Toon posts:

[XP SP3] Microsoft update werkt niet meer na installatie SP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb gister servicepack 3 via Microsoft update gedownload en geinstalleerd. Dit ging allemaal prima maar na de installatie kan ik geen andere updates meer installeren.

Hij download alle updates wel gewoon maar als hij ze dan wilt installeren staat er mislukt en stopt hij ermee.

Ik dacht zal wel iets mis zijn met mijn XP installatie, ik harde schijf geformatteerd en XP er opnieuw opgezet. Direct via updates SP3 binnengehaald maar na de installatie weer hetzelfde probleem met Microsoft en Windows update. Alle updates mislukken.

Waar kan dit aan liggen? heb al verschillende keren opnieuw geprobeerd maar zonder resultaat.
Ook kan ik op google of hier op het forum geen topics vinden van mensen met hetzelfde probleem?

Is er iemand bekend met dit probleem of ligt dit toch aan mijn computer?

Windows XP Professional
AMD Athlon 64 FX 62
Asus M2N32-SLI
2GB Kingston DDR2 HyperX
Geforce 7200 PCI-E
Seagate 80GB S-ATA2

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:25
Beetje kort door de bocht he! Tweakers moeten moeite doen om een topic te openen, dus moeten ze info geven en aangeven dat ze zelf acties ondernomen hebben. En als jij een nuttige bijdrage wil leveren moet je niet in de search ff XP SP3 inkloppen! }:O

Waarschijnlijk is je update-database corrupt. Je kan eens kijken in de map C:\Windows\System32\SoftwareDistribution en deze weggooien.

Ook heb ik recentelijk een tooltje gedownload die deze error mogelijk kan verhelpen, deze reset namelijk je update services, dll's en active-x components. Echter heb ik dat op me pc thuis, dus je zal even tot vanavond moeten wachten!

[ Voor 40% gewijzigd door loewie1984 op 11-06-2008 13:34 ]

discogs

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:48

Arethusa

Niet die server

loewie-643- doelt waarshijnlijk op Cleanup & Repair dit tooltje repareert o.a het windowsupdate gedeelte binnen je installatie. Ik had recentelijk dezelfde problemen en dit tooltje heeft me erbij geholpen. Ik kan je alleen zo snel geen link geven.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• loewie1984
En gevonden!

Dial A Fix

Succes, en anders op google

discogs

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties ik zal vanavond eens gaan proberen _/-\o_

• loewie1984
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:36:
bedankt voor jullie reacties ik zal vanavond eens gaan proberen _/-\o_
Na und mensch, hast du dein thema aufgeklärt :P

discogs

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem. Ik kon geen Windows Updates meer installeren en ook Live Messenger installeren ging niet meer. Ik heb Dial-A-Fix niet geprobeerd, en ik weet uit jullie reacties ook niet of die wel of niet gelukt is. Als het niet gelukt is zou je het volgende kunnen proberen:

Start -> Uitvoeren -> regsvr32 wups2.dll

Dit heeft bij mij het probleem in ieder geval wel opgelost.

Verwijderd

Thanx voor de oplossing. Ik zat met hetzelfde te vervelen. Computer kon wups2.dll niet vinden. Na tip van HGK werkt het (voorlopig) allemaal weer naar behoren.

Overigens begon het gehele verveel na een infectie van Vundo, damn, wat een gesakker om dat weg te krijgen...!

Verwijderd

Goedendag, dit is mijn eerste postje hier en ik moet Pizza Monster een compliment geven.
regsvr32 wups2.dll
Dit was voor mij de gouden tip.
Ook zelfs Messenger 2009 nog voordien geinstalleerd,maar Updates van MS ging al een maand niet meer.
THX . :)
Pagina: 1