Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Traag opstarten van internet explorer 7

Pagina: 1
Acties:

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 09:35
Goeden morgen mede tweakers,

Ik heb hier een probleempje waar ik niet uit kom. We hebben hier verschillende pc's waar als je op internet explorer klikt dan duurt het een minuut voor dat IE opstart. De pc's zijn allemaal Optiplex 755 met 2GB geheugen. Dus dat zou gewoon goed moeten gaan. Maar het opstarten van Internet explorer gaat te traag en de mensen die er mee werken worden er moe van.

De vista versie is Enterprise en alles is geupdate. De pc's zijn allemaal gedefragmeteerd en de cookies en temp files zijn verwijderd. CCleaner is gerund. En de pc's zijn gescand op virussen en spyware/malware. Maar de pc's zijn clean.

Ik weet niet wat ik nog kan nakijken. Weet iemand misschien waar ik nog naar kan kijken.
Alvast dank voor de reacties. _/-\o_

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn de PC's allemaal van 1 image geladen? Zo ja, dan zit er wat 'raars' in die image.

• nftk
Alle pc's hebben de zelfde image maar er zijn maar 2/3 pc's die er last van hebben.

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Meerdere accounts (per pc) hebben er last van?

• nftk
Jah meerdere mensen als ze aanloggen hebben het probleem.

Bij sommige pc's hebben we ook service pack 1 geinstalleerd. Maar dat verhielp het probleem ook niet. |:(

[ Voor 48% gewijzigd door nftk op 11-06-2008 11:15 ]

Verwijderd

• Duurt het een minuut voordat het venster in beeld verschijnt, of loopt de browser eerst een minuut "vast" voordat je kunt surfen?
  • Heb je een standaardproxy ingesteld voor deze PC's?
  • Wordt er in de browser een startpagina geladen?
  • Is dat een intern (op je lokale subnet) gehoste pagina? Zo ja, heb je je lokale subnet als exception op de proxy ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 11:30 ]

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben het niet tegengekomen, dus [google=ie7 vista slow start]:
  • phishing filter uit
  • virus scanner uit
  • geen proxy, "Automatically detect settings" uit

• nftk
* Duurt het een minuut voordat het venster in beeld verschijnt, of loopt de browser eerst een minuut "vast" voordat je kunt surfen?
* Heb je een standaardproxy ingesteld voor deze PC's?
* Wordt er in de browser een startpagina geladen?
* Is dat een intern (op je lokale subnet) gehoste pagina? Zo ja, heb je je lokale subnet als exception op de proxy ingesteld?
*Het duurt een minuut tot echt de venster is geladen om zo te gaan surfen.

*Er zijn geen proxy servers hier dus alles uitgevinkt. Ook het standaard zoeken er naar.

*Er is een intranet als startpagina.
k ben het niet tegengekomen, dus zoeken bij google naar 'ie7 vista slow start':

* phishing filter uit
* virus scanner uit
* geen proxy, "Automatically detect settings" uit
Phishing filter staat wel aan maar die heb ik ook al een keer uitgezet maar dat maakte niks uit.

Virus scanner kan ik niet uitzetten we hebben hier symantec antivirus enterprise dat word gestuurd via een server.

[ Voor 26% gewijzigd door nftk op 11-06-2008 12:32 ]

• nftk
Weet niemand iets wat ik nog kan proberen?...
Heb ondertussen voor de user firefox geinstalleerd maar het mag volgens de policy's eigenlijk niet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Virus scanner kan ik niet uitzetten we hebben hier symantec antivirus enterprise dat word gestuurd via een server.
Dit.

Heb dit recent uitgebreid getest, AVG en Officescan geen problemen, symantec erop en het is afgelopen, 10-40 seconde opstart tijd van een 'kale' IE7. Probeer het voor de gein eens op een PC zonder die symantic.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2008 14:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• nftk
Ik heb dus op de server symantec antivirus geupdated tot de laatste versie. Zal het even aankijken hoe het nu loopt. Maar het zou niet het probleem moeten zijn want dan zouden alle pc's er last van hebben.

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mijn Internet Explorer op Vista startte ook altijd zo heel traag op.
De oorzaak was dat ik drive letters gemapped had naar een andere computer die op een gegeven moment uit stond, of naar een machine die alleen bereikbaar was als ik een VPN verbinding aan had staan.
Na ontkoppelen van die drive letters start Internet Explorer weer op als een zonnetje.
Pagina: 1