Sinds eergister eindelijk mijn langverwachte nieuwe mediacenter.
de vreugde was echter snel voorbij.
Met mijn samsung LE36M61B heb ik namelijk wel beeld, geen geluid.
Op een Foxconn 45cmx draai ik de onboard Realtek® ALC883 sound drivers
Beeld via een HDMI - DVI verbinding: (De samsung heeft geen HDMI) DVI met apart analoog geluid (2 tulp)
Op het moment dat ik mijn headset inplug op de pc geeft deze geluid.
- Kabels goed > check
- Drivers up2date> check
- boos geworden > check
Ook het instellen van analoog of digitaal geluid op de pc levert geen resultaat op (had de verwachting dat bij het inpluggen van de DVI de tv automatisch digi of analoog zou selecteren (een van beide?) maar dat lijkt er dus niet op!?
Geluid via de standaard audio in van de tv levert ook geen resultaat
Gewone digi tv (normaal zeg maar) heb ik wel geluid...
Google & tweakers geven verschillende resultaten over software van de tv (lijkt me in deze onwaarschijnlijk?) en verwijzen vrijwel altijd naar de losse analoge audio kabel.
Samsung kon mij niet verder helpen > zouden terug bellen maar tot op hede radio stilte?!
de vreugde was echter snel voorbij.
Met mijn samsung LE36M61B heb ik namelijk wel beeld, geen geluid.
Op een Foxconn 45cmx draai ik de onboard Realtek® ALC883 sound drivers
Beeld via een HDMI - DVI verbinding: (De samsung heeft geen HDMI) DVI met apart analoog geluid (2 tulp)
Op het moment dat ik mijn headset inplug op de pc geeft deze geluid.
- Kabels goed > check
- Drivers up2date> check
- boos geworden > check
Ook het instellen van analoog of digitaal geluid op de pc levert geen resultaat op (had de verwachting dat bij het inpluggen van de DVI de tv automatisch digi of analoog zou selecteren (een van beide?) maar dat lijkt er dus niet op!?
Geluid via de standaard audio in van de tv levert ook geen resultaat
Gewone digi tv (normaal zeg maar) heb ik wel geluid...
Google & tweakers geven verschillende resultaten over software van de tv (lijkt me in deze onwaarschijnlijk?) en verwijzen vrijwel altijd naar de losse analoge audio kabel.
Samsung kon mij niet verder helpen > zouden terug bellen maar tot op hede radio stilte?!
offtopic:
Volgens mij is dit de juiste locatie voor de vraag omdat het puur een audio vraag is, zo niet hoor ik het graag....
Volgens mij is dit de juiste locatie voor de vraag omdat het puur een audio vraag is, zo niet hoor ik het graag....
Dont work hard, just party!