DVD drive in Asus laptop niet beschikbaar na upgrade HDD

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb in mijn Asus laptop de hardeschijf vervangen door een grotere en sinds die tijd doet de DVD drive het niet meer. Zowel in de bios staat ie niet vermeld, ik kan er niet van booten en in Windows staat ie ook niet meer.
Heb daarna de oude schijf maar eens weer teruggezet, maar dat helpt niet. Ik hoor de DVD drive nog wel opspinnen als er een cd ingaat. Is het gedaan met de drive?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Drive uitbouwen en even opnieuw vastzetten...

Door (de)montage in laptops kunnen aansluitingen nog wel eens losschieten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• hars73

hars73

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:49:
Drive uitbouwen en even opnieuw vastzetten...

Door (de)montage in laptops kunnen aansluitingen nog wel eens losschieten :)
Ja heb ik net gedaan.. maar dat helpt niet. Begrijp er niks van, hij heeft het altijd gewoon gedaan. Hij heeft dus wel stroom en spint ook.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan lijkt de aansluiting/controller brakjes.. :(

Kun je een usb dongle regelen voor notebook ide/sata-drives? Alsie het daar nog wel op doet, is de drive iig niet kapot, maar ligt het probleem ergens bij je laptop...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Misschien heeft dit te maken met je master/slave instellingen.

• hars73

hars73

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:54:
Dan lijkt de aansluiting/controller brakjes.. :(

Kun je een usb dongle regelen voor notebook ide/sata-drives? Alsie het daar nog wel op doet, is de drive iig niet kapot, maar ligt het probleem ergens bij je laptop...
Ja heb nog wel een 2.5" behuizing, maar die DVD drive heeft niet een standaard IDE aansluiting maar een beetje aparte smalle dunne aansluiting die dus aan de binnenkant van de laptop er zo 'inklikt'

• hars73

hars73

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:57:
Misschien heeft dit te maken met je master/slave instellingen.
Ja zat ik ook aan te denken, maar ook met de oude schijf doet ie het niet meer. En zowel de oude HDD als de nieuwe HDD staan gewoon beide op master.

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik heb nu de DVD drive eruit gehaald terwijl Windows gewoon gestart was en de laptop aanstond.. en vervolgens er weer ingeklikt.. en wat denk je.. ineens een DVD drive in de verkenner.

Daarna laptop opnieuw gestart.. en na opstarten van Windows nog steeds een DVD drive in de verkenner. Ook in schijfbeheer/computerbeheer is ie gewoon aanwezig nu! 8)7

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Lijkt dan toch op een brak contact ergens. Maar mooi dat het weer werkt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het misschien een S-ATA model en heb je per ongeluk via veilig verwijderen de DVD speler ontkoppeld/verwijderd. Dan kun je de drive inderdaad weer zichtbaar krijgen door deze los te halen en weer terug te plaatsen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
_Dune_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:55:
Is het misschien een S-ATA model en heb je per ongeluk via veilig verwijderen de DVD speler ontkoppeld/verwijderd. Dan kun je de drive inderdaad weer zichtbaar krijgen door deze los te halen en weer terug te plaatsen.
Heb je geen S-ATA voor nodig hoor, kan met een normale IDE DVD drive ook.

Ik kan bij mijn ThinkPad T40 ook zo de DVD drive veilig verwijderen, en dat is echt een S-ATA :P

• hars73

hars73

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:55:
Ja dit kwam ik ergens op internet ook nog tegen, maar dan zou je hem in de bios toch wel gewoon moeten zien? En daar zag ik hem dus ook niet.
Pagina: 1