Moddereren in een populair artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Drie uur na het plaatsen van het artikel over Usenet, staan er reeds 122 berichten in. Als je dit voor de eerste keer opent, hoe modereer je het dan effectief?

Mijn probleem is dat je gewoon bovenaan begint te lezen, en alles thread per thread afgaat. Zo lees ik bijvoorbeeld dit bericht, en ben ik geneigd om deze een +1 te geven. Maar hoe weet ik of de exacte inhoud niet eerder werd geplaatst, maar dan als aparte thread (en dus 75 berichten lager staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoon modereren hoe jij denkt dat het goed staat. Als er opeens iemand komt die ziet dat ergens letterlijk hetzelfde staat en een -1 geeft, zul je er toch geen last van hebben. Dubbelpost is gewoonlijk alleen als het erg opvalt.

Daarnaast heb je soms dat mensen een vraag stellen en iemand anders erop antwoord terwijl dat al eerder gezegd is. Als het antwoord meerwaarde brengt voor het artikel of de vragen-steller dan mag hij imho best een +1 hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Maar bij zulke artikels zijn er toch antwoorden die zesmaal terugkomen? Geef ik ze dan allemaal +1, enkel de eerste die ik tegenkom of moet ik in alle berichten zoeken welke het eerst geplaatst werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon op gevoel. Als je het opvalt van 'he die had ik al gezien' dan scroll je even terug en kijk je naar de posttijden en verder gewoon bedenken dat je het in zo'n geval nooit 100% goed kunt doen, dus dat ook niet proberen.
En bij zulke artikelen geef ik bovendien alleen voor het echt storende dubbel een -1, de rest gaat op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens met Dirkw. De echte dubbelposts zijn vaak toch de oneliners die een inkopper bevatten. Die vallen gauw genoeg op. Als een redelijk inzichtvolle reactie even later in een andere subthread herhaalt wordt in andere woorden is dat weliswaar dubbel, maar is dit niet storend en kan dit ook weinig kwaad. Die zou ik zonder moeite weer op +1 zetten. In de subdiscussie waarin de "dubbelpost" zich bevindt voegt het immers ook wel weer wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Wanneer er erg veel dubbelposts zijn en je daar naar wil modereren en daar wat extra tijd voor over hebt zou je de lijstweergave kunnen proberen in plaats van de geneste layout. Heel soms doe ik dat wel eens puur voor de dubbelposts, maar echt fijn lezen is anders :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Dat kan inderdaad helpen, bedankt voor de tips iedereen. :)

Nu ik toch een onderwerp ben begonnen, kan ik deze vraag ineens hier stellen. Af en toe zie je reacties waar bijstaat: "Mod maar weg." Natuurlijk zijn dat weggevers, die je zo op -1 kan zetten. Vaak zie je echter dat ze al +30 moderaties gehad hebben. Waar ligt volgens jullie de grens om een bericht niet meer te moddereren, omdat de auteur anders altijd met negatieve karma gaat rondlopen?
Deze bijvoorbeeld, moet/mag je daar nog op moddereren?

[ Voor 81% gewijzigd door Alfredo op 12-06-2008 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Alfredo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 04:06:
Dat kan inderdaad helpen, bedankt voor de tips iedereen. :)

Nu ik toch een onderwerp ben begonnen, kan ik deze vraag ineens hier stellen. Af en toe zie je reacties waar bijstaat: "Mod maar weg." Natuurlijk zijn dat weggevers, die je zo op -1 kan zetten. Vaak zie je echter dat ze al +30 moderaties gehad hebben. Waar ligt volgens jullie de grens om een bericht niet meer te moddereren, omdat de auteur anders altijd met negatieve karma gaat rondlopen?
Deze bijvoorbeeld, moet/mag je daar nog op moddereren?
Dat ligt er aan of de hoeveelheid -1'en invloed heeft op het karma, zo niet - maakt het niets uit.
Maar misschien dat iemand daar wat zinnigs over kan zeggen, want lijkt mij wel interessant om te weten inderdaad.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je kunt ze gerust nog modereren hoor :) De eindscore van een reactie bepaalt v.z.i.w., de hoeveelheid karma die de plaatser ontvangt. Als 30 mensen een -1 geven, of 10 mensen een -1 geven, de hoeveelheid karma is hetzelfde, zolang de eindscore ook gelijk is.

Dit alles onder voorbehoud, maar ik denk dat het zo zit. :) Anders kun je mensen, zoals je zelf ook al zegt, wel erg hard straffen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Dirk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:45:
. . . Als je het opvalt van 'he die had ik al gezien' dan scroll je even terug . . .
Je ziet veel te vaak dat dubbelposters graag 'hoger' in de boom zitten dan degenen die met eigen antwoorden/opmerkingen komen.
Omhoogscrollen is geen oplossing om dubbelposters te signaleren.

Beste is, zoals gezegd, in 'flat mode' te modden.

Vragen en antwoorden op vragen die elders ook al gegeven zijn is meestal een gevolg van niet lezen en effectief dubbelpost maar als de reactielijst erg lang (dus onoverzichtelijk) is dan hoeft dat niet perse op -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het werkt gewoonlijk best goed om hem gewoon op geneste mode te laten staan. Je bent het lezen en op een gegeven moment merk je dat iets 90%+ hetzelfde is dan een post eerder. Je scrollt omhoog en kijkt wie het eerst was :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen, terugscrollen om te kijken of het inderdaad dubbel is en zo ja of het strorend dubbel is en zo ja wie er dan eerst was. Een moderatie kan tenslotte eenvoudig aangepast worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Wat ikzelf doe als ik dubbelposters meen te zien is een tweede venster of tab openen met hetzelfde artikel maar dan in flat mode er naast.
:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:34
botoo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:29:
Wat ikzelf doe als ik dubbelposters meen te zien is een tweede venster of tab openen met hetzelfde artikel maar dan in flat mode er naast.
:)
Ik vind het net af en toe wel eens goed dat er een dupo staat, kan je iets gemakkelijker een aparte thread volgen en lijkt me ook leuker voor de lezer die eens passeert...

ik mod liever in genest, maar ga op aanraden van botoo toch eens ff testen met flat...

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
flat zou ik alleen proberen wanneer je het vermoeden hebt dat er veel dubbelposts zijn als ik jou was :p

When you only live once, try not to die?

Pagina: 1