Linux installen

Pagina: 1
Acties:

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
He,
op wat voor manier ik het ook probeer, zodra ik linux SuSE 6.2 wil installeren op mijn AMD 1GHz, loopt de computer vast na het selecteren van de taal, aan het begin van de setup-procedure dus. Ik krijg dan een zwart scherm met witte letters en dan staat mn comp stil, ik weet geen raad meer :o ,
iemand anders weet misschien een oplossing?
Joris

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mijn installprobs waren in een keer over toen ik in het bios de boel op 'non-plug and play operating system' zette...

Flauw: probeer een andere distro. www.debian.org :P

Zoef

Verwijderd

cd wel goed gebrand? (kun je controleren met een m5 dinges checksum)

Verwijderd

Wat voor een foutmelding geeft hij terug?

Zo hebben we er vrij weinig aan.

Post anders eens je verdere configuratie.

Inderdaad kan het ook een vuile CD of verkeerd gebrande CD zijn, hoewel ie dan vaak signal 9 of 11 terug zal geven

• De-Fault
ja, vervelend maar ik krijg dus helemaal geen foutmelding, hij stop bij een zwart scherm met als laatste regel: "Code " en dan combinaties van 2 karakters na elkaar, dan loopt hij zodanig vast dat de computer nergens op reageert. De CD is origineel en schoon.
Mijn configuratie is:

AMD Athlon Thunderbird 1Ghz
Creative GeForce II MX
128MB Ram
Sounblaster 128bit
1 Acer CD speler 52x
1 Creative Blaster 8x4x32x
ChainTech AJA motherboard
Mijn bios staat op Non Plug and play maar dat maakt geen verschil hebt ik geprobeerd.
:'(

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Ik heb ook een Amd 1Gig maar rh6.2 wou er bij mij niet op, 7 werkt goed. Waarschijnlijk een te nieuwe processor voor die versie probeer een nieuwere versie.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Heel kort zoeken:

http://www.redhat.com/support/docs/tips/ThunderBird-Duron.html
(oplossing voor Redhat)

Suse ben ik niet zo thuis in (ook hun site niet :o)

-----
Joris, wat is je hardware?

• De-Fault
he bedankt balk, dat heeft geholpen. Maar, niet dat k nuo zo'n grote newbie ben, maar nu kan de installatie weer geen partitie vinden, als ik op "Partitioneren" klik komt hij met de melding: "Er is een fout opgetreden tijdens de installatie". Ik kan geen enkele partitie installeren/bekijken maar tijdens het initializeren vindt hij wel mijn Samsung 40GB.... :(

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Doe eens tijdens de installatie 'alt-Fx' (functie toets dus) en kijk waar je terecht komt. Als je op een van de schermen bij een prompt komt doe je 'cfdisk' en als dat niet werkt 'fdisk'. Als je dan vind dat je alleen maar partities en geen vrije ruimte (unpartitioned) hebt moet je even een partitie weghalen (de plek waar je linux gepland hebt). En dan de installatie opnieuw proberen.
Pagina: 1