Toon posts:

Aansluiten audio op ps3 t.b.v. racesimulator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een racesimulator te bouwen. Deze zal dienen om race games te spelen op de ps3.
Dus met een mooi stuurtje, gaspedalen, pookje en handrem

In de simulator wil ik surround sound. Er moet een subwoofer in en een aantal speakers(voor en achter). Ik heb op dit moment nog een ouderwetse tv met scart.(Dit wordt binnekort full hd)

Nu was mijn vraag hoe ik dit nou ga aansluiten op de ps3. De ps3 gebruikt een optische uitgang alsmede een AV Multi out. Moet ik dit nu gewoon aansluiten met de rode en witte tulpstekkers(stereo)? En wanneer ik een full hd tv krijg, verandert er dan iets aan de setup?

Nu heb ik thuis nog een subwoofer met versterker liggen(voor de auto). Kan ik het stereo geluid(rode en witte tulp stekker) nu op de versterker aansluiten zonder problemen?

En de laatste vraag: Met het oog op de toekomst wil ik straks een home cinema set 7.1. Eentje die DTS HD ondersteunt. Nu wil ik probleemloos over kunnen schakelen tussen deze twee sets. Hoe zal mijn setup er dan uit komen te zien???

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,

Vriendelijke groet,

Sandor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 23:44 ]

Verwijderd

Nu was mijn vraag hoe ik dit nou ga aansluiten op de ps3. De ps3 gebruikt een optische uitgang alsmede een AV Multi out. Moet ik dit nu gewoon aansluiten met de rode en witte tulpstekkers(stereo)? En wanneer ik een full hd tv krijg, verandert er dan iets aan de setup?
De PS3 ondersteund geluid middels HDMI, optisch en via een AV Multi out. Echter er kan maar voor 1 optie gelijk gekozen worden.

Je geeft zelf aan dat je een TV heeft, deze ondersteund geen HDMI, en geen optisch geluid, dus je hebt nog maar 1 optie.
Nu heb ik thuis nog een subwoofer met versterker liggen(voor de auto). Kan ik het stereo geluid(rode en witte tulp stekker) nu op de versterker aansluiten zonder problemen?
Dit lijkt mij totaal geen optie. Dit is er gewoon niet voor gebouwd. Er zijn echter wel diverse 5.1 setjes die optische kunnen worden aangesloten op de PS3.
En de laatste vraag: Met het oog op de toekomst wil ik straks een home cinema set 7.1. Eentje die DTS HD ondersteunt. Nu wil ik probleemloos over kunnen schakelen tussen deze twee sets. Hoe zal mijn setup er dan uit komen te zien???
Wil je ze naast elkaar hebben, of de 7.1 gebruiken in de race simulator?
Naast elkaar kan je gebruik maken van een switch tussen de optische signaal.

Je eventuele HD TV kan je aansluiten middels HDMI, het geluid kan je dan ook via HDMI naar je TV laten gaan, van daar uit kan je vaak met een optische kabel naar je luidspreker set op een versterker.

Echter je kan zelf ook wel wat zoeken. Er zijn diverse PS3 topics en daar had je dit allemaal kunnen vinden.