Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HL2 --> nieuw spel starten --> Reboot crash.. :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn HL2 (Singleplayer). Ik heb een clean steam install, omdat ik sinds een hele lange tijd weer eens HL2 wou gaan spelen. Al mijn andere Source games werken wel gewoon goed (CS:Source, HL2DM(!!!!!!!) etc). HL2 start wel gewoon zoals het hoort te starten, maar zodra ik probeer een nieuw spel te starten (de campaign), dan begint hij te laden zoals het hoort. Zodra het laden klaar is reboot mijn computer. Ik heb al geprobeerd opnieuw te installeren, driver updates, etc.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Specs:
Asus A7N8X2.0 bios versie 1.007
AMD Athlon XP 3200+ 2,20 Ghz
Chipset: Nvidia Nforce2 ----> drivers geupdate naar 5.10, nieuwste die in de meuktracker stond
Club3d Radeon HD2400 PRO AGP ----> Catalyst 8.5 (van club3d site, speciaal voor deze Graphkaart)
1GB Kingston DDR400 7-3-3-2
350Watt voeding

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan het systeem ligt, hij speelt alle andere source spellen wel gewoon goed en ook spellen als quake4, doom3, The Witcher, UT3 gaat allemaal zonder problemen.
Ik kon op internet niet een soortgelijk probleem vinden.
Alvast bedankt voor de hulp.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoe warm is je videokaart als ie eruit knalt ? check dat eens. En eventueel ook bij je processor.

Verder kun je in je opties / options bij Ati Control Center, VPU recover eens uitzetten. (dus het vinkje daarvoor open laten. Dat kan ook nog wel eens helpen. En bij " my computer >> properties >> tabblad advanced >> dan Settings bij de onderste van de drie " System startup, system failure and debugging information" daar bij setting zie je staan " automatticly restart", haalhet vinkje daarvoor weg.

Maar ik zou zeker ook even je temps checken !

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Nog any news ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na veel crashes en dingen testen heb ik dx9.0c er nog opnieuw opgezet en de drivers die bij de vidkaart bijgeleverd zaten teruggevonden.. Dit alles na een system restore omdat mijn systeem weigerde mijn oude drivers eraf te gooien.

Na dit alles werkt HL2 zoals het hoort, geen onverwachte crashes meer gehad.

GPU temp was 45 graden trouwens, CPU werd niet warmer dan 50.
Blauw scherm na uitzetten auto reboot on system failure gaf te kennen dat het een driver probleem is, wat ook logisch is aangezien hij het nu goed doet met meegeleverde ati drivers en nieuwe dx9.0c eroverheen. Voordat ik dx eropnieuw op had gezet werkte het ook niet met meegeleverde drivers, dus het zou weleens zo kunnen zijn dat deze niet goed geinstalleerd was. Dat neemt niet weg dat ik het wel apart vindt dat alleen HL2 problemen gaf hiermee. (tenzij dit de enige D3D game is van mijn games..)

Bedankt voor de tips in ieder geval!