• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi:)

Misshcien een beetje een rare titel, dat weet ik, maar ik heb net een 'raar' probleem gevonden bij mijn Acer Travelmate 4101 wlmi laptop.

Mijn laptop gaat (bijna) nooit helemaal uit, wel af en toe in stand-by en/of slaapstand, maar het komt ook ooit voor dat hij 4 of 5 dagen aan blijft staan. Afgelopen 11 dagen is mijn laptop niet meer 'echt' uit geweest, wel diverse keren in slaapstand en/of stand-by, maar na die 11 dagen merkte ik toch dat alles niet meer zo soepeltjes liep, dus wilde ik rebooten.

Zo gezegd, zo gedaan. Start -> Afsluiten -> Opnieuw opstarten -> OK.
* sanzut loopt even naar beneden, wat spulletjes opruimen, moeder wel truste zeggen enz. Toen ik boven kwam trof ik mijn laptop aan met allemaal vage strepen op het scherm. Zie foto

Toen ik wat dichter bij mn scherm ging kijken zag ik duidelijk dat in het witte vlak gewoon alle pixels aan stonden, en bij het wat donkerdere gedeelte waren telkens alle pixels van een kleur, dus alle rode, alle groene of alle blauwe pixels, onder elkaar aan stonden, telkens in dezelfde volgorde.
Heb hier wel een foto van, maar die is niet duidelijk genoeg... foto

Als ik mn password invoerde dan hoor ik het windows aanmeldings geluid gewoon afspelen, dus dat werkt gewoon allemaal...
Na een harde reboot is het probleem in geen velde of wegen te bekennen, maar weet er misschien iemand wat er aan de hand is?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Als je laptop het nu goed doet lijkt het me misschien de drivers die een beetje in de war waren :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:17

wontcachme

You catch me? No you wont

Die eerste strepen heb ik ook gehad met mijn paradigit. Deze kwamen telkens en gingen ook weer weg. Bleek mijn scherm gewoon te sterven. Die 2e foto lijkt idd op een driver die het heeft gehad

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Als het probleem terugkomt dan zit het inderdaad in de videokaart of het scherm.
Maar zover ik zie uit de eerste post werkt alles nu goed.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

ik denk scherm, bij een driver issue of defect hoor je bsods te kijgen irql_not_less_or_equal or driver_irq_not_less_ or blah. maar dan hoort je windows dus niet meer te werken.

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36
@ThePiratemaster: hoeft niet, onder Vista zijn de videodrivers losgekoppeld van de kernel. Als de drivers crashen, crasht windows dus niet meer mee (geen BSOD, dus).

@TS: als de laptop nu wel werkt, lijkt het mij ook een driver issue. Moest de GPU of scherm kapot zijn, was het niet verholpen geweest met een reboot.

offtopic: Woehoe, eerste post op Got! :)
Pagina: 1