CD writer crashed W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 17:23
Hallo,

Ik ben bezig om mijn nieuwe systeem in te richten en ik loop tegen een probleem aan met W2k en mijn PLextor 12/10/32 IDE cd writer.

Sommige acties op de plexwriter crashen W2K + PC. (pats , boot scherm).
Bijv . In device manger DMA aanzetten of andere wijzigingen. Soms ook Plextools die automatisch opstarten.

Onder WInOnCD verwisselen de CDROM speler(AOPen) en Plexwriter van inhoud. Soms worden niet de beide cdspelers gezien.

Wat is het beste ? SP1 installeren?

Dit is mijn systeem:

Asus A7v (bios 1.02) + tb750
Aopen 48x speler
Plextor 12/10/32 writer (firmware 1.02)

Maxtor UDMA66 30 GB

W2K Professional Engels.

Verwijderd

Ik had ook soortgelijke problemen met de Plextor 12/10/32 icm W2k en heb de laatste ASPI drivers gedownload. Geen problemen meer gehad.

• netman
Roy bedankt

Ik zal het vanavond direct proberen en zal morgen wel melden of het werkt.

Verwijderd

k heb denk ik t zelfde probleem

Waar haal ik zo'n ASPI driver?

• netman
Gisteravond vol spanning alles gedownload en geinstalleerd. Helaas niet het gewenste effect.

Achteraf bleek dat de ASPI versie op de WInOnCD CD ook versie 4.60 is en dus gelijk aan de versie die adaptec op de site heeft staan.

Baalberith: zie http://www.adaptec.com/support/faqs/aspilayer.html

Verwijderd

Schiet me in een keer iets te binnen omdat je schrijft dat de CDROM en de Writer soms wel en soms niet worden gezien...

Controleer even of de Master/Slave instellingen goed staan...

Ik had trouwens nog meer problemen met dat ding, hoor... Ik wilde graag op 10x rewriten, maar hoe raar het ook klinkt, het PacketCD op de meegeleverde CD ondersteunt geen Win2000, maar ja... Ik niet gehinderd door de waarschuwing van Windows dat ik het Setup programma beter niet kon draaien (what the hell, you only live once!), toch een oude versie van Easy CD Creator installeren, waarna de machine netjes reboot en vervolgens tijdens het opstarten in een Blue Screen eindigt. Na heel lang zoeken en veel denken, vond ik toen een patch om die oude versie geschikt te maken voor Win2000 en nadat ik die in Safe Mode had gedraaid, deed mijn machine het weer... ;-)

Bij de weg, ik heb nog steeds dat rewriten niet aan de gang, maar het branden is sweeeeet!
Pagina: 1