Toon posts:

Internet heel traag bij opstarten BitTorrent.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Alleen als ik al Bittorent opstart is mijn internet heel sloom. Als ik alleen 80kb/s download van mijn 6mbit verbinding is het ook sloom.

Hoe komt dit? Want dit is heel erg, ik kan niet eens een cheap-internetsité bekijken.

Mijn verbinding:

- Internet+bellen van KPN 6mbit down 1mbit up (speedtouch 780)
- (speedtouch 780 ->) LinksysWRT54G

Alle poorten zijn geopend en verbindingen zijn groen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan een mogelijkheid hebben dat je teveel connecties probeert te openen waardoor je router "crasht"

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Wat is de upload die je ingesteld hebt in bittorent?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:25:
Je kan een mogelijkheid hebben dat je teveel connecties probeert te openen waardoor je router "crasht"
Alleen Mozilla en BitTorrent. Ik heb hetzelfde probleem met IE.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:50
Het begrip te veel connecties, word mee bedoeld dat een torrent meerdere seeders en leedchers aanspreekt,

dus meerdere connecties,

Sommige routers kunnen het niet aan als er inneens 20 connecties tegelijk gemaakt word

Maar het moet met een linksys toch niet zo veel uitmaken imo

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BitTorrent kan in z'n eentje al zoveel (half) open verbindingen opzetten dat je router daardoor in de problemen komt en crasht/traag wordt etc.

Nah, afgezien van de oude modellen WRT54G en de WRT54GL zijn ook die routers niet altijd even geschikt hoor. En het kan ook best zijn speedtouch zijn die de problemen geeft, aangezien die veel kans ook als router is ingesteld (standaard wel, toch)?

Kortom stel in je BitTorrent client gewoon in dat ie max. enkele tientallen connecties maakt (beetje uitproberen hoe ver je kan gaan). Als je daar geen limiet op zet dan kan dat zomaar oplopen naar honderden en dan wil het wel eens brak worden ja.

[ Voor 67% gewijzigd door Orion84 op 11-06-2008 10:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 09:50

rajackar

Blood Minister

Ik heb dezelfde router en ken de problemen ook. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn internet verbinding lag aangezien ik de laagste snelheden heb. Toch eens met de settings gaan spelen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Topicstarter
Upload gelimiteerd op 55kb/s tijdens download. Is dit niet te laag?
Bij het niet downloaden van een bestand maar gewoon dat bittorrent aanstaat en seed: 11kb/s

Hmm, ik begrijp dat verhaal met seeders/leechers wel. Gewoon makkelijk gezegd dat het té druk word bij mn router/modem.

Downloaden via http(s) gaat wel altijd lekker snel zonder lagg of dergelijke.

uPnP staat aan.
I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Lol, ik dacht dat ik dat bedacht had :$

Ik moest 20 seconden wachten nadat ik op de edit-knop heb geklikt. Ik heb nu BT aanstaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 10:56 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 09:50

rajackar

Blood Minister

het gaat niet om het aantal kp/s maar het aantal verbindingen dat tegelijk geopend wordt. Dat kun je oko instellen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zelfs mijn WRT54GL wordt soms ook behoorlijk traag als ik een torrent start. En dan heb ik de connections ook niet heel hoog staan (50). Denk dat dit gewoon erg zware materie is voor consumentenroutertjes. Vooral in het begin als ie alle peers/seeds af gaat zoeken.
Heb wel speciaal een WRT54GL gekocht, omdat mn vorige elcheapo routers gewoon keihard crashten bij bittorrent-verkeer. Dat heeft deze 54gl dan nog niet gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd vond ik mijn E-tec el-cheapo router 20x beter dan mijn linksys, geen gezeik. lekker gemakkelijk alleen de draadloze gedeelte was slap. Sinds ik mijn linksys heb, deed elke internetsité wel wat trager.

Maar ik kan er nu niks aan doen? Of moet ik de trackingnummertjes omlaag zetten?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon connections heel laag zetten. Bij 10-20 zal ie het niet zo heel zwaar meer hebben. Al zullen je torrents dan soms wat langzamer downloaden (maar dat hoeft niet perse).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:03:
Eerlijk gezegd vond ik mijn E-tec el-cheapo router 20x beter dan mijn linksys, geen gezeik. lekker gemakkelijk alleen de draadloze gedeelte was slap. Sinds ik mijn linksys heb, deed elke internetsité wel wat trager.

Maar ik kan er nu niks aan doen? Of moet ik de trackingnummertjes omlaag zetten?
Zoals iedereen al roept, je aantal connecties omlaag brengen.

Wat is trouwens een internetsité? Soort nieuwe saté? :>

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Zoals iedereen al roept, je aantal connecties omlaag brengen.

Wat is trouwens een internetsité? Soort nieuwe saté? :>
Grappig. :X

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar heb je nu al de connecties in BT omlaag gezet?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-03 19:33
Heb je utorrent??, dan moet je even bij advanced max.halfopen_connections op 6 ipv 8 ofzo zetten. Of je tcpip.sys patchen. Ik had eerst ook altijd problemen maar sinds ik mijn tcpip.sys naar maximaal 16 halfopen connections heb gepatched heb ik er geen last meer van. Utorrent laat ik dan uiteraard op 8 staan.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Als TS Windows XP draait staat de TCP/IP connections op 10, gebruik deze patch om het aantal te verhogen naar 1024 of 2048. Zet dan je bittorrent client op maximaal 200 connections en gaan met die banaan.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Och, probleem is duidelijk. Downloadspeed is 't probleem niet (Als ik vol van Usenet zou downloaden gaat pagina's opvragen nog heel redelijk) maar de connecties.

Consumentenroutertjes zijn niet gemaakt om vele connecties d'r over te meppen, period.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Mijn Linksys WRT54G v7 doet het anders uitstekend met de genoemde stappen in mijn 1e bericht, gemiddeld 250 kB/s down met 50 kB/s up met uTorrent. En dan nog steeds lekker snel surfen en mailen.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:30:
Och, probleem is duidelijk. Downloadspeed is 't probleem niet (Als ik vol van Usenet zou downloaden gaat pagina's opvragen nog heel redelijk) maar de connecties.

Consumentenroutertjes zijn niet gemaakt om vele connecties d'r over te meppen, period.
spuit 11, dat is net 10x gezegd ofzo :')

Vicariously I live while the whole world dies

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik ben er bij mij achter dat DHT voor problemen zorgt (is wel met uTorrent, maar zelfde princiepe misschien)

edit: download snelhouden vliegen wel achteruit dan trouwens.. van 80 naar max 30.. en als ik dht weer aanzet dan vliegt snelheid helemaal naar 0 :(

[ Voor 41% gewijzigd door LeVortex op 11-06-2008 20:08 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vicarious schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:54:
[...]

spuit 11, dat is net 10x gezegd ofzo :')
Zolang de TS op niemand reageert met die suggestie, tsja. |:(

Verwijderd

Topicstarter
ODF schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:08:
Als TS Windows XP draait staat de TCP/IP connections op 10, gebruik deze patch om het aantal te verhogen naar 1024 of 2048. Zet dan je bittorrent client op maximaal 200 connections en gaan met die banaan.
Werkt 100% Dankjewel :D

Verwijderd

Ik heb hier ook heel veel last van, maar ik had al eens eerder mijn max tcp/ip connections in winxp sp3 gezet op 50, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik gebruik utorrent en heb daarin de max connections al op 20 gezet (voor download) en 15 voor upload.

Sites laden blijft in FF en IE supertraag als utorrent open staat :(

ps. ook de SpeedTouch 780 hier

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 20:54 ]

Pagina: 1