Toon posts:

Kernel 2.4.0 Compileren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu redhat 7.0 met kernel 2.2.16-22
dit wil ik graag updaten (mijn pc : Pentium 166Mhz met 96MB int. ). Kan dit ?? Tijdens Compileren komt er steeds iets met i686 terwijl ik een i586 heb ... Moeten er toevallig programma's "rpm" geupdate worden voordat dit mogelijk is ... Iemand suggesties ??

Verwijderd

Topicstarter
die melding van i686 heb ik volgens mij gevonden.. kernel stond ingesteld op Pentium III |:( maar wat ik ook nog zeer wazig vind is het volgende : tijdens compileren geeft hij heel veel de warning: "pasting would not give a valid preprocessing token" Iemand een idee waar dit over gaat ????

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 20:30 schreef dmaster het volgende:
die melding van i686 heb ik volgens mij gevonden.. kernel stond ingesteld op Pentium III |:( maar wat ik ook nog zeer wazig vind is het volgende : tijdens compileren geeft hij heel veel de warning: "pasting would not give a valid preprocessing token" Iemand een idee waar dit over gaat ????
Zorg in ieder geval dat je nooit een hogere processor opgeeft dan dat je hebt in de kernel, aangezien je progjes dan gegarandeerd niet draaien.

Die warnings (niet iets waar je je echt heel druk om hoeft te maken, aangezien het geen errors zijn) komen door de reeds veel besproken versie van de bijgevoegde beta-versie van de GNU-compiler. Zorg dat je die compiler downgraded (ja je hoort het goed) naar versie 2.5.2.1 (= uit m'n hoofd, dus versie nummer zou best wel eens helemaal verkeerd kunnen zijn) of gebruik kgcc i.p.v. gcc.

Ik geloof dat het probleem hem bij de beta-versie van gcc die bij RH7.0 oa. zat in het feit dat de compiler veel te strikt is.
In ieder geval een van bovengenoemde veranderingen doorvoeren, wil je met succes source-packages compileren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik versie 2.96 van gcc .. weet iemand precies welke versie ik dan nodig heb voor te downgraden :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij www.redhat.com gekeken maar daar vond ik alleen maar een hoop varianten op gcc 2.96 en 2.95

Verwijderd

Ik heb ook RH7 geinstalleerd op m'n computer. Ik kwam dit probleem tegen toen ik de kernel wilde upgraden naar 2.2.17. Toen heb ik egcs-2.91.66 erop gezet. Ik weet niet of 2.4.0 hier ook mee wil compileren...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan nog iets extra instelllen zodat mijn linux bak weet welke compiler ik gebruik ?? En hoe doe je dat dan ?? Ik gebruik : make menuconfig --> make dep clean bzImage. (8>

Verwijderd

Topicstarter
ben er al achter gcc geheel verwijderen
en egcs er op zetten wordt dan automatisch default compiler >:)

Verwijderd

Okee die versie van GCC is dus 2.95(.2.1)

Ik was dus de 9 vergeten. Tja kwam ook uit m'n brakke hoofd :)

Maar goed, ga die versie maar eens installeren.
Of vervang in de Makefile de regel waar de compiler aan een variable wordt meegegeven in kgcc (daar staat dus gcc)

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Gewoon kgcc gebruiken (is egcs 2.91.66),
dan werkt het altijd. Iedereen zeurt wel over die *&^compiler van Redhat, maar ze hebben ook gewoon een goede meegeleverd (kgcc).

Veni vidi volavi!!

Verwijderd

Volgens mij was dat al door ondergetekende gezegd:)
Pagina: 1