Toon posts:

op 2 meter afstand nog problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn 2200bg Pro Wireless kaartje in mijn laptop ge-update met de nieuwste firmware alsmede mijn WRT54GS router, maar toch heb ik de laatste tijd wat verbindingsproblemen.... dan kan hij mijn Linksys opeens niet vinden of heb ik een uitstekend signaal en kan ik nog steeds niet verbinden :S Ik hebben channels: 9,10 en 11 geprobeerd.

Wat KAN het probleem zijn? Heb geen stoorzenders ofzo in huis

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

- Al eens zonder beveiliging geprobeerd?
- Nog meer kanalen behalve die paar die je nu getest hebt al geprobeerd?
- Zijn er meedere draadloze netwerken bij je in de buurt?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verschillende SSID's geprobeerd ?
Heb je het al met Netstumbler geprobeerd?
Nieuwste Firmware maar ook de nieuwste Drivers?

Ik mis ook Wel OS je gebruikt?

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

bord4kop

maximaal 100KB!

Mogelijke oplossingen:

1. Je zit te dichtbij

2. Je key is niet goed, check voor spaties (liever niet doen) en scores (-) vs underscores (_)

edit
Firmware is 100% de goeie?
Check even met alles hetzelfde (SSID, Security etc) maar met de originele firmware

[ Voor 30% gewijzigd door bord4kop op 11-06-2008 12:34 ]

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
-Vista
-key is goed, nu heb ik bijv. 20 mins al probleemloos een verbinding (WEP, wpa werkt ook)
-channels 9,10 en 11 alleen maar geprobeerd
-meedere netwerken in de buurt ja
-netstumbler >>> hier ga ik nog even naar kijken

Wat ik me wel kan herinneren, is dat een vriend van me mijn laptop heeft gebruikt bij mij thuis om mijn WEP-key te cracken voor de fun. Hij heeft backtrack gebruikt, dus die Linux-opstartdisc, maar ja heb nu alles weer opnieuw geïnstalleerd, dus tjsa...... ik weet het niet, voor nu blijf ik gewoon internetten :P

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:26:
Heb geen stoorzenders ofzo in huis
Hoe weet je dat?

Dect telefoons, bluetooth, sommige modellen babyfoons, wireless audo/video verbindingen en nog een aantal toepassingen maken allemaal gebruik van dezelfde frequenties en kunnen allemaal stuk voor stuk invloed hebben op al dan niet correcte werking van jouw wifi.

Ik vraag me dus af hoe je weet dat er geen stoorzenders in (of om(!)) je huis zijn.
Je hebt ook buren, overburen en achterburen bijvoorbeeld.
Je hebt maar 3 kanalen geprobeerd, probeer ook even de andere 9.

Edit:
Netstumbler is leuk om wifi netwerken te zien, maar andere zenders (zoals DECT, bluetooth e.d.) zie je daar niet mee. Blijft dus gokwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 11-06-2008 12:41 ]

Alles kan stuk.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
kanalen 9,10 en 11 liggen te dicht bij elkaar om significante winst op te leveren in geval van storing.
Je moet absluut een kijken met netstumbler welke netwerken in je buurt op welke kanalen zitten, en dan zelf een kanaal kiezen waarvan je de minste en/of de zwaktse signalen van de buren krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door the_stickie op 11-06-2008 12:55 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
remco_k schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:39:
[...]

<KNIP>

Edit:
Netstumbler is leuk om wifi netwerken te zien, maar andere zenders (zoals DECT, bluetooth e.d.) zie je daar niet mee. Blijft dus gokwerk.
Maar als je daarin ziet dat al je buren op die bepaalde kanalen zitten kan je het veranderen.
Als je al het 2.4GHZ verkeer wil gaan monitoren heb je inderdaad veel meer nodig.
Pagina: 1