• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:26
Hallo mensen,

Ik heb nu een tijdje mijn computer en ik wil deze ook gaan gebruiken om tv te recorden.
Ik heb mijn pc altijd aan staan dus ik sta nu voor de keuze mijn pc te gebruiken of een apparte harddisk recorder te kopen.

Ik neem aan wanneer ik mijn pc wil gebruiken dat ik een tv kaart nodig heb ofniet?
Ik weet uit eigen ervaring dat hier heel veel verschil in zit.
Wat zoude jullie adviseren ?

Max prijs : 100 euro
( heb ik hier iets goeds voor ?)
Bedankt alvast voor het advies

Erwin

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Wat heb je zelf al onderzocht? Wil je analoog of digitaal? Wil je tegelijk kunnen opnemen en een ander kanaal kijken / 2 kanalen tegelijk opnemen?

Voor analoog opnemen 2 kanaals is de Hauppage MCE500 een goede keuze / Voor digitaal is FloppyDTV een goede keuze maar ja dan moeten we wel weten of je digitaal kijkt over de kabel/Digitenne/Schotel. Je spreekt over eigen ervaring, wat voor ervaring en waarmee?

Laatste wat ik nog kwijt wil is dat je voor 100 euro analoog wel ver komt maar digitaal is dat wat mager, een floppyDTV kost al gauw 150 euro. Nu zijn er natuurlijk wel alternatieve maar bij digitaal moet je ook altijd een CAM hebben om je card (van je provider) in te stoppen. Een FloppyDTV met een alphacrypt CAM kost je bij elkaar al gauw 250 euro. Maar goed zou als ik al zei er zijn wel wat goedkopere alternatieven.

Ik mis wat eigen inzit en informatie bij dit topic. Om deze reden verwacht IK dus ook dat je topic gesloten gaat worden. Als je het opnieuw probeert zou ik zoveel mogelijk informatie bijvoegen.

[ Voor 73% gewijzigd door Operations op 11-06-2008 10:25 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Tja, je bent niet heel uitgebreid.

Wil je analoog of digitaal, wil je ook kijken via je pc of alleen opnemen (en waar kijk je de opname dan af).

Kan je pc het aan, qua oplag capaciteit.

Ik heb jaren lang via mijn medion pc, waar een tv-tuner inzat tv gekeken, maar 'm nooit echt als opname apparatuur gebruikt. Tegenwoordig, met de media pc, media portals en centers is veel meer mogelijk.
Je pc wordt de vervanger van je video recorder, maar mogelijk ook van je dvd- en zelf cd speler.

Dus heb je het ook over beeldscherm en box keuze.

Voor opnemen alleen heb je aan 1 tv-kaart genoeg, kijk eens in pricewatch bij de reviews wat er over gezegd wordt.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:26
hallo mensen.
Ik heb op mijn kamer zowiezo geen digitaal tv dus heeft digitaal denk ik weinig zin.
Opslag heb ik voldoende ( 1 tb)
Mijn videokaart is 8800 GTS 640 mb. Intel C2D E6850 2 gb
xms 2 corsair ram.
Ik neem aan dat deze specs wel zwaar genoeg zijn ?

Als ik dan bij analoog uit kom. Ik heb mijn tv zowiezo aan mijn pc hangen dus ik kan gewoon op mijn tv de spullen bekijken neem ik aan ?
Ik hoef niet perce tegelijkertijd te kijke en op te nemen.
Als jullie meer informatie nodig hebben voor een goed advies kan ik die altijd beantwoorden!
Alvast bedankt voor de reacties

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is een compleet topic over TV kaarten, lijkt me dus handig om dat even door te nemen voordat je dit soort vragen gaat stellen: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Check vooral het HTPC topic in het Complete Systemen & Laptops forum.
Pagina: 1