• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Beste tweakers,

Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe, ik heb nu ongeveer 5 handleidingen gevolgd op internet/tweakers maar ik krijg de roaming profiles niet werkende.
Ik heb gisteren avond met een vriend een test opstelling gemaakt:

Windows 2003 server SBS (met domein)
Xp client

Samen met deze handleiding.

Hieronder wat screenshots van wat ik gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profielen1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profielen2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profielen3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profielen4.JPG

Helaas worden de profielen nog steeds lokaal opgeslagen, zelf na vele malen opnieuw opstarten/afmelden.

Misschien dat jullie iets zien, wat ik wellicht verkeerd doe.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Moet het niet in de NETLOGON map staan de map profielen ?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:43
machtigingen / permissions moet je instellen op 2 niveau's, namelijk share niveau, en op map niveau, heb je dit ook gedaan :?

Ik vind dat "alleen-lezen" vinkje ook vreemd.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• pennenlikker
LuckyY schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:02:
Moet het niet in de NETLOGON map staan de map profielen ?
Dit is bij mijn weten niet nodig

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• pennenlikker
Grolsch schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:05:
machtigingen / permissions moet je instellen op 2 niveau's, namelijk share niveau, en op map niveau, heb je dit ook gedaan :?

Jup bij machtigingen heeft iedereen full control zelfde als bij de ntfs rechten:

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/profielen5.JPG

Het vinkje staat nu uit, ik ga even testen

[ Voor 19% gewijzigd door pennenlikker op 11-06-2008 11:12 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Grolsch schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:05:

Is de user 'owner'?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• pennenlikker
Jup user test is owner van de map test in Profiles$.

• pennenlikker
Ik weet al wat er steeds fout ging, profielen werden gewoon naar de map toe geschreven.
Maar de map gaf steeds 0 bytes aan omdat de user eigenaar is en niemand anders, weet iemand of dat vinkje alleen lezen uit moet staan ja of nee....?

Dan weet ik wat ik misschien fout heb gedaan.

Het werkt nu iig, en bedankt voor jullie reacties ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:14:
Dan weet ik wat ik misschien fout heb gedaan.
Neuh. Niks fout gedaan :) hoort zo.

Maar je kan het jezelf wat makkelijker maken om onderhoud te kunnen doen door van tevoren een group policy over de PC's te laten uitrollen waarin je de administrators groep ook toevoegt aan de ACL voor de profile directory.

Uiteraard moet je dat wel even goed afstemmen want dat betekent dat je bij andermans spullen kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
alt-92 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Neuh. Niks fout gedaan :) hoort zo.

Maar je kan het jezelf wat makkelijker maken om onderhoud te kunnen doen door van tevoren een group policy over de PC's te laten uitrollen waarin je de administrators groep ook toevoegt aan de ACL voor de profile directory.

Uiteraard moet je dat wel even goed afstemmen want dat betekent dat je bij andermans spullen kan.
Ja die heb ik nu ingesteld, en ik hoef niet in anderman zaken te kijken alleen voor onderhoud technische redenen.

Is het trouwens verstandig de cache uit te zetten? Dus dat de profielen echt alleen maar op server staan, lange wachttijden met inloggen.. of valt dit wel mee?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pennenlikker schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:50:
Is het trouwens verstandig de cache uit te zetten? Dus dat de profielen echt alleen maar op server staan, lange wachttijden met inloggen.. of valt dit wel mee?
Voor de roaming profiles moet de caching uitstaan. Je gaat problemen krijgen als je roaming profiles cached.

[ Voor 14% gewijzigd door downtime op 11-06-2008 12:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pennenlikker schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:50:
Ja die heb ik nu ingesteld, en ik hoef niet in anderman zaken te kijken alleen voor onderhoud technische redenen.
Dat werkt trouwens alleen maar voor profielen die ná het instellen van de policy worden aangemaakt ;)

vwb je caching, daar krijg je ook een mooie waarschuwing bij te zien dan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
Ok, het is me allemaal duidelijk nu :*)

Dank u!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Voor de volledgheid, dat read only vinkje heb ik ook wel eens raar van opgekeken. Blijkt een standaard iets te zijn in Windows 2003 NTFS, kan dus geen kwaad.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• pennenlikker
sh4d0wman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:56:
Voor de volledgheid, dat read only vinkje heb ik ook wel eens raar van opgekeken. Blijkt een standaard iets te zijn in Windows 2003 NTFS, kan dus geen kwaad.
ok, tnx ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je roaming profiles kan je bij het uitloggen ook nog laten verwijderen op de pc's, en eventueel zou je UPHClean kunnen installeren op alle pc's om het wat soepeler te laten lopen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pennenlikker
sanfranjake schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:25:
Je roaming profiles kan je bij het uitloggen ook nog laten verwijderen op de pc's, en eventueel zou je UPHClean kunnen installeren op alle pc's om het wat soepeler te laten lopen.
Ok, er staat hier dat je het alleen hoeft te gebruiken bij profielen die slecht unloaden, of heeft dit programma nog meer functionaliteiten?

En profielen helemaal verwijderen van de clients, klinkt op zich wel goed.
Hoe kun je zoiets doen? hij schrijft toch altijd een kopie vanaf de server naar het werkstation, of word deze bij uitloggen weer verwijderd?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

pennenlikker schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:31:
[...]

Hoe kun je zoiets doen? hij schrijft toch altijd een kopie vanaf de server naar het werkstation, of word deze bij uitloggen weer verwijderd?
Is te regelen met een GPO, even googlen kan hierbij wat helpen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BFS op 12-06-2008 10:06 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• pennenlikker
BFS schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:05:
[...]

Is te regelen met een GPO, even googlen kan hierbij wat helpen ;)
Als je het topic had gevolgd dan kun je lezen dat deze al aan staat.
Maar als ik nu in document and settings kijk dan staat mijn profiel nog gewoon op cd C:\ schijf terwijl deze policy aanstaat. wanneer word deze verwijderd dan?
En natuurlijk alles kan je opzoeken, maar het is vaak leuker en beter om het met mede it'ers te bespreken ( tips, suggesties, ervaringen )

[ Voor 57% gewijzigd door pennenlikker op 12-06-2008 10:25 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pennenlikker schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:31:
Ok, er staat hier dat je het alleen hoeft te gebruiken bij profielen die slecht unloaden, of heeft dit programma nog meer functionaliteiten?

Die kopie op je pc's blijft staan als je daar niet expliciet maatregelen voor treft. De volgende keer dat een gebruiker op die pc inlogt, hoeft niet het hele profiel over de lijn maar slechts de wijzigingen.

De UPHClean rol ik altijd preventief uit bij roaming profiles, de functionaliteit zit standaard ook in Vista/2008. Je gaat het vroeg of laat toch wel nodig hebben, en als je toch aan het uitrollen bent zou ik het gewoon meepakken :)

Mijn spoorwegfotografie

• pennenlikker
sanfranjake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:24:
[...]

Die kopie op je pc's blijft staan als je daar niet expliciet maatregelen voor treft. De volgende keer dat een gebruiker op die pc inlogt, hoeft niet het hele profiel over de lijn maar slechts de wijzigingen.

De UPHClean rol ik altijd preventief uit bij roaming profiles, de functionaliteit zit standaard ook in Vista/2008. Je gaat het vroeg of laat toch wel nodig hebben, en als je toch aan het uitrollen bent zou ik het gewoon meepakken :)
Ok, thanks voor de tip dan zal ik deze gelijk mee installeren, alleen niet alle gebruikers hebben roaming profiles maar het dit kan hopelijk geen kwaad als ik deze gebruikers ook voorzie met deze software.
Dit probleem wisten ze met w2k al, vreemd dat ze dit in w2k3 niet gelijk geimplemteerd hebben.

Maar nu snap ik het niet helemaal meer, als je de policy voor het verwijderen van de cache aanzet dan verwijderd hij lokaal opgeslagen profiel van de gebruiker, maar jij zegt dat hij toch een kopie op de computer bewaard.
Ik snap het nut van deze policy niet helemaal dan.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wanneer je die caching-policy "Delete cached copies of roaming profiles" aan zet, dan zal bij het uitloggen de lokale kopie op de pc verwijderd worden, mits de synchronisatie met de server succesvol is.
Als jouw profielen netjes zijn, dan zal UPHC niets hoeven doen. Het zit voor niet-roaming-users niet in de weg. Ik heb het bij sommige klanten op de SBS-box zelf geinstalleerd. Netter is natuurlijk je applicaties uitspitten om te zien wat er _echt_ misgaat waarom je profiles niet correct unloaden...

Die UPHClean tool bestond nog niet tot Server 2003 uitkwam vijf jaar geleden, dus ik neem MS het niet kwalijk dat het niet standaard in Windows zit :P

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 12-06-2008 12:08 ]

Mijn spoorwegfotografie

• pennenlikker
sanfranjake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:07:
Wanneer je die caching-policy "Delete cached copies of roaming profiles" aan zet, dan zal bij het uitloggen de lokale kopie op de pc verwijderd worden, mits de synchronisatie met de server succesvol is.
Als jouw profielen netjes zijn, dan zal UPHC niets hoeven doen. Het zit voor niet-roaming-users niet in de weg. Ik heb het bij sommige klanten op de SBS-box zelf geinstalleerd. Netter is natuurlijk je applicaties uitspitten om te zien wat er _echt_ misgaat waarom je profiles niet correct unloaden...

Die UPHClean tool bestond nog niet tot Server 2003 uitkwam vijf jaar geleden, dus ik neem MS het niet kwalijk dat het niet standaard in Windows zit :P
Ok, duidelijk.
Bedankt voor je reacties ;)

Pagina: 1