Toon posts:

X-Fi Xtreme Music of X-Fi Xtreme Audio...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn audigy 2 ZS is er helaas mee gekapt...
Nu dus opzoek naar een nieuwe, waarschijnlijk een X-Fi.

Kom ik een X-Fi Xtreme Music en X-Fi Xtreme Audio tegen...
X-Fi Music

X-Fi Audio

Er zitten wat fysieke verschillen in de kaarten etc.
Maar zit er ook verschil in de DAC's die erop zitten?
Mijn vraag is ga ik verschil tussen deze 2 kaarten merken bv tijdens het luisteren van muziek?
Mijn boxen... logitech Z-2300
Mocht er verschil zitten voor het gamen dan neem ik dat voor lief...

Mocht iemand andere tips hebben voor een geluidskaart, drop het gerust!
Budget rond de 50E

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:01 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De audio is geen echte X-Fi chip maar een oudere chip die wat is opgeleukt. De Music is dat wel, en de Gamer etc ook.

Verwijderd

Topicstarter
Thx! Hoorde al zoiets op het werk...
Heb niet zon zin in een oude chip ;)

Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/wwimages/audio_int/xfi/xfi_comparison.png

Dus die onderste 2 zijn crappy chips en de rest gewoon X-Fi?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:05 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Ik vraag me af of je überhaupt verschil gaat horen t.o.v. onboard sound met die speakers ;)
Edit: of je moet iets met de EQ / SFX willen doen die er op zit, maar ik bedoel het 'flat' geluid.

[ Voor 35% gewijzigd door Elektronicanet op 10-06-2008 22:08 ]

Nederlander in België

• Ilya
  • Niet online
De Xmod is geen geluidskaart, google maar eens. Maar de rest is inderdaad X-fi

Verwijderd

Topicstarter
Ilya schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:07:
De Xmod is geen geluidskaart, google maar eens. Maar de rest is inderdaad X-fi
Dan ga ik denk ik gewoon voor een gamer, die is het goedkoopste!
Elektronicanet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:06:
Ik vraag me af of je überhaupt verschil gaat horen t.o.v. onboard sound met die speakers ;)
Dat hoor ik gelukkig wel degelijk ;)
Ging dus van mn Audigy 2 ZS naar onboard...
En onboard klinkt gewoon K** en nee ligt niet aan instellingen |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:09 ]

• Ilya
  • Niet online
Elektronicanet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:06:
Edit: of je moet iets met de EQ / SFX willen doen die er op zit, maar ik bedoel het 'flat' geluid.
Zeker. Zelfs als je alleen af en toe wat muziek speelt merk je dat onboard eigenlijk gewoon crappy is, zelfs een Audigy is al een mega verbetering voor €20.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Dan denk ik dat ik een goede onboard chip heb (P5B-E). Ik heb er Yamaha MSP-5 monitor speakers op aangesloten, en een Audigy kaart ter vergelijking in gezet. Ik hoor geen verschil. Zelfs niet met mijn DIY geluidskaart met een TI Burr Brown chipje. Ik hoop dat het niet aan mij ligt :P

Via mijn in-ears (Westone UM2) heb ik vooral veel last van ruis, overigens ook op de Audigy. Dus dat is lastig vergelijken. Enige wat ik hiermee wil zeggen is dat de vraag wel ergens op gebaseerd is ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Elektronicanet op 10-06-2008 22:28 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Elektronicanet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:27:
Dan denk ik dat ik een goede onboard chip heb (P5B-E). Ik heb er Yamaha MSP-5 monitor speakers op aangesloten, en een Audigy kaart ter vergelijking in gezet. Ik hoor geen verschil. Zelfs niet met mijn DIY geluidskaart met een TI Burr Brown chipje. Ik hoop dat het niet aan mij ligt :P

Via mijn in-ears (Westone UM2) heb ik vooral veel last van ruis, overigens ook op de Audigy. Dus dat is lastig vergelijken. Enige wat ik hiermee wil zeggen is dat de vraag wel ergens op gebaseerd is ;)
Is gewoon een realtek chip en die staan niet bekend om dat ze het beste geluid produceren,
Zelfs een maat van me die best doof is hoort verschil 8)7
Dus... Denk dat jij gewoon crappy oren hebt :S

Maar goed... Als je gelezen hebt heb ik mn onboard nu in gebruik en ik vind het persoonlijk verrot klinken. Daarom wil ik weer een nieuwe...
Lijkt me niet het topic om daar een discussie over te voeren omdat jij het verschil zelf niet hoort...
Ik wel iig en Ilya ook...

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
Elektronicanet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:27:

Mute de line-in en de mic-in eens, dit scheelt bij mijn Audigy 4 enorm in ruis.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:46:
[...]
Is gewoon een realtek chip
Nee hoor? http://www.analog.com/Upl..._Sheets/AD1988A_1988B.pdf

En over Realtek op moderne mobo's: dit linkje wil ik je ook niet onthouden. Ik lees vaak dat *insert naam geluidskaart* zóveel mooier geluid geeft, maar ik denk dat dit in 99% van de gevallen puur psychisch is; je geeft veel geld uit aan een goed merk en een mooie kaart, dus denk je vanzelf al dat het wel mooier MOET zijn. En als je echt naar blinde luistertests gaat kijken, maakt het opeens helemaal niet (zoveel) meer uit.

Ik vind dit best een interessante discussie, maar dit is misschien beter af te splitsen naar een nieuw/ander topic inderdaad, dus laten we er over ophouden. Ik wens je in ieder geval succes met je keuze...

[ Voor 36% gewijzigd door Elektronicanet op 10-06-2008 23:21 ]

Nederlander in België

Pagina: 1