een driver update werkte niet. Zelf had ik geen idee waar dit aan kon liggen..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:10:
Ik heb onlnags de HP 1600 gehad en bij iedere printtaak werd er gevraagd om de papierlade en formaat papier. Dit was zo irritant, zelfs een driver update werkte niet. Zelf had ik geen idee waar dit aan kon liggen..
Dat is volgens mij puur een instelling in printer of pc die naar de printer print.

Gebeurt op werk ook wel eens als bijv. een lade is ingesteld voor KLEUR en de print vanaf de pc is niet in die setting uitgeprint....
Dan weet de printer niet uit welke lade het moet gaan komen.

Zelfde kan zijn met papierformaat welke niet juist is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 11-06-2008 15:12 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou zeggen, hoe goedkoper de printer, hoe minder opties :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik dacht dat de 4300 series dat konden, volgens mij het 4350 model.

Maar gevalletje bij de 1600, dat is mi gewoon instelling PC/Printer.

Maar tot hoeverre moet hij papier herkennen? Enkele A4/A5, of ook soort papier?

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 11-06-2008 15:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik denk dat de poster bedoelt met papiersoort het "soort" papier en niet het formaat. Ik heb net een HP multifunctional (c7280) gekocht en die heeft automatische papiersoort detectie. Dit wil zeggen dat ie zelf kan zien of je fotopapier heb insteken en om welke soort en gewicht van papier het gaat. Je hebt in HP fotopapier nl verschillende soorten gaande van 170 tot 280 gram/m2.
De printer neemt dan naargelang de papiersoort zelf de beste instellingen zoals inktvolume, droogtijd, enz...
Ik weet niet of er color laserprinters zijn die dit kunnen en al zeker niet voor een low budget zoals 400 euro...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Formaat herkend ie omdat je in de papiercassette een schuifje moet omzetten waardoor het papier klem zit. Aan de stand van dit schuifje herkend de printer het formaat papier.

Type kan je in de meeste printers aangeven (volgens mij elke HP netwerkprinter) door op de JetDirect kaart in te loggen met je browser en de papierlades aan te passen.
Verder zal je driver dit 9 van de 10x overnemen.

Automatisch kan je sowieso vergeten, je zal bij HP altijd handmatig aan moeten geven wat voor papier je erdoorheen jast.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 11-06-2008 16:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Dit is wat ik gevonden heb over de Auto Sense technologie van HP: Ik denk dat de poster dit bedoelt...
Op de achterkant van HP fotopapier bv vind je die merktekens en aan de hand daarvan "leest" de printer welk papier geladen wordt. Mijn C7280 gebruikt die dan ook...

What is it?
HP Auto Sense technology, available with select HP products, delivers enhanced media sensing capabilities with automatic detection of HP Advanced Photo Paper,1 HP Premium Photo Paper, HP Premium Plus Photo Paper, and HP CD/DVD Tattoo media. An Auto Sense sensor in select HP inkjet printer and All-in-One products identifies the media by ‘reading’ special Auto Sense marks on the back of the media. The printer then selects the appropriate color profile and print settings for optimal print quality. Automatic detection of HP Auto Sense media allows HP Auto Sense-enabled printers to deliver fast, efficient printing—as fast as 10 seconds for a 4 x 6-inch (10 x 15 cm) photo when using select HP products. When printing directly from a memory card on HP Auto Sense media, the Auto Sense sensor also detects paper size—up to 8.5 x 11-inch—for additional convenience and efficiency.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 16:50 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:49:
Dit is wat ik gevonden heb over de Auto Sense technologie van HP:
Das niet voor laserprinters zover ik weet :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1