Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil een navigatiesysteem kopen, maar ik weet nog niet welke en wat ik er voor over heb. Aangezien er de laatste tijd zoveel nieuwe modellen zijn uitgekomen zoek ik iets van een review / test waarbij er meerdere naast elkaar worden gezet. Helaas kan ik niets vinden (google / portablegear).

Veel van de reviews zijn van die user-reviews als "prachtig ding, ik ben echt blij" op sites als kierskeurig ;)
Ik wil weten hoe goed de IQ technologie is van TomTom en hoe panasonic, vdo dayton, garmin en de mio systemen t.o.v. TomTom presteren.

Ik zal de goede sites wel niet kunnen vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 13-06-2008 01:08 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
Kijk hier http://alatest.nl/gps/c-15/
oa met groot aantal links naar reviews, lijkt me wel wat je zoekt

succes

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://www.jouwnav.nl
Staat ook het één en ander.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Eriksk
  • Niet online
Liet de moed al een beetje zakken: Gisteren kwam ik op de Medion shop terecht en de keus wordt alleen maar groter.

Bedankt, zal hier eens verder kijken...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:59

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Goed zoekwerk, matey :P

In zes seconden: http://www.pcmweb.nl/hardware_categorie.jsp?id=8

• Eriksk
  • Niet online
Vooral het forum van jouwnav.nl blijkt een goede bron van informatie te zijn. Eigenlijk staat daar alles wat ik (niet) wilde weten over MapShare en de IQ-technology van TomTom. Juist, lijken op dit moment nog marketing trucs... :( Kan ik dat als pluspunten uitsluiten.

Dat toont ook direct aan hoe slecht de reviews zijn van de TomTom systemen. De technieken worden allemaal genoemd als pluspunten, terwijl blijkt dat ze geen enkele (of te verwaarloze) invloed hebben.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Kijk ook eens naar navigon systemen, zelf ook een sinds 2 dagen, helaas alleen nog maar op de weg naar mn werk kunnen testen... maar reviews overal zijn vrij lovend.

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Heb sinds een paar dagen de Navigon 2110 MAX, geweldig apparaat met Reality View Pro, Lane Assistant Pro en ingebouwde TMC, voor 19.95 koop je voor 2 jaar kaartupdates erbij die je elk kwartaal kunt downloaden.
Mooi breedbeeldscherm, uitstekende houder en prachtig design.

TomTom heeft voor dat geld geen vergelijkbaar navi in t assortiment, ik vind de aparte TMC module bij TomTom zo irritant, overal kabels door je auto heen en HD traffic heeft zich tot op heden nog niet helemaal bewezen en is mi veels te duur maandelijks.

Zit veel op de weg en heb al paar dagen heerlijk kunnen sturen, top apparaat.

• KeRsTmAnNeKe
Die heb ik dus ook... alleen nog niet uitgebreid kunnen testen, weg naar m'n werk vind ik blind ook nog wel, ding ziet er wel gelikt uit en alles is gewoon duidelijk.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11 08:10
evdv schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:50:
Heb sinds een paar dagen de Navigon 2110 MAX, geweldig apparaat met Reality View Pro, Lane Assistant Pro en ingebouwde TMC, voor 19.95 koop je voor 2 jaar kaartupdates erbij die je elk kwartaal kunt downloaden.
Mooi breedbeeldscherm, uitstekende houder en prachtig design.

TomTom heeft voor dat geld geen vergelijkbaar navi in t assortiment, ik vind de aparte TMC module bij TomTom zo irritant, overal kabels door je auto heen en HD traffic heeft zich tot op heden nog niet helemaal bewezen en is mi veels te duur maandelijks.

Zit veel op de weg en heb al paar dagen heerlijk kunnen sturen, top apparaat.
Ik zie hier en daar in reviews dat de kaarten van Navigon sterk verouderd zijn, is dat ook jouw ervaring?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Mirage
  • Laatst online: 01-10 20:19
Ik heb sinds kort ook de navigon 2110 max. de poi's zijn meer uptodate dan mijn oude tomtom
(symbian tomtom mapversie weet ik even niet meer maar was redelijk recent). En ik heb ook wegen gereden waar ik net nieuw asfalt zag liggen met een rotonde die mijn navigon ook gewoon herkende nu is dat niet zaligmakend maar ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Vind het zelfs fijner aangezien je bij de navigon de poi's op de linker en rechterbaan beter kan onderscheiden. gpsdeal heeft een leuke actie voor de 2110max op dit moment ook.

Maar heb op dit moment alleen nog wat ritjes van alphen ad rijn naar leiden noordwijkerhout amsterdam ed gedaan. Verder bevalt hij me perfect navigeren is met de navigon nog makkelijker als je de weg echt niet weet het wordt zo duidelijk aangegeven.

apparaatje draait windows ce 6.0 trouwens de eerste keer dat ik hem op usb hing gelijk een foutmelding ala windows :). maar verder geen probleem gezien en routeberekenen doet hij echt snel in 40/50 seconden heb ik een route van alphen naar rome.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:55
Mijn oog is ook gevallen op die 2110, maar zit er op die Navigon 2110 Max ook een aansluiting voor een externe antenne?
Ik wil hem namelijk inbouwen onder een dashboard plaat en warmtewerende voorruit (Opel Vivaro), waardoor die antenne waarschijnlijk noodzakelijk wordt.

Deze tekst niet lezen !

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 14:48
nee, de tmc antenne zit in de draad van de auto-lader ingewerkt.
ik zie geen extra aansluiting

[ Voor 23% gewijzigd door dotslasher op 02-07-2008 16:11 ]

• KeRsTmAnNeKe
zit een externe gps antenne aansluiting op de 2110 max.

Sommige dingen zijn idd wel veroudert aan de navteq kaarten, paar wegen binnendoor hier en een lokaal tankstationnetje staat er nog niet op.

Die foutmelding bij aansluiten usb kreeg ik ook gelijk, bugje :p

• Stiegl
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:55:
zit een externe gps antenne aansluiting op de 2110 max.

Sommige dingen zijn idd wel veroudert aan de navteq kaarten, paar wegen binnendoor hier en een lokaal tankstationnetje staat er nog niet op.

Die foutmelding bij aansluiten usb kreeg ik ook gelijk, bugje :p
Dat lijkt misschien allemaal niet zo relevant, maar er verandert toch een hoop op de weg. Ik heb momenteel nog een navigatiesysteem met kaarten van 2004 en dat kan erg irritant zijn. Ik woon in Veenendaal, en daar is de afgelopen jaren zeer veel veranderd in de verkeerssituatie. Mijn navigatie is daar bijna waardeloos met mijn verouderde kaarten. Als dit Navigon systeem echt nog informatie gebruikt van 2 of meer jaar oud dan zou dat voor mij een reden zijn om een ander te kopen.

• KeRsTmAnNeKe
Je krijgt wel 1 of 2 jaar voor 20 euro updates op kaarten, geloof dat ze 1x per kwartaal uitkomen, en op moment dat je ding koopt kan je meteen de nieuwste versie downloaden mocht die nog niet op apparaat staan.

Net wel stuk gereden met een oude tomtom go 300 en de 2110 max... geef mij de navigon maar, duidelijker beeld, meer info en de lane assist en reality view zijn heel nuttig...

Verwijderd

Eriksk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:03:
Ik wil een navigatiesysteem kopen, maar ik weet nog niet welke en wat ik er voor over heb. Aangezien er de laatste tijd zoveel nieuwe modellen zijn uitgekomen zoek ik iets van een review / test waarbij er meerdere naast elkaar worden gezet. Helaas kan ik niets vinden (google / portablegear).

Veel van de reviews zijn van die user-reviews als "prachtig ding, ik ben echt blij" op sites als kierskeurig ;)
Ik wil weten hoe goed de IQ technologie is van TomTom en hoe panasonic, vdo dayton, garmin en de mio systemen t.o.v. TomTom presteren.

Ik zal de goede sites wel niet kunnen vinden...
Waar wil je het navigatiesysteem voor gebruiken:
Auto / fiets / brommer / boot / benenwagen of een combinatie van?

Voor A naar B autogebruik en file-ontwijken heeft PDA shop momenteel een aanbieding:
http://www.pdashop.nl/pro...0-tmc-western-europe.html

Wil je meer dan alleen autogebruik kom je al snel bij de alleskunners van Garmin terecht, kost een paar centen maar dan heb je ook wat 8)

Ik wou er ook nooit aan, met wat gepruts kan een TomTom ook veel, maar uiteindelijk ben ik wel omgegaan vanwege het ontbreken van TomTom Tenerife kaartmateriaal en heb nu een Garmin GPS60CSx alleskunner. Zo'n allrounder heeft ook nadelen zoals een klein scherm en geen gesproken aanwijzingen. Ook worden routes niet 1 op 1 uit mapsource overgenomen, het apparaat gaat elke ingeladen route herbereken. Is wel op te lossen met extra routepunten maar dan kom je weer een andere beperking tegen: maximaal 50 routepunten per route.

Ondanks deze "ongemakken" heb ik geen moment spijt van mijn aankoop. Ik gebruik de GPS60CSx wandelend, fietsend, motorrijdend en ook in de auto.

• Stiegl
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:56:
Je krijgt wel 1 of 2 jaar voor 20 euro updates op kaarten, geloof dat ze 1x per kwartaal uitkomen, en op moment dat je ding koopt kan je meteen de nieuwste versie downloaden mocht die nog niet op apparaat staan.

Net wel stuk gereden met een oude tomtom go 300 en de 2110 max... geef mij de navigon maar, duidelijker beeld, meer info en de lane assist en reality view zijn heel nuttig...
Hoe kom je aan 2 jaar updates voor 20 euro? Als ik op de site kijk, kost deze service 99 euro. Of is dat iets dat je bij een nieuw apparaat kan bestellen?

• KeRsTmAnNeKe
bij de 2110 max zit een voucher, met daarop een code waarmee je 2 jaar updates krijgt voor 20 euro...

kaarten komen wel maar 1x per 3 maanden uit...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Om terug te komen op de oorspronkelijk vraag: 'welke moet ik kopen'-topics willen we hier niet zien.

We hebben dit topic even open gelaten om te kijken wat voor discussie er uit voort komt, maar helaas is het geen discussie die goed op gang is gekomen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.