Toon posts:

Televiesietoestel met IP address

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af... bestaan er al televiesietoestellen met een IP adress?
Dus dat je met je afstandsbediening van je TV naar de harddisk van je PC kan browsen om daar vervolgens Films, Pictures en muziek af te spelen?

Er hoeft dan niet eens een harddisk in je TV te zitten, gewoon streamen via ethernet. (Humax heeft bijv. een TV met ingebouwde harddisk maar die kan geloof ik niet op een lokaal ethernet netwerk).

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
een tv is een scherm waar je wat kabels kan insteken, zet er een mediacenter pc onder en je hebt wat je wil hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door webinn op 11-06-2008 11:55 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik weet wel dat er een panasonic plasma tv met Wifi is (zie het ding regelmatig in mijn bereikbare wifi netwerken lijst teurgkomen), wat het ding met de wifi kan weet ik verder niet :).

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Zelfde als dat de nieuwe Philips xxPFL9603 en de xxPFL9703 ook netwerkaansluitingen hebben, idd netwerkkabeltje erin naar je router toe en sharen met die handel....

Verwijderd

Topicstarter
webinn schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:54:
een tv is een scherm waar je wat kabels kan insteken, zet er een mediacenter pc onder en je hebt wat je wil hebben :)
dit is nou precies wat ik niet wil

alles moet vanuit de luie stoel te bedienen zijn.
een pc moet je eerst opstarten of altijd aan laten staan.
met microsoft wil ik al helemaal niks te maken hebben dus dan kom je al snel op een dure mac uit.
met 1 druk op de knop wil ik mijn tv aan kunnen zetten en met nog een druk op een knop wil ik dan bij mijn bestanden kunnen.
lijkt me niet zo heel ingewikkeld.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Als je bij de bestanden wil moet het apparaat waar die bestanden opstaan toch ook aanstaan?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 15:52
We hebben hier op het werk een aantal Samsung 400Pxn schermen hangen. Draait gewoon een embedded XP op. Weet wel niet of die krachtig genoeg is om een HD-film te decoden oid

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Verwijderd

koffieboontje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:14:
Zelfde als dat de nieuwe Philips xxPFL9603 en de xxPFL9703 ook netwerkaansluitingen hebben, idd netwerkkabeltje erin naar je router toe en sharen met die handel....
Maar veel verder dan wat foto's bekijken kom je toch niet de Philips tv's ? Neem aan dat ze nog geen mediaplayer, of streaming software aan board hebben. Zou natuurlijk wel handig zijn. Voorlopig dus maar via het mediacenter aan de slag. Wellicht een ps3 die wel streams kan verwerken.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:16:
Als je bij de bestanden wil moet het apparaat waar die bestanden opstaan toch ook aanstaan?
dat klopt, zo'n situatie heb ik nu (Mac Pro die altijd aan staat). maar ik vind het een beetje dubbelop om een 2e 'pc' bij te nemen om enkel als media browser te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:41:
[...] Wellicht een ps3 die wel streams kan verwerken.
ja?
kan dat met een ps3?
ben wel van plan een PS3 aan te schaffen... zit daar ook een mediacenter in?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wat je zoekt is Loewe Media Connect.

Wired/Wireless navigeren met 1 AB naar al je muziek/foto/Film (HD) bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:09:
Wat je zoekt is Loewe Media Connect.

Wired/Wireless navigeren met 1 AB naar al je muziek/foto/Film (HD) bestanden.
yep, die is cool

wat is de goedkoopste losse DMR?
ik wil ook niks anders ermee doen, enkel mediastraming.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:52:
[...]

ja?
kan dat met een ps3?
ben wel van plan een PS3 aan te schaffen... zit daar ook een mediacenter in?
Waarom zoek je het zelf niet op? We verwachten wel een beetje inzet van jou kant. Wat heb je zelf al uitgezocht en uitgevonden?

Verwijderd

Topicstarter
eerlijk gezegd heb ik me er nog niet goed in verdiept maar dat ga ik binnenkort doen als ik wat meer tijd heb... ik zal mijn bevindingen hier wel posten :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 11:43

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:41:
[...]

Maar veel verder dan wat foto's bekijken kom je toch niet de Philips tv's ? Neem aan dat ze nog geen mediaplayer, of streaming software aan board hebben. Zou natuurlijk wel handig zijn. Voorlopig dus maar via het mediacenter aan de slag. Wellicht een ps3 die wel streams kan verwerken.
Het enige wat ik ermee afgespeeld krijg, naast foto's en mp3's, zijn .mpg filmpjes.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieboontje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:14:
Die doen alleen foto's en muziek. Er zijn wel oudere Philips modellen van vorig jaar (9731 e.d.) die ook video spelen vanaf USB storage en via UPnP A/V (DLNA) over wifi/UTP.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
vreemd dat zo weinig merken zijn die daar op inspelen. tv met ip address lijkt me heel gewild voor iedereen met een pc. en dat is zo'n beetje iedereen. rare jongens die tv ontwikkelaars.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 13:51 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 11:43
MAZZA schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:09:
[...]

Het enige wat ik ermee afgespeeld krijg, naast foto's en mp3's, zijn .mpg filmpjes.
Vergeet DivX niet.

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Of een panasonic plasma uit de PH10 of PF10 serie waar je modules in kunt steken.
Een wireless presenter module, maar ik denk niet dat je daarmee draadloos films kunt kijken vanwege de bandbreedte.
Maar je hebt ook modules met een embedded pc. (bv. met XP). Weet alleen niet of die tegenwoordig al krachtig genoeg zijn voor alle codecs. (en of dit uberhaupt al kan)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt er op dat de beste oplossing voor mij een PlayStation is. Met de software MediaLink op mijn Mac geïnstallerd kan ik dan via de playstation alle muziek, video en plaatjes direct vanaf mijn Mac naar mijn LCD TV streamen.

erg bedankt voor de reakties :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat doen de 9603 en 9703 dus juist niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 11:43
Exirion schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 06:49:
[...]

Dat doen de 9603 en 9703 dus juist niet.
Ik heb het over de PS3.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een Acer Media Gateway AT3705-MGW en die kan dat ook. Heeft zelft linux in de achtergrond draaien en kan via RJ45 of Wifi verbinden.

Is ook nog een erg leuke TV.. Toch heb ik er voor de HD films en de wat snellere verwerking van fotos etc een media PC via DVI op aangesloten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Degene waarop jij reageerde niet. Lees zijn post nog maar eens goed :)

Verwijderd

Ik zou zeggen, kijk eens naar de nieuwe 7, 8 en 9 series van Samsung LCD TVs. Ondersteunen namelijk Media Solutions, ofwel DLNA, Infolive (RSS) etc.

heb het zelf al geprobeerd via pc hdcontent delen. tv in hetzelfde netwerk hangen (UTP) en kijken maar... werkt perfect, ben alleen nog even aan het stoeien met de juiste content, veel content werkt (nog) niet, zoals WMV

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11-2025

ctc

Ik heb zelf sinds kort de 429603 van Philips, die kan uPnP en DLNA praten, tot 720p kan ik via tversity goed bekijken, daarna wordt vanwege extreem transcoden mijn load te zwaar op mijn pc ;)
maar DivX en allerlei formaten afspelen kan dus gewoon via deze aansluiting!

I reject your reality and substitute my own!!!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25

Greyfox

MSX rulez

Ik heb de 32" versie van de 9603 en via de USB poort heb ik een harddisk aangesloten met een film in VOP formaat.
Die kon ik gewoon afspelen.
Waar ik nog niet uit ben is als een dergelijke film een menu heeft waaruit je moet kiezen. Ook het wisselen van ondertiteling of audio werkt niet via de AB.

Iemand die daar al eens mee gespeeld heeft?

MSX 2 rulez more

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Kijk eens naar de software van Twonky. Twonky is een softwarepakket wat content host. Een client heb je nog nodig om de content af te spelen.

Kijk op deze lijst voor ondersteunende clients.

http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html
Pagina: 1