• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben bezig een Windows 2003 x64 Terminal server te installeren in het Engels.
Er zijn een +/- 25 man die hierop inloggen en ook hun eigen lokale printers zullen gebruiken.
Deze staan lokaal op XP geinstalleerd en werken zonder problemen.
Echter als men inlogd op de TS wordt het standaard papierformaat Letter, wat je ook niet mag wijzigen.
Ik heb het internet al afgezocht, meer mensen hebben het probleem maar een echte oplossing heb ik niet gevonden.
een oplossing zou zijn, tijdelijk iedereen administrator rechten geven, elke gebruiker inloggen en printerinstellingen aanpassen.
Echter als een van de gebruikers dan weer op een andere pc inloggen moet je het daar ook doen.
Om dit probleem dus 100% op te lossen zou je 25 x 25 keer moeten inloggen en de instellingen aanpassen.
Is er niet ergens een registersleutel oid om aan te passen?
Bij forms kan je de standaard formulieren niet weghalen dus daar is geen optie.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 12:04

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gaat het wel om Nederlandse gebruikers? In dat geval zou je de taalinstellingen van het toetsenbord eens op Nederlands kunnen proberen te zetten in de regional settings.
Dat Letter als formaat wordt gekozen komt omdat in de Engelse taalgebieden dit het standaard formaat is, dus op basis van de taal zal ook dit formaat standaard gekozen worden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Dysan
  • Niet online
Yep, gebruikers hebben NL taal met VS keyboard, Ook de Regional Options staan op Dutch met als maatvoering Metrisch, dus daar zal het niet in zitten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De System Locale is echter waarschijnlijk wel EN-US - dan gaan je printers ook gelijk EN-US defaults instellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dysan
  • Niet online
Hmm bij de language options staat alles in nederlands, daar kan het niet zitten, zelfs bij de unicode instelling Dutch gekozen, maar volgens mij zit het daar zeker niet.