[VS2003] Intellisense en overerving probleem

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een assemly X met baseclass A.

Ik heb een assembly Y met class B die erft van baseclass A. Assembly Y heeft een projectreference naar X.

Ik heb een client die in instance maakt van class B en een projectreference heeft naar assembly Y.

Via de intellisense van Visual Studio 2003 (C#) kan ik niet bij de eigenschappen van baseclass A, dat vind ik vreemd want class B erf er wel van.

Pas als ik de client ook de projectreference naar assembly X geef ziet Visual Studio de eigenschappen van baseclass A.

trouwens: ook compiletechnisch kwam VS2003 er niet doorheen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DrDelete schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:29:
Ik heb een client die in instance maakt van class B en een projectreference heeft naar assembly Y.
Die client; zit die in een derde assembly? Of in dezelfde assembly als B?
DrDelete schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:29:
trouwens: ook compiletechnisch kwam VS2003 er niet doorheen
Want? Welke foutmelding?
Het lijkt mij gewoon dat je ergens iets verkeerd doet. Heb je een concreet voorbeeld(code)? Met X en Y en A en B blabla uitleggen is lastiger dan gewoon even (relevante!) code posten van wat je hebt.
bigbeng schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:50:
Ik heb dit net even getest en het gedrag is inderdaad wat je beschrijft. Het is wel zo dat Visual Studio in zijn compile foutmelding precies uitlegt wat er aan de hand is.
Ik heb het hier (nog) niet geprobeerd, maar dat lijkt me sowieso redelijk zinloos gezien ik hier 2005/2008 heb :X Zie nu pas dat het over 2003 gaat :P

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 11-06-2008 10:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb dit net even getest en het gedrag is inderdaad wat je beschrijft. Het is wel zo dat Visual Studio in zijn compile foutmelding precies uitlegt wat er aan de hand is.

edit:
Net getest: In Visual Studio 2008 is het gedrag nog steeds hetzelfde.

Blijkbaar neemt een reference niet gelijk ook de afhankelijkheden mee. Dit lijkt mij wat counter-intuitive, maar goed, het is zoals het is.
RobIII schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:44:
Want? Welke foutmelding?
Het lijkt mij gewoon dat je ergens iets verkeerd doet. Heb je een concreet voorbeeld(code)? Met X en Y en A en B blabla uitleggen is lastiger dan gewoon even (relevante!) code posten van wat je hebt.
Dat is wat lastig, aangezien het hier een solution configuratie issue betreft ;). De situatie zoals ik hem opgevat is een solution met drie projects:
A :P : bevat een base class
B: Bevat een class die inherit van de base class uit assembly A, project reference naar A
C: Client met project reference naar B, maar niet naar A

Resultaat: IntelliSense snapt het niet meer en de compiler geeft aan dat C een reference naar A moet hebben.

[ Voor 88% gewijzigd door bigbeng op 11-06-2008 11:05 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werkt het wel met Visual Assist?

[/shameless plug [rml]:P[/rml]]

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2008 11:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
bigbeng schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:50:

edit:
Net getest: In Visual Studio 2008 is het gedrag nog steeds hetzelfde.

Blijkbaar neemt een reference niet gelijk ook de afhankelijkheden mee. Dit lijkt mij wat counter-intuitive, maar goed, het is zoals het is.

[...]

Dat is wat lastig, aangezien het hier een solution configuratie issue betreft ;). De situatie zoals ik hem opgevat is een solution met drie projects:
A :P : bevat een base class
B: Bevat een class die inherit van de base class uit assembly A, project reference naar A
C: Client met project reference naar B, maar niet naar A

Resultaat: IntelliSense snapt het niet meer en de compiler geeft aan dat C een reference naar A moet hebben.
precies :)