Externe SATA HD net zo snel?

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Op dit moment heb ik 2 HD in mij kast zitten (zie specs onder). Nu wil ik eventueel een externe HD aanschaffen voor oa games opslag. Ik wil dit doen via de SATA-poort aan de achterzijde van het mobo. In principe zou dit dus even snel moeten zijn akls een interne HD op SATA.

Ik heb de partities als volgt ingedeeld:

HD 1: Disk C (WIndows) en D (meeste prgramma's en games)
HD 2: Disk E (Films etc) en H (Back up van C en D)

Als ik nu een 3e HD (bijv 1TB) via de externe SATA aansuit en daar mijn games op zet, zal ik dan snelheidverschil gaan merken omdat dit fysiek een andere schijf is dan waar WIndows op staat?

Verwijderd

juist niet. Doordat je je OS scheidt van de andere schijfactiviteit zal hij sneller worden (ook de reden dat het handig is om je swapfile op een andere schijf dan je OS te hebben staan). Hij kan nu 2 schijven laten lezen voor hetzelfde (OS functioneren 1 schijf, game laden 2e schijf).

En inderdaad, SATA extern zou even snel moeten zijn.

• Edje040
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:00:
juist niet. Doordat je je OS scheidt van de andere schijfactiviteit zal hij sneller worden (ook de reden dat het handig is om je swapfile op een andere schijf dan je OS te hebben staan). Hij kan nu 2 schijven laten lezen voor hetzelfde (OS functioneren 1 schijf, game laden 2e schijf).

En inderdaad, SATA extern zou even snel moeten zijn.
Oké...duidelijk (en snel!) Ik zal me eens gaan verdiepen hoe ik die swapfile op een andere schijf toegewezen krijg...Het zal vast wel ergens in een topic staan en jij zult het vast te druk hebben om me in het kort uit te leggen hoe dat moet ;) ;)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Behoorlijke google vraag natuurlijk maar vooruit:
http://www.pctipguys.com/...task=view&id=34&Itemid=36
XP is bijna gelijk hieraan maar zou duidelijk genoeg moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mhoogendam op 11-06-2008 09:13 ]

• Edje040
mhoogendam schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:11:
Behoorlijke google vraag natuurlijk maar vooruit:
http://www.pctipguys.com/...task=view&id=34&Itemid=36
XP is bijna gelijk hieraan maar zou duidelijk genoeg moeten zijn.
Ik draai op Vista 64 bit dus moet lukken...bedankt voor de info!

Topic mag dicht.

Verwijderd

Een ding dat je in de gaten moet houden is alleen dat het wel zo is dat je een extra "point of failure" inbouwt, naast de schijf kan nu ook de externe voeding van de schijf er de brui aan geven. Niet echt een drama als alleen je games erop staan, maar toch.

Succes
Pagina: 1