Toon posts:

Internet IP camera's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een locatie van ons hebben we 2 IP camera's voor de beveiliging. Nu wil ik deze benaderen over het internet.

Mijn vraag is wat is de beste snelheid voor deze verbinding?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dat hangt nogal van de beeldkwaliteit, codering etc. af. Beetje weinig info wellicht?

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De snelste verbinding is de beste ....
Maarja me glazen bol is momenteel in onderhoud....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sjees, jij bent gulzig met het geven van info.
Je hebt die camera's als het goed is zelf ingesteld (beeldkwaliteit, codec, bitrate...).
Dan weet je ook de bandbreedte (=bitrate) die ze verbruiken en dus ook de bandbreedte die je minimaal nodig hebt om ze op afstand te kunnen bekijken.

Edit:
Je bent nieuw hier, welkom op GoT. Er word hier iets meer van je verwacht dan het zomaar dumpen van je vraag zonder enige info en eigen onderzoek te tonen.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 11-06-2008 14:20 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad beetje weinig info :p

hier wat aanvullende informatie

Het gaat om 2 KPC-S53CNV camera's. Ik weet de configuratie van de camera's op dit moment niet omdat dit gedaan wordt door een externe partij. De camera's worden aangesloten op een diskrecorder Samsung SHR-2040P.

De installateur adviseerde een verbinding met een upload van ongeveer 1 MB. De koste van z'n verbinding ligt rond de 70 euro.

De koste van z'n verbinding vonden wij nogal hoog dus van daar mijn vraag wat in de praktijk ook goed werkt.

alvast bedankt voor jullie reactie :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:53:
inderdaad beetje weinig info :p

hier wat aanvullende informatie

Het gaat om 2 KPC-S53CNV camera's. Ik weet de configuratie van de camera's op dit moment niet omdat dit gedaan wordt door een externe partij. De camera's worden aangesloten op een diskrecorder Samsung SHR-2040P.

De installateur adviseerde een verbinding met een upload van ongeveer 1 MB. De koste van z'n verbinding ligt rond de 70 euro.

De koste van z'n verbinding vonden wij nogal hoog dus van daar mijn vraag wat in de praktijk ook goed werkt.

alvast bedankt voor jullie reactie :)
Elke zichzelf respecterende ISP biedt tegenwoordig 1 Mbit up. De meest gangbare snelheden zijn dan 4/1 of 8/1, wat me voor die dingen afdoende lijkt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Het ligt eraan natuurlijk hoe belangrijk die verbinding voor je is.

Een consumentenlijntje kost je echt geen 70 euro..
Zit je bedrijfsmatig te denken dan kunnen de kosten nogal oplopen.. Zo heb je dan bij bijv. ADSL de mogelijkheid een mindere overboeking te nemen zodat je een bijna gegarandeerde snelheid hebt..

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 11-06-2008 14:57 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij 5 fps, resolutie 640x480
MJPEG = 1.2 Mbps
MPEG4 = 350 kbps
H.264 = 175 kbps

Bij 25 fps, resolutie 640x480
MJPEG = 6 Mbps
MPEG4 = 1750 kbps
H.264 = 875 kbps

Dit is dan specifiek voor deze Sony IP camera's.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Die camera's zijn helemaal geen IP camera's maar standaard composiet camera's.
Die recorder echter, heeft wel IP mogelijkheden en ook mogelijkheden om beelden te bekijken e.d.

Je zal dus even de specs van die recorder moeten doorspitten en moeten kijken in wat voor bitrate hij kan streamen. Wellicht is dat instelbaar zodat zo'n beetje elke internet verbinding voldoet.

Alles kan stuk.

Pagina: 1