Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Weet iemand of er een speciale MobileMe client komt voor Windows? Eigenlijk hoeft het alleen maar een service te zijn die op de achtergrond draait en af en toe wat wijzigingen de "cloud" in gooit.

MobileMe zou een prachtige oplossing zijn voor mensen die op het werk een Exchange omgeving hebben met Outlook, maar geen Exchange ActiveSync support naar het internet toe hebben. Ik hoop alleen niet dat iTunes de client gaat worden, want ik weet zeker dat een heleboel bedrijven iTunes op de "Banned Software List" hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MobileMe is meer een alternatief voor Exchange dan een techniek om met Exchange te synchroniseren. Je kunt MobileMe gebruiken met bijvoorbeeld Outlook of Outlook Express, maar niet tegelijkertijd met Exchange.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Mobileme is toch volledig webbased? Volgens mij is het mooie juist dat je geen client nodig hebt. Zolang je maar de nieuwste versie van een browser hebt werkt het.
kijk anders hier eens.

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
You can use Outlook, Outlook Express, and Windows Contacts on XP or Vista
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
De MobileMe webpage is inderdaad een volledig webbased applicatie, maar het echte doel van MobileMe is het maken van een "cloud" om allerlei sources met elkaar te kunnen laten communiceren. iPhone, iPod, PC's en Mac's. En op die devices moeten dan clients geinstalleerd worden.

Ik heb dan wel een exchange omgeving op het werk, maar dat staat hier even los van. Wat ik wil is de lokale outlook client op mijn PC syncen met de MobileMe cloud. Maar als hier iTunes voor nodig is wordt het problematisch. Ik zat eerder te denken aan een lightweigth service die op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe het precies werkt weten we nog niet, maar ik vermoed dat je in bijvoorbeeld Outlook de instellingen voor Exchange vervangt met de instellingen voor MobileMe. Het lijkt mij dat iTunes hier niet aan te pas komt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:05
Zou dit ook werken met andere GSM toestellen?

Ik heb bv 3 MAC's maar ik wil voor geen meter de Iphone gebruiken.
Dus dit zou super zijn om dit met mijn Nokia E90 te kunnen gebruiken... Wat denken jullie daarvan? ik kan nergens details terug vinden in de info...

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
aem kei schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:51:
Zou dit ook werken met andere GSM toestellen?
Ik denk het niet. Er staat duidelijk welke programma's ondersteunt worden. Maar ik kan me wel voorstellen dat er in de toekomst meerdere clients komen voor andere platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Daedalus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:46:
maar niet tegelijkertijd met Exchange.
Waar heb je dat vandaan? Dat zou een beetje raar zijn, dan zou ik op m'n werk MobileMe niet kunnen gebruiken omdat ik al op een Exchange server zit. Je kunt in Outlook toch meerdere accounts toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Dat is meer naast exchange werken dan met omdat je dan niet met Exchange gaat syncen

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat ik mij afvroeg.. Ik heb bijvoorbeeld verschillende mailadressen bij verschillende providers. Hoe breng je dat allemaal bij elkaar? Nu doe ik dat via Outlook/Mail en door gebruik te maken van IMAP. Kan je dat via MobileMe doen? En komt alles dan bij elkaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Erhnam op 11-06-2008 11:11 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Erhnam schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:10:
Wat ik mij afvroeg.. Ik heb bijvoorbeeld verschillende mailadressen bij verschillende providers. Hoe breng je dat allemaal bij elkaar? Nu doe ik dat via Outlook/Mail en door gebruik te maken van IMAP. Kan je dat via MobileMe doen? En komt alles dan bij elkaar?
Ik heb de paginas over mobile me eens bekeken en volgens mij wordt er gewoon bedoelt dat je je mobileme (@me.com) account overal kan gebruiken. Contacten en agena kan dan ook met je outlook gesynced worden. Maar dit gaat dus alleen met je mobileme account en niet met andere adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik gebruik voor m'n email gewoon IMAP. Het is dan geen push maar blijft wel netjes gesynchroniseerd tussen de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Sijmen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:52:
Ik gebruik voor m'n email gewoon IMAP. Het is dan geen push maar blijft wel netjes gesynchroniseerd tussen de apparaten.
Werkt ook gewoon bijna hetzelfde ja.
Over andere mailadressen, zie dit eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaandorp schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:42:
Weet iemand of er een speciale MobileMe client komt voor Windows? Eigenlijk hoeft het alleen maar een service te zijn die op de achtergrond draait en af en toe wat wijzigingen de "cloud" in gooit.

MobileMe zou een prachtige oplossing zijn voor mensen die op het werk een Exchange omgeving hebben met Outlook, maar geen Exchange ActiveSync support naar het internet toe hebben. Ik hoop alleen niet dat iTunes de client gaat worden, want ik weet zeker dat een heleboel bedrijven iTunes op de "Banned Software List" hebben staan.
Wat ik zou willen weten is wanneer MobileMe nou eigenlijk van start gaat, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
uh, het is net aangekondigd en is geloof ik nog niet operationeel.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij tussen nu en vrijdag, maar er is geen exacte datum gegeven door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op www.iphoneclub.nl staat t volgende
De naam van de inkomende e-mailserver is mail.me.com en is van het type IMAP (dus niet POP3) en de naam van de uitgaande e-mailserver is smtp.me.com. In beide gevallen gebruik je je oude .Mac wachtwoord. Je kunt de e-mail natuurlijk ook op de iPhone ontvangen, maar de push-functie werkt (uiteraard) nog niet.
Mail is dus gewoon imap, vraag me af of dat voor de iphone/ipod touch ook zo werkt.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Is er inmiddels al bekend of het ook met je eigen e-mailadres werkt, of zit je verplicht aan het @me.com/@mac.com adres vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Weet iemand toevallig of je ook je agenda kan delen met andere mensen met mobile-me. Dus dat je iemand anders in jou agenda kan laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Itunes gaat gebruikt worden als mobileme client in windows:
http://www.apple.com/mobileme/setup/pc/

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dat staat er niet, er staat dat bij iTunes de software zit die je nodig hebt. Het configureren gaat dan via een nieuw paneel in je Configuratiescherm. Ik denk dat er ook een stand-alone download zal komen (of via Apple, of op een andere manier).

Het lijkt er iig op dat het niet via iTunes moét, maar dat er een ander programma voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Mijn vraag komt overeen met die van vele:

Is het mogelijk om vanaf een PC met een exchange account de mail ook te pushen naar mobileme om zo een eigen pushmaildienst te creeeren. Dit aangezien het bedrijfsbeleid geen toegang tot exchange via het web heeft.

Xoun

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Pagina: 1