[Laptop] Beeldscherm of videokaart overleden?

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een Asus A6J en werkte tot heden prima. Ik laat 'm meestal aanstaan, of op standby als ik lang weg ben. Nu kwam ik vorige week thuis en haalde hem van standby af, zit er ineens een rode waas over mijn scherm heen. Deze waas trekt snel weg (minuutje of twee), waarna alles weer was als normaal. Vanochtend is het probleem echter verergerd; mijn beeldscherm was uitgevallen en na het aanzetten ervan floept 'ie na een paar seconde automatisch weer uit. Ik krijg dus nog wel gewoon beeld, maar niet langer dan een seconde of vijf. Zouden dit de laatste stuiptrekkingen van mijn videokaart kunnen zijn?

Overigens nog wat specs:
* Windows XP Pro
* 2 x 1GB RAM

Verder niks veranderd aan de default A6J hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 11-06-2008 09:55 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer eens een extern scherm aan te sluiten en kijk of het daar ook op gebeurd...

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 11:06
LuckyY schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:19:
Probeer eens een extern scherm aan te sluiten en kijk of het daar ook op gebeurd...
Inderdaad.
Zelfde probleem > Videokaart
werkt naar behoren > Display

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Via m'n TV-out krijg ik wel prima beeld. Overigens valt het me nu op dat ik op mijn scherm nog een heel klein beetje het beeld kan zien, maar dan extreem donker, zo goed als zwart. Iemand enig idee wat er zo ineens mis kan zijn? De pixels laten die paar seconden wel gewoon goeie kleuren zien, het lijkt wel of er een of ander batterijtje op is oid. :?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Captain N schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:50:
Via m'n TV-out krijg ik wel prima beeld. Overigens valt het me nu op dat ik op mijn scherm nog een heel klein beetje het beeld kan zien, maar dan extreem donker, zo goed als zwart. Iemand enig idee wat er zo ineens mis kan zijn? De pixels laten die paar seconden wel gewoon goeie kleuren zien, het lijkt wel of er een of ander batterijtje op is oid. :?
Backlight kapot? Het 'light' waarmee je ook de brightness van je laptopscherm kan regelen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 23:52 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Ik ga mee met Denniswerf, ik denk ook dat het backlight cq inverter defect is.

Bij topics over sommige ThinkPads op een Thinkpad forum heb ik hier ook wel eens over gelezen, tijdens opstarten van laptop kreeg je een rode waas over het scherm, wat na een tijdje wegtrok. Dit had inderdaad te maken met CCFL (de backlight lampen) of de inverter.

Allebei redelijk goedkoop te vervangen (goedkoper dan een nieuw moederbord of een heel nieuw scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2008 23:54 ]

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Die rode waas komt inderdaad overeen, en gezien ik dus nog wel wat zie als ik HEEL goed kijk zou het inderdaad aan die backlight kunnen liggen. Morgen maar even langs de winkel wandelen waar ik 'm gekocht heb en hopen dat het nog binnen de garantie valt. :)

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1