Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[sIFR] Font size klopt niet...

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb een sIFR replacement gedaan op een H1, maar nu blijkt dat bij langere zinnen de tekst niet over meerdere regels gewrapt word, maar de tekst steeds kleiner word om op 1 regel te kunnen passen, terwijl de flash movie wel zo groot word als de orginele tekst.

Ik heb even een testpagina online gezet om het probleem te laten zien. Eerste vakje is de sIFR replacement en de tweede is de orginele tekst.

Plaatje van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2gyc2h4.jpg

Ik heb het halve internet al doorgelezen en daar worden allerlei oplossingen gegeven zoals het vastzetten van de hoogte van het H1 element, line-height, font-size, etc defineren, maar dat heeft allemaal helemaal geen invloed op het resultaat.

Edit: voorbeeldurl aangepast.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
URL klopt niet

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Is dat niet gewoon standaard behaviour van SIFR tot versie 3? Nee dus, op de voorbeeldpagina werkt multiline-SIFR prima. Misschien Volgens mij kan versie 3 wel over meerdere regels tekst uitspreiden. Ik zou daar eens naar kijken als je wil line-wrappen.

@Hieronder: ik gebruik zelf sifr3 op een van mijn websites, maar heb nog nooit gemerkt dat de performance eronder lijdt, ook op langzamere pc's (laptop: Athlon XP 2400+). Ik zal eens uitgebreid ermee gaan testen. Ben benieuwd. Gebruikte je misschien een oude vroege beta?

[ Voor 49% gewijzigd door H004 op 11-06-2008 13:10 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39
H004 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:49:
Is dat niet gewoon standaard behaviour van SIFR tot versie 3? Volgens mij kan versie 3 wel over meerdere regels tekst uitspreiden. Ik zou daar eens naar kijken als je wil line-wrappen.
Het kan wel bij SiFR 2 maar dan moet je de hoogte van het element zelf aanpassen zodat er 2 regels in passen. Dit zou betekenen dat je de hoogte met javascript moet gaan aanpassen als je niet weet of de inhoud 1 of 2 regels in beslag neemt.
Ik zie net dat je dat al geprobeerd hebt, gek :o

SiFR 3 heeft het probleem niet maar helaas heb ik erg slechte ervaringen met SiFR 3. Bijzonder instabiel in opera en safari en de CPU load is enorm veel hoger dan SiFR 2. Ca. 50 karakters text-replacement op een AMD 2500+ ging hier al niet meer goed (80% CPU load, zolang de pagina open staat).

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 11-06-2008 12:37 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@H004: die voorbeeldpagina maakt ook gebruik van versie 2.0 (net als ik) en upgraden naar 3.0 is niet echt een optie op het moment, omdat de oude versie iets te ver verweven zit in de huidige website en ik geen tijd heb om de halve site om te bouwen om er dan achter te komen dat het niet heeft geholpen.

En daarnaast hoor ik ook vaak vervelende verhalen over versie 3, dus daar begin ik voorlopig liever nog niet aan.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het ligt aan de swf met het lettertype. Met een andere sifr.swf werkt het.

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/9159/tradegothicik3.gif

[ Voor 32% gewijzigd door Blaise op 11-06-2008 22:20 ]

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Als dat zo is ga ik denk ik een collega een draai om z'n oren verkopen...

Edit: je hebt gelijk. Bij mij werkt het nu ook als ik een nieuwe sifr.swf maak. Nu nog even de verantwoordelijke collega opzoeken en uitleggen hoe sIFR werkt en dat je daar niet zomaar dingen in aan moet gaan passen... :(

Had me 2 uur werk kunnen besparen.

[ Voor 64% gewijzigd door Barracuda_82 op 12-06-2008 09:13 ]

Pagina: 1