Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Documenten openen traag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het openen van documenten kost het bijna een minut voor het geopent is. Het gaat niet alleen om office produkten maar ook echt om bijvoorbeeld een klad blok bestand. Mocht ik het via een omweg doen net als bijvoorbeeld words zelf openen en dan een doc document gaat het wel snel. Mocht ik het nu rechtstreeks aan willen klikken kost het echt behoorlijk wat tijd. (ook excel, powerpoint ect. werkt niet snel)

Het gaat om een pc dat in een netwerk hangt met een server omgeving. Je wordt dus bij een server aangemeld.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat de bestanden werden geopent vanuit een netwerk omgeving. Maar ook als je het bestand locaal opslaat ontstaat nog steeds het probleem.

Ik heb zelf eerst de netwerk printers verwijderd omdat ik weet dat dit nog wel eens een vertraging kan opleveren maar dit was niet de oplossing. Normaal heeft dit altijd geholpen.

Ook de processor en geheugen lopen niet vol. Spam kan het niet zijn omdat gebruikers geen recht hebben tot het wijzigen of installeren van bestanden in windows. In de events logs kan ik ook geen bijzondere gebeurtenissen vinden.

Naar een hele lange zoektocht heb ik het opgegeven 8)7

Wie kan mij de goede richting op sturen _/-\o_

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou zeggen formatteren die handel ;)

welkom op GoT trouwens ;)

edit: misschien wat meer specs geven bvb welke office is het, ik heb al gehoord dat de nieuwe office nogal aan de trage kant is

[ Voor 69% gewijzigd door pm1 op 11-06-2008 09:30 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om office 2003 en formatteren is wel een optie maar het gaat niet om 1 gebruiker. Er zitten een hoop in het netwerk die hier spontaan last van hebben. Allemaal op windows xp en ze hangen aan een windows 2003 server.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

treed het probleem ook op als je op de pc als administrator bent aangemeld zonder op het domein in te loggen ?

edit: als het probleem zich dar ook voordoet zit er een fout in de software op de pc zelf en mloeten we geen rekening houden met het netwerk.

[ Voor 39% gewijzigd door pm1 op 11-06-2008 10:11 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ingelocht als admin en ondervind nog steeds het probleem. Zelfs bij het uitrekken van het netwerk kabel.

Het vermelding dat ik doe van het netwerk is meer om aan te geven dat er spontaan meerdere gebruikers last van hebben. Ik kan geen apparte processen vinden dat op een virus duid of op spam. Dit wordt ook ten strengst gefilterd.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:27:
Ik heb hier ingelocht als admin en ondervind nog steeds het probleem. Zelfs bij het uitrekken van het netwerk kabel.

Het vermelding dat ik doe van het netwerk is meer om aan te geven dat er spontaan meerdere gebruikers last van hebben. Ik kan geen apparte processen vinden dat op een virus duid of op spam. Dit wordt ook ten strengst gefilterd.
Misschien dat je virusscanner dan zo lang bezig is voordat hij het bestand vrijgeeft?
Het lijkt als of je bestanden op de een of andere manier gelocked zijn voordat ze geopend worden.

Hoe is de schijfactiviteit als je een bestand opent? Wijzigt die? Gaat hij ineens als een malle aan de gang?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
het probleem zit misschien wel in de settings voor het openen van bepaalde bestandstypen.
Je zegt dat het probleem zich ook voordoet bij *.txt bestanden? kan je in verkenner eens kijken bij tools-folder options-file types. Dan de extensie(s) opzoeekne die het probleem veroorzaken en de settings posten?
Je kan alvast een keer zonder DDE proberen ;)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

zo het probleem is al geïsoleerd tot de pc zelf, server kunnen we dus al uitsluiten.

onlangs nieuwe virusscanner geïnstalleerd ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Op rare wijze is het probleem verdwenen. Alle computers doen het weer. Ik denk persoonlijk dat het misschien een verkeerde update is geweest in mcafee. Deze heeft gister en vandaag een update van het net getrokken zach ik net.

Dit lijkt mij dus het meest logische.
Pagina: 1