Afspelen en converteren van transport stream, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb enkele opnames gemaakt van het EK 2008 met mijn satelliet ontvanger. De opname bestanden zijn nu MPEG transport streams met de .ts extensie. Nu wil ik dit graag converteren op zo'n manier dat de bestanden kleiner worden. Alleen ik krijg het niet voor ik heb al programma's zoals Project X, Voltaic HD, ffmpegX e.d. geprobeerd. Alleen geen succes.

Iemand enig idee hoe ik mijn opnames kan converteren naar bijv. x264 of gewoon AVI?

Verder vraag ik mij of hoe ik deze bestanden het beste kan afspelen? Als ik ze probeer af te spelen met VLC dan werkt het vaak wel alleen ziet het er erg belabbert uit. Terwijl wanneer ik het op de ontvanger afspeel en televisie dan ziet het er prima uit. Ik zal kijken morgen kijken hoe het er uit ziet als je het afspeelt vanaf de notebook op de televisie.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
simpel antwoord : www.doom9.org

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik heb ook wel enkele guides doorgenomen. Alleen ik krijg het niet voor elkaar. De meeste guides zijn gericht op Windows gebruikers. Nu heb ik wel Windows via Bootcamp. Het liefst zou ik het doen onder OSX. De verschillende tools die well cross-platform zijn zoals Project X vallen over de .TS bestanden. Een opmerking over te grote GOP data blokken???

Verwijderd

MPEG Streamclip ( http://www.squared5.com/ )

met dat programma kun je ze omzetten , kun je ook gebruiken om mee op te nemen vanaf je sat-receiver (ondersteuning voor o.a dreambox)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, alleen mijn dreambox werkt er niet mee.... Verder moet ik nog een plugin kopen voor Quicktime :(

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
kan dat niet gewoon met visualhub?

@iMartien

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:38

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb nu regelmatig ts bestanden omgezet om te branden op dvd. Schematisch doe ik dan het volgende:

1) Demuxen van de ts naar gescheiden audio en video bestand. Dit levert een .m2v en een .mpa bestand op. Hiervoor gebruik ik ProjectX.
2) Multiplexen van deze 2 bestanden naar een mpeg bestand. Onder Linux heb je een programmaatje genaamd mplex dat dit kan. Resultaat een .mpg bestand.
3) Met dvdauthor omzetten van de .mpg naar de structuur van een dvd.
4) Branden van de dvd-structuur naar een dvd.

Is dit wat jij ook wil doen? Ik heb deze werkwijze van www.oozoon.de waar het gebruik van onder andere ProjectX wordt uitgelegd.

Look behind you! A three headed monkey!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik zal het nog eens proberen MrScratch het probleem dat ik heb met Project X is dat het zeurt op een ongeldig en/of te grote GOP datablokken om er vervolgens mee te stoppen.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb er nog naar gekeken alleen geen success. Volgens mij valt ProjectX over X.264 :(

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je zou ook Handbrake eens kunnen proberen. Deze ondersteund sinds een tijdje namelijk ook MPEG Transport Stream (.TS) bestanden als invoer.

Kan echter niet zo 1-2-3 vertellen of dit ook in jouw situatie gaat werken, ik heb namelijk geen Dreambox en gebruik 'm vooral om beeldmateriaal te prepareren voor m'n iPhone :)

Volgens Google maken ook veel Mac users met Dreamboxen gebruik van Visual Hub, dus Martien's suggestie hierboven zou ook prima kunnen werken (alleen die is i.t.t. Handbrake niet opensource en 'free as in beer')

[ Voor 67% gewijzigd door mindcrash op 13-06-2008 20:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

mencoder (onderdeel van mplayer), kan ook met .ts overweg. Je zult wel voor in de Terminal moeten duiken, maar het bied je wel veel mogelijkheden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Handbrake ondersteunt geen MPEG-4 Transport Stream H.264/AVC video streams volgens mij. Ik zal kijken of mencoder soepel verloopt. Ik wil namelijk de bitrate verlagen van 16mbps naar 3-4mbps :)
Pagina: 1