[VGA/Monitor] 2 schermen 2 beelden.

Pagina: 1
Acties:

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 11:22

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik wil met mijn nieuwe PC 2 verschillende schermen aansluiten die allebei een ander beeld laten zien, bijv een scherm op welke ik music afspeel en MSN heb staan ofzo, en op het andere scherm een game of werkstuk voor school. Kleine scherm voor MSN/WMP zal een 17 Inch scherm zijn, en de grote voor het gamen/werken een 24 Inch scherm. CPU zal quadcore zijn, en eenn 9800GTX(GX2 maybe?) of de nieuwe 280 GTX als ik deze eventuel wil. 2e(dus kleine) scherm zal ik eventueel aansturen via een goedkope VGA kaart als dit nodig mocht zijn omdat de hoofd VGA kaart dit niet kan. Ik wil dan ook vrij makelijk tussen de 2 schermen kunnen "wisselen/werken", dus dat ik niet eerst 1 minuut bezig ben om vanuit scherm 1 uberhaupt de mogelijkheid te hebben naar scherm 2 te gaan en andersom. OS is waarschijnlijk Vista, maar welke versie ervan moet ik nog bepalen.

Is dit "idee" met deze middelen reeël, moet ik het maar vergeten of is het wel mogelijk op een andere manier?

/offtopic: Als dit in het verkeerde subforum staat aub verplaatsen naar de juiste.

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 11-06-2008 00:52 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Je gaat toch geen SLI draaien ?
Dan kan je hoofdkaart gewoon 2 schermen draaien, ook een GX2.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 11:22

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:54:
Je gaat toch geen SLI draaien ?
Dan kan je hoofdkaart gewoon 2 schermen draaien, ook een GX2.
Geen SLI, is gezien de resolutie ook overkill in mijn ogen.

Mijn eventuel problem is, dat ik wel 2 schermen via de VGA kan aansturen, maar deze allebei een verschillende maat en dus resolutie hebben, ik dus geen scherm clone wil hebben, ik verschillende dingen tegelijk op deze schermen will "afspelen" (Game op grote, Music, MSN, Teamspeak ect ect op kleine bijv.) terwijl ik tussen deze verschillende dingen gewoon heen en weer kan "bewegen"zonder Ctrl+Alt+Del(of soortgelijk) te hoeven gebruiken om uit een programma te kommen om naar het andere te gaan.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 10:45
dan breid je toch je buroblad uit naar het andere scherm? kan je ook met verschillende resoluties, geen probleem

Ik heb het gedaan met een 15,4 laptop scherm en mijn 19"W lcd scherm.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je hoeft niet eens uit te breiden.
Met 3rd party tools als Ultramon kun je gewoon 2 desktops onafhankelijk van elkaar instellen, zowel qua resolutie als qua achtergrond etc.

Verwijderd

Alleen vanuit een game opeens je 2e monitor besturen gaat niet zomaar werken, dan zul je toch Alt+Tab moeten gebruiken.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik draai ook een 24" + 19" setup (1920x1200 en 1280x1024) beide op mijn 3870 en dat werkt gewoon goed, ook heb ik ultramon draaien voor extra stukje taakbalk.

1 ding waar je rekening mee moet houden, je kan niet uit b.v. een spel met je muis naar 2de scherm gaan hiervoor zul je het spel moeten minimaliseren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat als oplossing kan dienen om ingame toch buiten je game te komen is in een windowd mode spelen

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:27:
Alleen vanuit een game opeens je 2e monitor besturen gaat niet zomaar werken, dan zul je toch Alt+Tab moeten gebruiken.
Hoeft niet. Ik game gewoon in windowed mode. Werkt als een trein en scheelt opzich niet eens heel veel.

En het gaat zeker werken. Heb zelf een 19" tft en 22" ernaast staan.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
niet om een topic te kapen, maar is er software om spellen in een windowed mode te spelen? Ik speel met name BFME2 en C&C3, maar daar is geen ingame option voor.
Verder lijkt het me gewoon een dual monitor functie, waar een FAQ voor is.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Als je dan in windowed mode een shooter doet en je wilt omdraaien om iemand achter je te killen, loop je dan niet ineens Winamp te bestoken met mouseclicks?

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

Ik wou ook een vraag stellen gezien ik een 24"en 17" lcd set-up heb. Ik heb de 17" links van mijn 24" staan maar ik kan niet met mijn muis links naar het scherm. Dit kan alleen via de rechterrand van de 24"monitor. Is dit wel mogelijk? Heb ik een optie over het hoofd gezien of moet ik hiervoor ook een extra software progje hebben? Thanks!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

In het controle paneel voor de schermen kun je als je windows hebt gewoon de schermen van positie wisselen. Dus sleep het scherm met een 2 erop naar de linkerkant van het andere scherm.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 16:05

Blaim

Cashback kroket

Wow, dat werkt makkelijk. :D Dankje!
Pagina: 1