Mediacenter met Samsung LE32M61B geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Sinds eergister eindelijk mijn langverwachte nieuwe mediacenter.
de vreugde was echter snel voorbij.

Met mijn samsung LE36M61B heb ik namelijk wel beeld, geen geluid.

Op een Foxconn 45cmx draai ik de onboard Realtek® ALC883 sound drivers
Beeld via een HDMI - DVI verbinding: (De samsung heeft geen HDMI) DVI met apart analoog geluid (2 tulp)

Op het moment dat ik mijn headset inplug op de pc geeft deze geluid.

- Kabels goed > check
- Drivers up2date> check
- boos geworden > check

Ook het instellen van analoog of digitaal geluid op de pc levert geen resultaat op (had de verwachting dat bij het inpluggen van de DVI de tv automatisch digi of analoog zou selecteren (een van beide?) maar dat lijkt er dus niet op!?

Geluid via de standaard audio in van de tv levert ook geen resultaat
Gewone digi tv (normaal zeg maar) heb ik wel geluid...

Google & tweakers geven verschillende resultaten over software van de tv (lijkt me in deze onwaarschijnlijk?) en verwijzen vrijwel altijd naar de losse analoge audio kabel.
Samsung kon mij niet verder helpen > zouden terug bellen maar tot op hede radio stilte?!

offtopic:
Volgens mij is dit de juiste locatie voor de vraag omdat het puur een audio vraag is, zo niet hoor ik het graag....

Dont work hard, just party!

• NitroTec
vandaag wederom contact gehad met samsung, advies via de mail; even bellen.....
heerlijk zo van het kastje naarde muur1

iemand......?

(offtopic)
wel mijn dinovo mini binnen, nu alleen nog het geluid om te kunnen genieten! allen de juiste haakjes zitten er niet op....
(/offtopic)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Heb je wel in je configscherm van Windows het geluid over die 'speakers' heen gezet. Meestal staat dit standaard op HD Digital Audio. Dus even naar je speakers in je configuratiescherm kijken en kijken welke default staat. Daar gaat je geluid namelijk overheen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• NitroTec
Idd geprobeerd; zowel geluid op Speakers als Digitaal geluid in windows geeft geen geluid via de tv.

Verwijderd

Hoe heb je precies je onboardsgeluidkaart aan je tv gekoppeld, heb je dit dmv de tulpstekkers gedaan. En welke ingang heb je gebruikt op je tv voor de audio?

• NitroTec
Uitgang: 3.5 op mijn moederbord (gewoon de speaker uitgang)
Ingang : 2 x tulp (DVI analoog in) op mijn tv

...?

Verwijderd

NitroTec schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:38:
Uitgang: 3.5 op mijn moederbord (gewoon de speaker uitgang)
Ingang : 2 x tulp (DVI analoog in) op mijn tv

...?
Kijk eens of je nog een analoge audio ingang op je tv hebt, mijn Samsung LCD heeft namelijk ook 2 verschillende analoge ingangen waarvan 1 voor HDMI. Ook heb ik hier mijn HTPC op aangesloten, echter kan ik maar een van de ingangen dat is de standaard die niet voor HDMI is.

Als ik de andere gebruik heb ik ook geen geluid. Kijk dus eens of je nog een audio ingang hebt en probeer die vervolgens eens!

• NitroTec
voor de zekerheid nogmaalsgeprobeerd, ook geen resultaat!

Verwijderd

Stomme vraag, maar krijg je uberhaupt geluid via die ingang?
BV met een losse mp3 speler, als dat niet werkt klopt die ingang dus gewoon niet.
Of er zit wat in de instellingen van je tv...

Verwijderd

ook geen geluid, frustrerend probleem :P sta ook op het punt op m'n spullen uit het raam te gooien

• NitroTec
Gister de mijn buur-'mannen' gemobiliseerd, en met een beetje resultaat....

Er schijnt dus wel een protocol te bestaan waarin bij sommige ingangen de geluid-in pas geactiveerd wordt op het moment dat er een actief beeld signaal is. (Op zich logisch, het is en blijft een tv, dus geen geluid zonder beeld). Echter staat nergens (boekje, online, samsung helpdesk-script :P) vermeld welke ingangen onder welke voorwaarden werken....

Op dit moment ziet het er dus naar uit dat ik weinig keus heb dan een monteur langs te laten komen.
Hoewel het voor mij nu helder is dat je beeld moet hebben om geluid te activeren: Ik heb toch beeld?!? Mijn HDMI signaal komt gewoon door....

Hou jullie op de hoogte, thx voor alle moeite so far...

• NitroTec
Heeft ff geduurd, en er is resultaat; helaas niet wat de verwachting was...

Gesprek met Samsung:

Even met een VGA kabel proberen, als die het doet dan is de audio in van DVI kapot

Ok, dus dan komen jullie langs, maar als die het nu ook niet doet?

Dan is de sound in algemeen kapot, en dan moeten we ook langskomen....

Dus in alle gevallen dus.....kost dat?

Moet je toch denken aan een € 120,-

Resultaat:

Voor € 100,- een leuk 2.1 setje gekocht, moeder de vrouw overgehaald, speakers opgehangen, kabeltjes wegwerken...klaar..

Al met al niet wat de bedoeling was maar wel een oplossing; lang leve samsung is het moraal dan maar :(

Hij kan dicht...dank voor de hulp!

Pagina: 1